(ویدئو) کرم حشره غذای انسانی شد

به گزارش استدیو مرینا، اداره ایمنی غذایی اتحادیه اروپا به استفاده از کرم های حشره به عنوان غذای انسانی چراغ سبز نشان داد. این اداره استفاده از لارو یا کرم حشره را هم به شکل کامل و خشک شده و هم به صورت پودر برای مصرف انسانی بی خطر خوانده است.

(ویدئو) کرم حشره غذای انسانی شد

به گزارش خبرنگاران، این اداره اتحادیه اروپا مستقر در شهر پارمای ایتالیا درخواست طبقه بندی کرم خوراکی زرد را به عنوان یک غذای جدید آنالیز نموده است. لارو یا شفیره کرم در درجه اول حاوی پروتئین، چربی و فیبر یا الیاف خوراکی است.

اداره ایمنی غذایی اتحادیه اروپا اروپا گفته است که بنا بر این مصرف این کرم ها از نظر فیزیولوژی غذایی مضر نیست. علاوه بر این، تحقیقات در خصوص سمی بودن این حشره کدام نگرانی ایمنی را نشان نداده است.

اداره نامبرده شرح داده است که آلودگی این کرم ها به مواد سمی تنها در صورتی اتفاق می افتد که غذای آن ها حاوی سم باشد.

ارمولائوس ورویس، کارشناس ارشد این ادار می گوید: این اولین ارزیابی یک حشره به عنوان یک ماده غذایی جدید، می تواند زمینه را برای اولین مجوز در سراسر اتحادیه اروپا فراهم کند.

در بسیاری از نقاط دنیا جیرجیرک ها، ملخ ها و کرم های خوراکی بخشی از غذا های روزمره هستند. در اروپا، فروش مواد غذایی حاوی حشرات به طور کلی ممنوع نیست، اما تا به امروز بازار خوبی نداشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1398

به "(ویدئو) کرم حشره غذای انسانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) کرم حشره غذای انسانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید