مستندات متقن رد ادعای برخورد موشک به هواپیمای بویینگ 737 موجود است

به گزارش استدیو مرینا، مدیرکل دفتر آنالیز سوانح سازمان هواپیمایی کشوری درباره ادعاهای مقامات آمریکایی و رسانه های خارجی مبنی بر برخورد موشک به هواپیمای بویینگ 737 که صبح دیروز حوالی فرودگاه امام سقوط کرد، گفت: هیچ مستندی در این زمینه تا به امروز پیدا ننموده ایم و دلایل متقنی داریم که حاضریم آن را در حضور همه رسانه ها مطرح نموده و این شایعه را رد کنیم.

مستندات متقن رد ادعای برخورد موشک به هواپیمای بویینگ 737 موجود است

به گزارش خبرنگاران، صبح دیروز (پنجشنبه) یک فروند هواپیمای بویینگ 737 متعلق به شرکت اوکراین اینترنشنال، در شاهد شهر تهران سقوط کرد و تمامی 176 نفر مسافر و 9 خدمه پروازی آن در این حادثه ناگوار جان باختند.

در پی بروز این سانحه رسانه های خارجی و پس از آن مقامات آمریکایی ادعاها و شایعاتی مطرح کردند مبنی بر اینکه اصابت موشک به این هواپیما باعث بروز این سانحه شده است که البته روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شایعاتی مبنی بر تروریستی بودن، انفجار یا تیراندازی به هواپیما به عنوان علت بروز سانحه و سقوط هواپیمای 737 اوکراینی درست نیست و نقص فنی دلیل این حادثه بوده است چرا که اگر چنین اتفاقاتی که در فضای مجازی و بعضی سایت های خارجی عنوان می گردد اتفاق افتاده بود هواپیما باید در آسمان منفجر می شد اما این اتفاقات نیفتاد و نقص فنی هواپیما سبب آتش سوزی، قطع سیستم های مخابراتی و کنترلی و سقوط هواپیما شده است.

حسن رضایی فر مدیرکل دفتر آنالیز سوانح سازمان هواپیمایی کشوری نیز درباره طرح ادعاها و شایعاتی که از سوی مقامات آمریکایی و رسانه های خارجی در زمینه برخورد موشک به هواپیما مطرح می گردد به خبرنگاران، گفت: در گزارش های فارسی و انگلیسی که توسط سازمان هواپیمایی منتشر شده هم اعلام نموده ایم که تا به امروز هیچ گونه مستند و یافته ای برای اثبات این مساله پیدا ننموده ایم و هیچ کشوری در هیچ جای جهان نمی تواند حتی با آنالیز سانحه به این زودی علت آن را تعیین کند اما رسانه های خارجی می خواهند علیه ایران هجمه ایجاد نمایند.

وی اضافه نمود: نه تنها تا به امروز هیچ گونه مستنداتی درباره این موضوع پیدا نکردیم بلکه حاضریم در حضور همه رسانه های عمومی مدارک و مستدات خود را برای رد این ادعا و شایعات اعلام کنیم.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه عنوان می گردد باید جعبه سیاه به آمریکا به عنوان شرکت سازنده برود و خوانده گردد، گفت: قوانین داخلی و بین المللی می گوید که کشور محل وقوع سانحه باید از تجهیزات مناسب برای خواندن جعبه سیاه استفاده کند و کشور محل وقوع سانحه در این زمینه تصمیم گیر است. ما هم همان طور که در سوانح قبلی تجربه داشتیم چنین امکاناتی را در ایران برای خواندن جعبه سیاه داریم اما با توجه به اینکه جعبه های سیاه این هواپیما آسیب دیده است برای بازسازی به امکانات و تجهیزاتی احتیاج داریم که هم اکنون این امکانات در کشور وجود دارد.

رضایی فر ادامه داد: در حال حاضر متخصصان اوکراینی در کشور حضور دارند و از امکانات پشتیبانی کانادا نیز بهره می بریم. همچنین روسیه و فرانسه نیز اعلام آمادگی برای رساندن تجهیزات و امکانات پشتیبانی نموده اند و اگر نتوانیم جعبه سیاه را بازسازی کنیم مانند دفعات گذشته آن را به فرانسه یا کشورهای دیگری که امکانات لازم را داشته باشند ارسال خواهیم کرد.

وی توضیح داد: ما هیچ مسئله ای برای حضور کارشناسان آمریکایی در مراحل خواندن جعبه سیاه نداریم که البته به نظر می رسد آن ها باید از مجلس سنا مجوز را برای این کار دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 691

به "مستندات متقن رد ادعای برخورد موشک به هواپیمای بویینگ 737 موجود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستندات متقن رد ادعای برخورد موشک به هواپیمای بویینگ 737 موجود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید