گفت وگوی بایدن با مرکل و ماکرون

به گزارش استدیو مرینا، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا که از سوی بعضی رسانه ها پیروز انتخابات معرفی شده، با صدر اعظم آلمان, رئیس جمهور فرانسه گفت وگو نموده است.

گفت وگوی بایدن با مرکل و ماکرون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: مرکل سه شنبه با جو بایدن (رئیس جمهور منتخب آمریکا) به صورت تلفنی صحبت نموده است و دو طرف بر اهمیت همکاری ترانس آتلانتیک تاکید نمودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی مرکل اضافه نمود: صدر اعظم آلمان به بایدن و کامالا هریس معاونش به خاطر پیروزی در انتخابات تبریک گفته است. صدر اعظم آلمان ابراز امیدواری نموده است تا همکاری های نزدیک و قابل اتکایی را در آینده با آمریکا داشته باشد.

وی گفت: بایدن و مرکل موافقت نموده اند که همکاری ترانس آتلانتیک اهمیت زیادی برای مقابله با چالش های امروز دنیا خواهد داشت.

دفتر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز گفت: ماکرون در گفت و گو با جو بایدن، بر آمادگی پاریس برای همکاری با واشنگتن در زمینه های آب و هوا، بهداشت و سلامت و مقابله با تروریسم تاکید نموده است.

کاخ الیزه اضافه نمود: ماکرون عصر سه شنبه به مدت 10 دقیقه با بایدن صحبت نموده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز روز سه شنبه با یکدیگر به صورت تلفنی گفت وگو کردند.

نخست وزیر انگلیس در این تماس تلفنی مجددا پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهور آمریکا را تبریک گفت.

جانسون در صفحه توئیتر خود نوشت: با جو بایدن تلفنی گفت وگو کردم و پیروزی او را تبریک گفتم.

نخست وزیر انگلیس تاکید نمود که دو طرف در این تماس تلفنی درباره مقابله با تغییرات جوی کره زمین، تقویت دموکراسی و بازگشایی و احیای اقتصاد پس از کنترل شیوع ویروس کرونا گفت وگو کردند.

جانسون گفت که دو طرف به آنالیز روابط نزدیک و بلندمدت دو کشور پرداخته و در زمینه های مختلف از جمله تجارت، امنیت و پیمان ناتو رایزنی کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1273

به "گفت وگوی بایدن با مرکل و ماکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی بایدن با مرکل و ماکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید