نزدیک ترین هتل های تهران به جاذبه های تاریخی پایتخت

به گزارش استدیو مرینا، تهران که قدیمی ترها آن را طهران می خواندند؛ پر است از موزه ها، کاخ ها، عمارت ها و دیگر بناهای تاریخی که در تلفیق با تفریحات امروزی مانند کافه نشینی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. یادگارهای تاریخی تهران بیشمارند و در هر گوشه اش از شمال تا وسط شهر می توان آنها را دید. اما از این میان بعضی برای گردشگران اهمیت و جاذبه خاصی دارند. اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم جاذبه های محبوب تاریخی را بشناسید و هم آن دسته از هتل های تهران را که به آنها نزدیکند، این مطلب را در سایت رزرو هتل جااینجاس بخوانید.

نزدیک ترین هتل های تهران به جاذبه های تاریخی پایتخت

هتل هایی که به موزه آبگینه نزدیک هستند

خیابان سی تیر تهران خیابان خاطره هاست؛ از خانه قوام السلطنه که یکی از دیدنی ترین موزه های شهر را در خود جای داده تا انواع کافه های تاریخی. اما موزه ابگینه و سفال؛ متفاوت ترین موزه ایران؛ تمام شیشه ها و سفال های ارزشمندی را که در طول تاریخ کشف شده، میزبانی می نماید. بعضی از این آثار با ارزش از دل معبد چغازنبیل بیرون آمده و به این موزه آمده اند. ضمن اینکه این موزه زمانی هم سفارت خانه کشورهای افغانستان و مصر بوده است.

اگر می خواهید بدانید کدام هتل ها کمترین فاصله را با این موزه دارند، باید بگوییم: نخست هتل آرمان دوستاره که بعد از گذشت 8 دقیقه و عبور از خیابان های جمهوری و سعدی به آن می رسید، دوم هتل ایرانشهر سه ستاره که پس از 9 دقیقه و از راستا خیابان های فردوسی و جمهوری به موزه ختم می گردد، سوم هتل فردوسی که آن هم 9 دقیقه به وسیله خیابان های جمهوری و سعدی با موزه فاصله دارد و بالاخره هتل باباطاهر که از خیابان جمهوری در 9 دقیقه به موزه آبگینه منتهی می گردد. خوشبختانه این اقامتگاه ها برای آنها که قیمت هتل تهران برایشان اولویت دارد و به دنبال یک اقامت مالی هستند، بهترین گزینه به شمار می فرایند.

کدام هتل های تهران کمترین فاصله را با کاخ گلستان دارند؟

کاخ گلستان بر خلاف بسیاری از کاخ ها نه در شمال و منطقه ای خوش آب و هوا که در دل بازار تهران و میدان ارگ جا خوش نموده است. گلستان که هنر دست هنرمندان دوره شاه تهماسب صفوی است، تاجگذاری های زیادی را به خود دیده است. شمس العماره دیدنی، درخت های بلند محوطه، ایوان تخت مرمر، خلوت کریمخانی، تالارهای برلیان و الماس و موزه مردم شناسی فقط بخش هایی از گلستانی هستند که باید ورق بزنید!

اگر می خواهید به گلستان و اطراف آن نزدیک باشید، می توانید سراغ سه هتل بروید. هتل فردوسی چهارستاره که از خیابان خیام و در عرض 7 دقیقه به کاخ منتهی می گردد، هتل حافظ دوستاره که 9 دقیقه از گلستان دور است و برای رسیدن به آن باید از خیابان های خیام و فردوسی عبور کنید و هتل شهریار دوستاره که از همان خیابان خیام به کاخ می رسد؛ ولی در 11 دقیقه.

باغ فردوس و اقامتگاه های نزدیک به آن

باغ فردوس در خیابان ولیعصر و نرسیده به مدیان تجریش هر چند که از یادگارهای محمدشاه قاجار است، اما پاتوق محبوب تهران گردها به شمار می رود. فردوس که درختان و سرسبزی درونش، از آن یه بهشت ساخته اند؛ زمانی دو عمارت داشته که حالا فقط عمارت جنوبی اش جان سالم به در برده است. موزه سینما با تمام متعلقات و کافه سینما هم اعتبار ویژه ای به باغ فردوس بخشیده اند.

از هتل های نزدیک به باغ فردوس می توان به هتل ویستریا پنج ستاره و تازه تأسیس اشاره نمود که 9 دقیقه از راستا خیابان شهرداری با این باغ فاصله دارد. یک هتل چهارستاره به نام هتل المپیک هم در فاصله 11 دقیقه ای از فردوس قرار گرفته که از اتوبان شهید باکری به آن منتهی می گردد و هتل دیاموند سه ستاره نیز از خیابان دربندی و در مدت زمان 11 دقیقه با باغ فردوس می رسد.

این هتل ها به کاخ سعدآباد نزدیک تر هستند

کاخ یا بهتر بگوییم کاخ موزه سعداباد در شمال تهران و در آغوش دامنه های توچال خوش آب و هوا قرار گرفته و فاصله اش تا دربند هم چند دقیقه بیشتر نیست. سعدآباد پر است از جاهایی که باید دید و به داستان هایش گوش سپرد. از کاخ های بیشمار آن که شامل کاخ اشرف، شمس، غلامرضا، احمدشاهی و ده ها کاخ دیگر می گردد تا قنات هایی که هنوز جان دارند و آب آنها به محله های شهر جان می بخشد.

هتل های دور و بر سعدآباد هم کم نیستند. ویستریای لوکس 9 دقیقه از آن دور است و از راستا خیابان شهرداری به کاخ می رسد، دیاموند در ولنجک 11 دقیقه از سعدآباد فاصله دارد و به وسیله خیابان ولیعصر به کاخ منتهی می گردد، هتل پارسیان آزادی و هتل پارسیان اوین هر دو پس از 12 دقیقه و از خیابان ولیعصر و عظیمراه چمران به کاخ می رسند و بالاخره هتل بلوط که آن هم 12 دقیقه با سعدآباد فاصله دارد، اما از راستا خیابام مقدس اردبیلی.

هتل های در محدوده کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در منطقه ای به همین نام در شمال تهران قرار گرفته و آخرین جایی است که خانواده پهلوی در آن سکونت داشتند. این کاخ مجلل که در معماری آن از تلفیق سبک ایرانی و اروپایی استفاده شده، جذابیت های زیادی دارد. سقف ساختمان به صورت بازشو طراحی شده و کاخ های همسایه آن مانند صاحبقرانیه یا کوشک احمدشاهی ارزش دیدن دارند.

نزدیک ترین هتل به کاخ، ویستریا است که پس از طی مسافت 14 دقیقه ای خیابان نیاوران به آن می رسید. هتل های آزادی و اوین نیز هر دو 22 دقیقه از نیاوران دور هستند و برای رسیدن به کاخ شما باید از عظیمراه صدر عبور کنید.

هتل هایی که فاصله اندکی با عمارت مسعودیه دارند

عمات مسعودیه در خیابان بهارستان که از دوره قاجار به یادگار مانده، آبستن حوادث تاریخی تلخ و شیرینی بوده؛ از انقلاب مشروطه تا به توپ بستن مجلس در زمان محمدعلی شاه که مسعودیه و خانه های اطراف نیز از گزند آن در امان نماندند. با همه اینها، عمارت حالا با کاشی کاری ها، گچ بری ها و نقاشی های دیواری منحصر به فردش برای تاریخ دوستان جذابیت دارد. ضمن اینکه در داخل همین عمارت؛ عمارت های دیگری به نام های مشیرالدوله، حیاط خلوت، سیدجوادی و … وجود دارد.

هتل خیام دوستاره که در 6 دقیقه و با عبور از خیابان مصطفی خمینی به عمارت می رسد، هتل بهار سه ستاره که 8 دقیقه از عمارت دور است و از خیابان ظهیرالاسلام به آن منتهی می گردد و فردوسی که 10 دقیقه ای از راستا خیابان امیرکبیر به مسعودیه می رسد؛ از جمله اقامتگاه هایی هستند که می تواند موقع رزرو هتل تهران https://jainjas.com/ مد نظر قرار دهید.

قبرستان ظهیرالدوله و هتل های نزدیک آن

گورستان کوچک ظهیرالدوله در شمال تهران، جایی بین امامزاده قاسم و تجریش است که عظیمان زیادی در آن ارام گرفته اند. هر چند نام این آرامستان از ظهیرالدوله، وزیر دربار ناصری می آید؛ اما حالا نام های مشهوری چون قمرالملوک وزیری، روح اله خالقی، داریوش رفیعی، فروغ فرخزاد و ملک الشعرای بهار به آن اعتبار بخشیده اند.

از نزدیک ترین هتل ها به این گورستان می توان به ویستریا اشاره نمود که از خیابان دربند در 7 دقیقه به آن می رسد. دیگری هتل پرشین پلازا است که 14 دقیقه با ظهیرالدوله فاصله دارد و از راستا خیابان شریعتی می گذرد و هتل دیگر دیاموند است که آن هم 14 دقیقه با قبرستان فاصله دارد، با عبور از خیابان ولیعصر.

سئوالات متداول

بهترین و لوکس ترین هتل های تهران کدامند؟

تهران به عنوان پایتخت هتل های لوکس و با کیفیت کم ندارد. تعداد هتل های پنج ستاره شهر هم کم نیست. از این میان هتل های اسپیناس پالاس، پارسیان آزادی، لاله، استقلال، اسپیناس، پارسیان انقلاب، هما، پارسیان اوین و ویستریا به عنوان بهترین و در عین حال لوکس ترین هتل های پایتخت لقب گرفته اند.

هتل های ارزان تهران کدام هستند؟

به همان میزان که می توانید اقامتی لوکس را در تهران تجربه کنید، تجربه یک اقامت ارزان و مالی نیز برای شما ممکن است. از میان اقامتگاه های تهران؛ هتل های ایرانشهر، دیاموند، آساره، شهر، آماتیس، حافظ و نیز مهمانسرا کشاورز در لیست هتل های مالی تهران قرار می گیرند.

کدام هتل های تهران برای سفر کاری مناسب هستند؟

هر چند خیلی ها برای تفریح به تهران می آیند، اما تعداد مسافران کاری بیش از سایر مسافران است. بنابراین اقامت در هتل هایی که برای این دسته از مسافران مناسب باشد، یک دغدغه مهم است. هتل های پارسیان آزادی، اسپیناس پالاس، اسپیناس، استقلال، لاله و عظیم از جمله هتل هایی هستند که به دلیل داشتن موقعیت مکانی مناسب، برخورداری از سالن های همایش و کنفرانس مجهز و نیز سرویس اختصاصی رفت و آمد در هنگام رزرو هتل تهران مورد توجه قرار می گیرند.

رزرو هتل در تهران از جااینجاس

هر کدام از هتل هایی که در مطلب نزدیک ترین هتل های تهران به جاذبه های تاریخی پایتخت از آنها نام بردیم را شما می توانید در جااینجاس به راحتی و در سریع ترین زمان رزرو کنید. کافیست وارد صفحه رزرو هتل تهران شده و نام هتل مورد نظر خود را وارد کنید. اگر هتل خاصی را مد نظر قرار ندارید، اما اولویت هایتان معین است به سراغ فیلترهای پیشرفته جستجو بروید. با استفاده از فیلترهایی چون آدرس و نوع هتل راستا رزرو برای شما کوتاه تر خواهد شد. ضمن اینکه در همین صفحه محدوده قیمت هتل تهران نیز برای شما معین خواهد شد.

منبع: سایت رزرو هتل های تهران جااینجاس

منبع: مجله سفر
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1204

به "نزدیک ترین هتل های تهران به جاذبه های تاریخی پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیک ترین هتل های تهران به جاذبه های تاریخی پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید