تور برزیل: پومرود، آلمانی ترین شهر برزیل

به گزارش استدیو مرینا، پومرود یکی از شهرهای آلمانی نشین برزیل است که بیشتر از هر شهر آلمانی دیگر در این کشور، شما را به یاد آلمان می اندازد. برای آشنایی با این شهر و داستان آن، با خبرنگاران همراه شوید.

تور برزیل: پومرود، آلمانی ترین شهر برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

در حدود 30 کیلومتری شمال Blumenau، شهری در برزیل، شهر پومرود (Pomerode) واقع شده است. نام این شهر را به این علت پومرود گذاشته اند که بنیانگذار آن، فردی از اهالی شهر پومرانیا (Pomerania)، منطقه ای در ساحل جنوبی دریای بالتیک، بین مرز آلمان و لهستان واقع شده است. این شهر بیش از 150 سال پیش کشف شد و حتی امروزه هم 90 درصد ساکنان 25 هزار نفری آن، به زبان آلمانی صحبت می نمایند که لهجه آن ها، لهجه تعیین قرن نوزدهمی Pommersch است.

پومرود شاید یکی از آلمانی ترین شهرهای برزیل باشد. به محض این که از دروازه طاق دار، وارد این شهر می گردد، به این نکته پی می برید. هر کلبه و ساختمانی در این شهر، به سبک معماری سنتی آلمانی ساخته شده که از ویژگی های آن می توان به آجرهای از رده خارج با چهارچوب چوبی از رده خارج اشاره نمود که یک محیط روستایی آلمانی در سال های 1900 را به یاد می آورد.

پومرود تنها شهر آلمانی در برزیل نیست. آلمانی های زیادی در قسمت های جنوبی این کشور زندگی می نمایند. اجداد آن ها به صورت پی در پی خانه های خود را ترک نموده و مهاجرت خود را در سال 1824 شروع کردند و این مهاجرت ها بعد از شکست انقلای 1848 با سرعت بیشتری ادامه یافت. این مهاجران در آمریکا و کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل سکونت یافتند.

این مهاجرت ها تا قرن بیستم ادامه داشت و هجوم اصلی دیگر مهاجران، بلافاصله بعد از جنگ جهانی اول رخ داد. بین سال های 1824 و 1969، حدود 250 هزار آلمانی به برزیل مهاجرت کردند، جایی که آن ها بعد از پرتغالی ها، ایتالیایی ها و اسپانیایی ها، چهارمین جامعه بزرگ مهاجران ساکن برزیل را تشکیل دادند.

در حالی که تعداد مهاجران آلمانی که به برزیل مهاجرت می کردند، در مقایسه با مهاجران این کشور به آمریکا بسیار کمتر بود، اما تاثیر قابل توجهی بر ترکیب قومی برزیل، به خصوص در جنوب این کشور داشت. در اواخر قرن 19، 13/3 درصد از جمعیت ریو گراند دو سول، آلمانی تبار بودند و این اندازه در سال 1950 به 21/6 درصد رسید.

در کتاب The Monroe Doctrine، نویسنده رشد این پدیده را این چنین توصیف می نماید:

افزایش طبیعی جمعیت آلمانی در جنوب برزیل حیرت آور است. به عنوان یک قاعده، آن ها در خانواده 10 الی 15 کوچک وجود دارد. Blumenau، مستعمره ای که بیش از 50 سال پیش آلمانی ها در آن ساکن شدند، در هر 10 سال، جمعیتش دو برابر می گردد. جنوب برزیل امروزه آلمان بزرگ خوانده می گردد و آلمانی ها در این منطقه دارای فزونی تجاری و اقتصادی هستند.

اتفاق خوبی که در قرن بیستم افتاد این بود که دولت برزیل، مردم را تشویق نکرد که به زبان آلمانی صحبت نمایند. در دوران ریاست جمهوری گتویو وارگاس، حرف زدن به زبان آلمانی به طور موثر و با جدیت سرکوب یا ممنوع شد. اما سال ها است که دولت این کشور با آلمانی های برزیل با شکیبایی و سعه صدر برخورد می نماید و وجود آن ها را تایید نموده و فرهنگ جمعیت آلمانی این کشور را پذیرفته است. امروزه زبان آلمانی بخشی از برنامه درسی مدارس محلی این منطقه است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1882

به "تور برزیل: پومرود، آلمانی ترین شهر برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: پومرود، آلمانی ترین شهر برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید