مشکل طرح نظام ارجاع بیمه همگانی در لرستان کمبود پزشک است

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: یکی از مسائل حاد استان در طرح نظام ارجاع بیمه همگانی، بحث کمبود پزشک است.

مشکل طرح نظام ارجاع بیمه همگانی در لرستان کمبود پزشک است

دکتر شاهدخت فتحی بیرانوند در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیرعامل سازمان، مدیران ستادی و استانی برگزار گردید، اظهار کرد: از مسائل حاد لرستان در طرح نظام ارجاع بیمه همگانی، بحث کمبود پزشک است که در برخی از شهرستان های استان علی رغم جمعیت بالا متأسفانه تعداد پزشک کافی نیست.

وی ادامه داد: در شهرستان های مثل خرم آباد، نورآباد و کوهدشت متأسفانه با کمبود پزشک روبرو هستیم که در شهرستان کوهدشت با جمعیت 21 هزار نفر فقط 4 تا پزشک وجود دارد که عمده مشکل ما در این زمینه است و باعث شده نتوانیم به خوبی برنامه طرح نظام ارجاع بیمه همگانی را پیش ببریم.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان نمود: انتظار می رود برای جبران کمبود پزشک این موضوع به وسیله عقد قراردادها با درمانگاه، مراکز دولتی دانشگاهی و خصوصی برطرف گردد.

فتحی بیرانوند توضیح داد: مشکل دیگری که در طرح نظام ارجاع بیمه همگانی که باعث کندی این طرح شده، مسائل اطلاعات بیمه ای بیمه شدگان اعم از تغییر آدرس و تلفن است که اکثراً اطلاعاتی که در گذشته ثبت و در سامانه امید وجود دارد، اشتباه هستند.

وی ادامه داد: سعی نموده ایم از لحاظ اطلاع رسانی از همه ظرفیت ها و امکانات موجود برای طرح نظام اجرای بیمه همگانی استفاده کنیم اما متأسفانه این فرایند به کندی طی می گردد.

فتحی بیرانوند افزود: امیدواریم با برطرف این مسائل درصد ویزیت پایه افزایش پیدا کند که در حال حاضر از جمعیت 200 هزار بیمه شده مورد نظر در طرح نظام ارجاع بیمه همگانی حدود 100 هزار بیمه شده را توانستیم منتسب کنیم و بقیه انتساب به خاطر کمبود منتسب نشده اند که ان شاء الله با برطرف مسائل این طرح به خوبی اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1819

به "مشکل طرح نظام ارجاع بیمه همگانی در لرستان کمبود پزشک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل طرح نظام ارجاع بیمه همگانی در لرستان کمبود پزشک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید