ماهواره مهم چین در سال 2021 پرتاب می گردد

به گزارش استدیو مرینا، نخستین ماهواره اکتشاف فضایی دانشگاه ماکائو، علوم ماکائو 1 نامگذاری شد و قراراست در سال 2021 پرتاب گردد تا داده های جدید و مهمی را جمع آوری کند.

ماهواره مهم چین در سال 2021 پرتاب می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرنگاران به نقل از شینهوا، نخستین ماهواره اکتشاف فضایی دانشگاه ماکائو، علوم ماکائو 1 نامگذاری شد.

دبیر امور ویژه اداری (SAR) چین در مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه هوافضا با اعلام نام ماهواره مهم ماکائو گفت: قرار است بواسطه این ماهواره پژوهش های جدیدی صورت گیرد.

در این مراسم، معاون ملی فضایی چین گفت: مرکز اکتشافات فضایی و دانشگاه ماکائو این ماهواره را برای یاری به همکاری های عمیق اکتشافی فضا بین چین و جامعه بین المللی راه اندازی می نمایند و به موسسات نظیر آن یاری می نمایند.

این ماهواره که در سال 2021 پرتاب می گردد، نخستین ماهواره برای آنالیز ناهنجاری آتلانتیک جنوبی (SAA) است، منطقه ای با شدت مغناطیسی کاهش یافته که کمربند تابش درونی در کمترین ارتفاع خود قرار گرفته است.

ژئوفیزیست ها معتقدند که مطالعه آتلانتیک جنوبی می تواند به آنها یاری کند دلیل ضعف میدان مغناطیسی زمین را پیدا نمایند.

برنامه ماهواره ای توسط آزمایشگاه علوم کلیدی چین و علوم سیاره این کشور انجام می گردد؛ این برنامه توسط وزارت علوم و فناوری تصویب شد و در 8 اکتبر 2018 در دانشگاه علم و فناوری ماکائو (MUST) تأسیس شد.

پروفسور ژانگ کیکه، رئیس آزمایشگاه و فیزیکدان سیاره ای در سال 2018 از دانشگاه اکستر، انگلیس به ماکائو آمد؛ وی در مصاحبه اخیر به شینهوا گفت: این برنامه ماهواره ای خیلی سریعتر از آنچه انتظار داشتم به جلو پیش می رود.

تیم تحقیقاتی ژانگ حدود 40 متخصص و دانشمند، از جمله چهره های برجسته و استعدادهای جوان از موسسات مشهور جهانی را دارد و مدت ها قبل از شناسایی آزمایشگاه توسط وزارت علوم و فناوری، در پروژه های اصلی اکتشافات عمیق چین شرکت نموده اند.

چین قرار است کاوشگر مریخ خود را در سال 2020 راه اندازی کند؛ تیم ژانگ همچنین در تحقیقات و توسعه کاشف مریخ شرکت نموده است.

ژانگ کیکه گفته است: کاوشگر مریخ داده های زیادی را از مریخ جمع آوری می نماید و ما از تجهیزات خود برای تجزیه و تحلیل داده های داخلی برای ساختار داخلی مریخ و تاریخ تکامل سیاره ای استفاده خواهیم کرد.

علاوه بر اکتشافات عمیق فضا، محققان آزمایشگاه همچنین تحقیقاتی در خصوص فیزیک قمری، فیزیک سیاره ای، زمین شناسی قمری و شیمی سیاره ای انجام می دهند.

این آزمایش و نتیجه آن ، دیدگاه جدیدی را در خصوص تاریخ اواخر انباشت زمین و ماه فراهم می نماید، به طور غیر مستقیم تئوری برخورد بزرگ ماه را اثبات می نماید و پشتیبانی علمی جدیدی را برای تجزیه و تحلیل داده های Change 4 ارائه می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 531

به "ماهواره مهم چین در سال 2021 پرتاب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره مهم چین در سال 2021 پرتاب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید