نکات لازم برای طراحی یک کاتالوگ پیروز (چاپ کاتالوگ)

به گزارش استدیو مرینا، کاتالوگ ها پایه ثابت بازاریابی هر شرکت و یکی از قدرتمند ترین ابزار ها برای معرفی خدمات و محصولات به مردم هستند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره طراحی کاتالوگ پیروز بدانید

نکات لازم برای طراحی یک کاتالوگ پیروز (چاپ کاتالوگ)

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

ما کاتالوگ ها را بیش تر در نمایشگاه ها، شرکت ها، مراکز فروش و گاهی به وسیله صندوق های پستی دریافت می کنیم. کاتالوگ ها اطلاعاتی در خصوص محصولات و خدمات نو به ما می دهند. کاتالوگ های زیادی در اطراف ما هستند که برخی صفحاتشان را علامت زده ایم و یا دور محصولاتی از آن ها را خط کشیده ایم. فقط تعداد کمی از کاتالوگ هایی که به دست ما میرسند نگه داشته می شوند. بیش تر آن ها قبل از اینکه باز شوند به مستقیم به داخل سطل آشغال انداخته می شوند. فقط تعداد کمی از آن ها نظر افراد را به خود جلب می نمایند.

نکات طراحی کاتالوگ

طراحی چشم نواز، صفحه آرایی هوشمندانه، تصاویر مجذوب کننده و سازماندهی مطالب، پایه های اصلی یک طراحی کاتالوگ خوب هستند. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که صنایع مختلف معمولا به روینمودهای متفاوتی احتیاج دارند. برای مثال کاتالوگ یک فروشگاه لوازم ورزشی با یک ساعت فروشی بسیار فرق دارد.

خب از کجا آغاز کنیم؟ بیایید مروری بر تعدادی از راه های کلیدی برای آغاز طراحی کاتالوگتان داشته باشیم.

طراحی برای مخاطبین

کارایی یک کاتالوگ به چگونگی فروش محصولات یا خدمات درون آن وابسته است. کاتالوگ خود را طوری طراحی کنید که برای خریدار مورد نظر شما مجذوب کننده باشد. اگر مشتری مورد نظر شما یک فرد جوان باشد به شدت با کاتالوگی که برای افراد مسن تر است فرق دارد. اگر شما انواع مختلفی از مخاطبین را دارید پس بعلاوه باید انواع مختلفی از طراحی ها را داشته باشید تا با خواسته ها و سلیقه همه مخاطبین شما مطابقت داشته باشد.

مبنای طراحی تم گرافیکی کاتالوگ

احتمالا اولین سوالی که قبل از آغاز فرآیند طراحی به فکر خطور می نماید این است که کاتالوگ من باید چه طرح و رنگی داشته باشد. پاسخ این سوال می تواند ارتباط تنگانگی با لوگوی شما داشته باشد. به این معنا که اگر لوگوی شما درست طراحی شده باشد قطعا در نقطه آغاز طراحی دست مایه گرافیکی خوبی خواهید داشت. یک لوگوی استاندارد از رنگ سازمانی متناسبی بهره می برد، که این موضوع می تواند زمینه لازم را در ایجاد یک کاتالوگ با تم گرافیکی مرتبط با حوزه فعالیت شما ایجاد کند، و نهایتا بیشترین هماهنگی بین موضوع بیزینس شما و تم گرافیکی کلی کاتالوگ به وجود می آید. بنا براین یک طراحی لوگوی استاندارد می تواند مبنای درستی برای جهت دهی به سایرعناوین طراحی گرافیکی باشد، کما اینکه این موضوع در برندینگ به وضوح به چشم می آید و از اهمیت فوق العاده ای نیز برخوردار است.

قالب و میزان

به محصولات خود فضایی را که احتیاج دارند بدهید، وقتی که در حال طراحی کاتالوگ خود هستید، مطمئن شوید که به میزان ای بزرگ است که تمام محصولات را در خود جا دهد، و بعلاوه جوری باشد که محصولات و خدمات مهم تر جلب توجه نمایند. تعداد صفحات را در نظر بگیرید، قالب و اینکه چه حسی را به مشتریان القا می نماید. برای مثال اگر در صنایع خاصی مانند ساخت ساعت های لوکس و سفارشی و یا عکاسی حرفه ای فعالیت دارید باید در پی صفحه آرایی سخت گیرانه تر با تعداد کمتر هر مورد در صفحه باشید، که نشانگر خاص بودن و کیفیت کار شما باشد. علاوه بر این، این نوع مشتری یا مخاطب باید از نوع بهتری از کاغذ و عکس هایی با کیفیت های بالاتر همراه با رنگهای حقیقی تر بهره ببرد.

شما خواستار آن هستید که مشتریان هر صفحه را با وسواس و وقت گذاشتن بسیار ببینند، غرق در جزییات فرآیند کار شما شوند. لازمه تحقق این امر، گرفتن مشاوره دقیق و درست از مراکز طراحی گرافیک است. برترین مجموعه برای گرفتن مشاوره حرفه ای، آموس گرافیک است. از بعد فنی و بعلاوه هدایت برای گرفتن برترین خروجی ممکن.

از عکس های با کیفیت بالا بهره ببرید

سعی کنید محتوای یک بیلبورد ی را به خاطر بیاورید. به احتمال قوی اولین چیزی که به خاطر می آورید یک عکس یا یک تصویر در ابعاد بزرگ است و با کیفیت بالاست. باید هم اینطور باشد، در طراحی بیلبورد ی باید بیشترین کوشش برای استفاده از یک طراحی با کیفیت بالا و همینطور بهره بردن از عکس های بسیار با کیفیت گردد، چرا که چاپ در ابعاد بسیار بزرگ انجام می گردد و اگر موارد یادشده بی کیفیت باشند حتی از فاصله دور هم کیفیت تصویری پایین آن قابل تشخیص خواهد بود. حالا همین مورد را در کاتالوگ بررسی کنیم. کاتالوگی که در دست شماست از فاصله نزدیک دیده می گردد و کوچکترین ایرادی بلافاصله به چشم می آید، بنابراین اهمیت استفاده از عکس های باکیفیت کاملا بدیهی به نظر می رسد. عکس های کالاها و خدمات شما هسته مرکزی کاتالوگ شما هستند. در نظر داشته باشید که تصاویر از محصولات و خدماتی که ارزش بیشتری دارند، مهمتر از تصاویری از خدمات و محصولات با ارزش کمتر است.

عکس های با کیفیت و خوب باعث می گردد تا محصولات شما مجذوب کننده تر شوند و اندازه فروش را بالا می برند. مطمئن شوید که تمام تصاویر شما دارای نورپردازی خوب و دقیق هست، بعلاوه دارای کیفیت و رزولوشن (resolution) مناسب چاپ هستند. ما عکسهایی با رزولوشن 300 و بالاتر را پیشنهاد می کنیم. در نظر داشته باشید که واحد استاندارد رزولوشن ppi است.

مراقب فونتی که انتخاب می کنید باشید

درطراحی کاتالوگ، انتخاب فونت مسئله ای شوخی بردار نیست و باید دقت زیادی به آن کرد. اگر خیلی ایده آل بخواهیم به این قضه فکر کنیم، بهتر است که از یک یا دو فونت استفاده بکنیم و آن ها را در قسمت هایی که ضروری است به صورت bold و یا light به کار ببریم.

یک نکته دیگر این است که به میزان اغراق شده ای از فونت هایی با سایز بزرگ استفاده نکنیم.

سعی کنید که کاتالوگ شما دارای صفحه آرایی خوبی باشد

قبل از اینکه آغاز به طراحی کاتالوگخود کنید و غرق در فرایند طراحی شوید سعی کنید به این نکته توجه بکنید که کاتالوگ شما بهتر است دارای صفحه آرایی منظم باشد.

منظور از نکته فوق این است که سعی کنید از توضیحات، جدول ها، عکس های برای هدایت مشتری های خود و جلوگیری از گیج شدن آن ها بهره ببرید. تا مشتری ها در بین تصاویری از محصولات شما سر در گم نشوند.

استفاده از عکس محصولات در حاشیه های صفحه

یک نکته بسیار جالب و تأثیر گذار این است که عکس های محصولات خود را در حاشیه های صفحه قرار دهید.

این موضوع به قدرت خوانایی و تمرکز مشتریان شما یاری قابل توجهی خواهد نمود.

و از آن جالب تر این است که مشتریان شما می توانند تنها با بُر زدن صفحات به صورت سریع کالایی را که قبلا انتخاب نموده بودند ببیند.

استفاده کردن از محیط ارائه همگن

سعی کنید که از سبکی برای صفحه آرایی بهره ببرید که به میزان قابل توجهی با محصولاتی که ارائه می دهید همگن و مرتبط باشد.

این موضوع به مشتری شما این اجازه را می دهد که به راحتی هرچه تمام تر محصولی را که می خواهد انتخاب کند و در خصوص آن اطلاعات کسب بکند.

در واقع نگرانی شما در این موضوع باید ساده، مختصر و مفید بودن کاتالوگ باشد.

انتخاب میزان ورق برای فراید چاپ و طراحی

همه ما می دانیم که ورق های سایز A4 بیشتر از بقیه سایز ها برای طراحی کاتالوگ و چاپ آن استفاده می شوند. و اینکه کاتالوگ های حرفه ای از سایز A5 استفاده می نمایند.

توصیه ما به شما این است که برای فرایند طراحی و چاپ کاتالوگ خود از ورق هایی بهره ببرید که کوچک تر از سایز A4 هستند که این باعث می گردد جمع و جور تر به نظر برسند. و همین طور بزرگ تر از سایز A5 باشند که این موضوع یاری به قابلیت خوانایی کاتالوگ می نماید. و در نهایت این موضوع به شما یاری می نماید که کاتالوگ شما نسبت به کاتالوگ رقبای شما متفاوت باشد.

کاتالوگ خود را بدون خطوط حاشیه طراحی کنید

سعی کنید که در طراحی کاتالوگ خود در صفحه های خود از خطوط حاشیه استفاده نکنید. ولی در نظر داشته باشید که محتوای شما باید دارای فاصله استانداردی از حاشیه های صفحه باشند.

هنوز تمام نشده… نتایج طراحی کاتالوگ خود را بررسی کنید

وقت بگذارید و کاتالوگ خود را به دقت بررسی کنید و ارزیابی کنید که کاتالوگتان چقدر روی شما تاثیر گذاشت.

همانطور که دیدید طراحی کاتالوگ فرایند ای ست که به زمان احتیاج دارد، فرمول درست برای یک کاتالوگ باعث بالا رفتن فر

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2091

به "نکات لازم برای طراحی یک کاتالوگ پیروز (چاپ کاتالوگ)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات لازم برای طراحی یک کاتالوگ پیروز (چاپ کاتالوگ)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید