نتایج یک تحقیق: حتی با کاهش وزن خطر ابتلا به دیابت باقی می ماند

به گزارش استدیو مرینا، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد، افراد دچار اضافه وزن حتی پس از کاهش وزن و رسیدن به تناسب، در معرض بیماری های ناشی از چاقی مانند دیابت نوع 2 قرار دارند.

نتایج یک تحقیق: حتی با کاهش وزن خطر ابتلا به دیابت باقی می ماند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، مطالعه نشان می دهد نوجوانان دارای اضافه وزن در بزرگسالی به احتمال زیاد از سلامتی ضعیف ، دیابت و حمله قلبی زودرس رنج می برند.

متخصصان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو 12 هزار و 300 نفر را مورد مطالعه قرار دادند؛ هرکدام به مدت 24 سال از دوران نوجوانی به بعد خود گزارش داده بودند، آنالیز داده ها نشان داد افرادی که در نوجوانی دچار اضافه وزن و چاقی بودند، در بزرگسالی با سلامتی ضعیف روبرو هستند.

این افراد برای بیماری های مختلف نظیر ابتلا به دیابت نوع 2 و حمله های قلبی نیز در معرض خطر قرار دارند؛ شاخص های بالاتر توده بدنی (BMI) در دوره بلوغ، با افزایش خطر بیماری های مختلف در بزرگسالی ارتباط مستقیم دارد؛ حتی اگر افراد وزن خود را کاهش داده و به تناسب برسند، هنوز 8.8 درصد بیشتر در معرض خطر دیابت نوع 2 و 2.6 درصد بیشتر در معرض خطر کلی سلامتی قرار دارند.

به گفته این تیم ، یافته های آنها شواهدی را نشان می دهد که هم سن آغاز چاقی و هم مدت زمان ابتلا به آن در مقاومت به انسولین و تصلب شرایین نقش دارد.

آنها افزودند، متخصصان اطفال باید نوجوانان را ترغیب نمایند تا رفتارهای سالم مانند ورزش و خوردن وعد های غذایی متعادل را برای مقابله با مسائل بعدی سلامتی انجام دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1656

به "نتایج یک تحقیق: حتی با کاهش وزن خطر ابتلا به دیابت باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک تحقیق: حتی با کاهش وزن خطر ابتلا به دیابت باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید