مرداد؛ وقت ملاقات با نازی در حوالی کوهرنگ

به گزارش استدیو مرینا، یکی از زیباترین و ضمناً دور افتاده ترین برکه های کوهستانی ایران، دریاچه نازی در قلب رشته کوههای زردکوه بختیاری است.

مرداد؛ وقت ملاقات با نازی در حوالی کوهرنگ

خبرنگاران: این دریاچه کوچک در جناح غربی قلل چری در منطقه بازفت واقع شده است. راهی بسیار طولانی ولی زیبا و دلکش را از چلگرد به کناره کوهرنگ و از آنجا در جاده ای خاکی و پر پیچ و خم به سوی جنوب به منطقه بیرگان طی می کنید و از آنجابه پل معروف شهریاری و سپس به دو آب صمصامی (دهکده کوهستانی در عمق دره شمالی کوه میلی) می رسید.

از آنجا جاده کوهستانی مرتفعی را در پیش بگیرید، پس از مدت زمان نه چندان کوتاه تا لبه گردنه 3200 متری چری بالا بروید. چشم انداز با شکوهی از دره زیر پای بازفت با تک درختان جنگلی رودخانه نیلگون و کوههای ناشناخته را پیش روی دارید.

از گردنه با وسیله نقلیه پایین بیایید، در ادامه جاده به روستای کوچک مورز می رسید و با عبور از پل رودخانه بازفت پس از مدت زمان کوتاهی به بخش چمن گلی (مرکز بازفت) گام می گذارید. اوایل تیرماه برترین زمان است و هوا را طراوت خاصی فرا گرفته است.

در چمن گلی شب را سر کنید و صبح روز بعد به همراه یک راهنمای آشنا به منطقه، آماده بازدید دریاچه شد. با میزان کمی راهپیمایی در ابتدا به سوی شمال منطقه بروید.

سپس با قرار گرفتن در دل جنگل های تک درخت بلوط با افت و خیزهای چندی تغییر جهت دهید، رو به سوی شرق، با عبور از یک رودخانه به ییلاق میان دوهان و از آنجا پس از چهار ساعت راهپیمایی با سرازیر شدن تدریجی به عمق یک دره و رودخانه می رسید.

استراحت کوتاهی کنید. حال با هدایت همراهانتان در امتداد رودخانه به سوی شمال تغییر جهت دهید، درمیان تک درختان بلوط به یکباره در مقابل دریاچه بسیار زیبا و مصفای نازی قرار می گیرید. دریاچه درکنار رودخانه واقع شده است و محیط کوچکی را پوشش داده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2230

به "مرداد؛ وقت ملاقات با نازی در حوالی کوهرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرداد؛ وقت ملاقات با نازی در حوالی کوهرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید