پنجره یو پی وی سی ، پنجره مناسب خانه یا شرکت خود را تهیه کنید!

به گزارش استدیو مرینا، پنجره یو پی وی سی (UPVC) چه دوجداره باشد و چه سه جداره، به دلیل مزایای بی شماری که نسبت به سایر متریال های ساخت پنجره دارد، انتخابی بسیار محبوب است. آنها با کاهش سر و صدا، ایمنی بیشتر، تعمیر و نگهداری کم و موارد دیگر شناخته می شوند و مهم تر از همه فضای خانه را در زمستان گرم نگه می دارد.

پنجره یو پی وی سی ، پنجره مناسب خانه یا شرکت خود را تهیه کنید!

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مطمئناً خرید پنجره باکیفیت مانند یو پی وی سی، در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه و زمان خواهد شد، چرا؟ میانگین عمر هر نوع پنجره UPVC بیست سال تخمین زده می گردد. اما بیایید به تفصیل درباره ویژگی ها، فواید، معایب و انواع پنجره های پی وی وسی مطالبی را به سخن بیاوریم؛ با خبرنگاران همراه باشید.

پنجره یو پی وی سی چیست؟

این پنجره از متریالی براساس پودر پلاستیک (پلی وینیل کلرید) ساخته شده است که برای شکل دادن گرم شده و درون قالب تزریق می گردد. پس از خنک شدن با روش های مختلف، UPVC برش داده شده و آماده می گردد تا به عنوان پنجره دوجداره به همراه سایر اجزا مونتاژ گردد.

یو پی وی سی به همراه چوب یا آلومینیوم در ساخت پنجره های دوجداره استفاده می گردد. هر سه ماده مزایا و معایب مختلفی دارند ، اما در کل، UPVC بیشترین کاربرد را دارد. به علاوه، پنجره های دو جداره یو پی وی سی با اشکال مختلف با مکانیسم های گوناگون مثلاً در اشکال مختلف فراوری می شوند.

مکانیزیم کار پنجره UPVC چگونه است؟

آنچه این نوع پنجره را بسیار کاربردی نموده است، فضای بین دو صفحه شیشه ای است که باعث می شوند هوا به دام افتاده و شرایط زیر را ایجاد گردد.

  • هوای محبوس شده به عنوان عایق عمل می نماید، بنابراین اجازه نمی دهد هوای سرد یا گرم به راحتی بین داخل و خارج خانه حرکت کند.
  • همچنین مانع از ایجاد چگالش بین هوای گرم داخل و هوای سرد خارج از خانه می گردد.
  • پنجره UPVC با کم ترین میزان صدای بیرون از خانه که می تواند از شیشه عبور کند، آلودگی صوتی را کاهش می دهد.

انواع پنجره یو پی وی سی

در زیر یک به یک به معرفی انواع این پنجره ها می پردازیم:

پنجره فرانسوی

پنجره های یو پی وی سی فرانسوی به دلیل گشایش بیشتر، باعث می شوند هوای بیشتری وارد خانه گردد. این پنجره ها مطابق با احتیاج مشتری در رنگ های مختلف موجود هستند. تنوع شیشه های موجود برای نصب برای این نوع پنجره جذابیت فوق العاده ای را به همراه دارد. حالا خانه شما با سبک فرانسوی در نهایت زیبایی می درخشد!

پنجره لولادار

پنجره یو پی وی سی لولادار نوع معمول پنجره های UPVC است. این مدل ها با یاری لولاهای محکم به قاب ها، به بیرون و داخل باز می شوند. این پنجره ها به طور ویژه برای دریافت و راهنمایی هوای بیرون به داخل خانه طراحی شده اند. اگر به دنبال 100٪ پنجره ضد صدا هستید، این مدل بهترین انتخاب است.

پنجره سایبانی

شاید پیدا کردن یک پنجره مناسب آشپزخانه، حمام و اتاق ها کمی سخت باشد! اما پنجره های یو پی وی سی سایبانی با لولا هایی که در قسمت پایین تا بالای آن نصب شده اند، باعث توزیع هوای مطبوع به داخل فضا می شوند. سبک این مدل ها سنتی بوده و ظاهری کلاسیک به نمای خانه می دهد.

پنجره کشویی

اغلب پنجره های معمولی به داخل باز می شوند، به همین دلیل فضایی را در محدوده خود اشغال می نمایند، از این رو پنجره کشویی یو پی وی سی برای کاهش فضای اشغال شده، بسیار مناسب است. این پنجره ظاهری ساده دارد و کاربری های مسکونی و اداری عالی هستند.

پنجره دو حالته

پنجره دوحالته یو پی وی سی با اتصالات سخت افزاری شیب دار و چرخشی یکی از جدیدترین نوع از پنجره های UPVC است. این پنجره ها معمولاً مناسب بالکن ها و تراس ها هستند.

فواید پنجره یو پی وی سی

  • کم هزینه بودن: در مقایسه با سایر متریال ساخت پنجره همانند چوب یا فلز، یو پی وی سی ارزان ترین گزینه موجود است.
  • تعمیر و نگهداری کم: یکی دیگر از مزایای بسیار جذاب این متریال، نگهداری کم آن است. سایر متریال مانند چوب باید هر 5 سال یک بار مجدداً رنگ آمیزی شوند، زیرا تمایل به پوسیدگی و پوسته پوسته شدن دارند.
  • عایق بودن: عایق بودن یکی دیگر از ویژگی های قوی UPVC است. این پنجره برای تأمین بهینه ترین عایق گرما و انرژی ساخته شده اند. این متریال قادر به حفظ صدا و گرما است.
  • مقاوم در برابر آب: آلومینیوم ممکن است به مرور زمان دچار زنگ زدگی شده و چوب تاب بر می دارد. از طرف دیگر فریم های یو پی وی سی ضد رطوبت و ضد آب هستند، بنابراین دچار خوردگی نیز نمی شوند.
  • امنیت بالا: امنیت و ایمنی بالایی نیز در برابر شکستن و یا آسیب دیدگی دارد.
  • رنگی بودن: به غیر از رنگ سفید، شما می توانید پنجره های یو پی وی سی رنگی را در طیف وسیعی از طرح ها، سبک ها و اندازه ها خریداری کنید.

معایب پنجره یو پی وی سی

  • زیبایی شناسی: حتی اگر پنجره های UPVC در سبک ها و رنگ های مختلف وجود داشته باشد، در نگاه بعضی از افراد، ظاهر پلاستیکی ساده آنها به نسبت چوب و آلومینیوم به دور از جذابیت است.
  • ساختار: به دلیل ساختار وزنی سبک، پنجره های UPVC تمایل به خمیدگی (شکم دادن) دارند. این مورد به دلیل مقاومت مکانیکی پایین آنها است.
  • سفارشی سازی: پنجره های یو پی وی سی اغلب پیش ساخته هستند و قابلیت سفارشی سازی بر حسب علائق و خواسته های مشتری را ندارند.

مقایسه قیمت برندهای فراوری نماینده پنجره یو پی وی سی

موردی که می تواند تفاوت زیادی بین فراوری نمایندگان ایجاد کند، کیفیت و در راستای آن قیمت است؛ سپس ملاحظاتی مانند شرایط نصب و موارد دیگر وارد میدان می شوند. قیمت پنجره های یو پی وی سی به تعدد جداره و نوع پنجره بستگی دارد. با این حال در زیر به آنالیز بعضی ویژگی های برندهای معروف فراوری پنجره UPVC از جمله مقایسه قیمت می پردازیم:

کیفیت (به ترتیب از بهترین):

  • وین تک
  • ویستا بست
  • هافمن

قیمت (به ترتیب از ارزان ترین):

  • هافمن
  • وین تک
  • ویستا بست

اهمیت خرید بهترین متریال پنجره

برای خرید بهترین متریال پنجره لازم است موارد بسیاری مانند قیمت و کیفیت را در نظر بگیرید. با این حال، داشتن خریدی مطمئن به شناخت اساسی از احتیاجهای شخصی حاصل می گردد. با تنظیم مقدار بودجه، محل زندگی، آب و هوا و موارد دیگر و تطابق آن با مشخصات هر یک از متریال ها، پنجره مناسب خانه یا شرکت خود را تهیه کنید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1447

به "پنجره یو پی وی سی ، پنجره مناسب خانه یا شرکت خود را تهیه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجره یو پی وی سی ، پنجره مناسب خانه یا شرکت خود را تهیه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید