نصب پنجره دوجداره در بازسازی ساختمان

به گزارش استدیو مرینا، تعویض پنجره در بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان به عوامل فراوانی همانند قدمت بنا ، استحکام مصالح به کار رفته و … بستگی خواهد داشت. امکان دارد بعضی از بنا های جدید پس از گذشت چندین سال احتیاج به بازسازی داشته باشند.

نصب پنجره دوجداره در بازسازی ساختمان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمانهای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

تعویض پنجره قدیمی یکی از تغییرات مهم در فرآیند بازسازی ساختمان می باشد. تعویض پنجره های قدیمی چوبی و فلزی با مدل های امروزی خواهد توانست به کاهش اتلاف انرژی و همچنین تقلیل صدای ورودی به محیط یاری کرده و جلوه ای زیبا به منزل یا محل کار ببخشد.

پنجره دوجداره

انتخاب پنجره مناسب در بازسازی ساختمان

تعویض پنجره قدیمی جز متداول ترین کارها در فرآیند بازسازی ساختمان به حساب می آید. تشخیص این که چهارچوب قبلی احتیاج به تخریب دارد یا خیر ، بستگی به نوع پنجره و چگونگی بازسازی ساختمان متفاوت خواهد بود. ولی امروزه روشی ساده جهت تعویض پنجره های قدیمی وجود دارد.

پنجره های مدرن دوجداره upvc جز پرکاربردترین و مناسب ترین انواع جایگزین پنجره های قدیمی می باشد. به این علت که به آسانی و با استفاده از پروفیل های نوسازی ، بر روی قاب های قبلی نصب شده و احتیاجی به تخریب چهارچوب قبلی نخواهد داشت.

دلایل نصب پنجر ه های دوجداره در بازسازی ساختمان

در ادامه به چند مورد از خصوصیات و نصب پنجره دوجداره در بازسازی ساختمان خواهیم پرداخت.

1- مقاومت و استحکام پنجر ه های دوجداره

پنجره های upvc در مقابل نور آفتاب مقاومت خوبی داشته و باعث تغییر رنگ نخواهد داشت. همچنین طول عمری نسبتا طولانی مدت دارد و تا مدت ها می توان از آن ها استفاده نمود. احتمال پوسیدگی و خوردگی در این پنجره های مدرن بسیار پایین می باشد.

2- عایق صوتی و انرژی

شیشه های دوجداره استفاده شده در پنجر ه های دوجداره ، آن ها را به عایق های مناسبی برای صدا ، گرما و سرما تبدیل می کند. بنابراین صدای کمتری از بیرون به داخل و یا بالعکس منتقل خواهد شد که به همین علت هزینه مالی نیز کاهش می یابد.

3- تنوع طرح و رنگ در پنجر ه های دوجداره

پنجر ه های دوجداره به علت ویژگی پروفیل های مورد استفاده (انعطاف پذیری) ، امکان طراحی و همچنین ساخت در مدل ها و شکل های متفاوتی را دارا می باشد که در انواع رنگ ها نیز قابل سفارش خواهند بود.

4- مقاومت در مقابل حرارت

پنجره های upvc غیر قابل اشتعال می باشند و همچنین در برابر حرارت مستقیم آتش ، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

5- طریقه مختلف باز شدن

پنجره های قدیمی معمولا به یک شکل و از کنار باز می شدند. ولی در پنجره های دوجداره ، طریقه باز شدن بنا به نوع سفارش و همچنین احتیاج افراد متفاوت خواهد بود. انواع دو حالته بازشو نیز برای بعضی از این مدل پنجره ها وجود دارد.

6- مدل های الکترونیکی و هوشمند پنجره دوجداره

با استفاده از مدل های هوشمند پنجره دوجداره خواهید توانست میزان روشنایی ورودی به اتاق را کنترل نمایید و از باز بودن پنجره ، افزایش یا کاهش بیش از حد دما و … آگاه شوید.

موارد دیگری همچون وزن کم ، مقاومت در مقابل رطوبت و گرد و غبار ، قابل بازیافت بودن ، نصب سریع و همچنین نظافت آسان از دیگر عوامل تاثیرگذار برای تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره به حساب می آید.

تعویض و نصب پنجره قدیمی و مدرن دوجداره

نصب هرگونه پنجره در منزل ، محل کار و … احتیاجمند مهارت های خاصی می باشد که باید توسط افراد ماهر انجام شود.

در فرآیند تعویض بدون تخریب پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc ، ابتدا باید لنگه ها و همچنین شیشه های پنجره از جای خود بیرون آورده شوند.

نصاب های پنجره در صورت احتیاج به برش بعضی از بخش ها ، با استفاده از دستگاهی مخصوص این کار را انجام خواهند داد.

در گام بعدی ، پنجره upvc را به صورت تراز بر روی فریم های قبلی قرار داده و با پیچ به آن اتصال دهید.

سپس با چسب درزگیری و فوم ، نواحی پنجره را می پوشانند تا کاملا عایق شود.

بعد از این مراحل ، شیشه صنعتی دوجداره را در داخل چارچوب جدید قرار داده و در نهایت باز و بسته شدن روان پنجره و همچنین تنظیم بودن قطعات را آزمایش می کنند.

پنجره

نکاتی در مورد نصب و تعویض پنجره دوجداره

نصب پنجره دوجداره

1- اولین اصل اساسی در فرآیند نصب پنجره ، اندازه گیری دقیق آن می باشد. با گذشت زمان و همچنین فشار مصالح ساختمانی ، در اندازه اولیه پنجره تغییراتی به وجود می آید. لذا نصب صحیح پنجره دوجداره ، مستلزم اندازه گیری صحیح می باشد.

2- اجرای طرح پنجره دوجداره باید با مدل قبلی نصب شده متناسب باشد ، به صورتی که هیچ یک از بخش های پنجره قدیمی معین نشوند و یا کمتر در دید قرار گیرند.

3- پنجره باید به نحوی نصب شود تا استفاده از آن ها برای همه میسر باشد. امنیت وطریقه باز شدن از نکات مورد توجه می باشد.

4- انتخاب پروفیل مناسب برای این کار بسیار حائز اهمیت است. به این دلیل که باید تمام قاب پنجره قبلی را در برگیرد.

5- استفاده از شیشه دوجداره صنعتی مناسب ، انتخاب نوع مرغوب upvc ، یراق آلات و … جز نکات مهم در فرآیند نصب پنجره جدید به شمار می رود.

6- اطلاع داشتن از استاندارد ها ، ضمانت ، نحوه نگهداری ، مواد سازنده و … به منظور جلوگیری از مسائل آینده ، ضرورت خواهد داشت.

7- همچنین قبل از نصب می بایست لوازم آسیب پذیر منزل همانند فرش ، مبل ها و … را از اطراف محل نصب دور کرده و یا آن ها را با پارچه یا کاور بپوشانید تا از نشستن گرد و براده بر روی آن ها جلوگیری نمایید.

8- بارزترین نکته نیز نصب درست پنجره می باشد ، که باید توسط متخصصین این کار انجام شود.

منبع: رویا مال
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 884

به "نصب پنجره دوجداره در بازسازی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب پنجره دوجداره در بازسازی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید