پیش بینی اتریش درباره دولت آینده آلمان

به گزارش استدیو مرینا، صدر اعظم اتریش در آستانه سفر به برلین تاکید نمود که تشکیل ائتلافی متشکل از محافظه کاران با حزب سبز همانگونه که در کشورش وجود دارد برای دولت بعدی آلمان هم انتظار می رود.

پیش بینی اتریش درباره دولت آینده آلمان

با قیمت های تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین کورس، صدر اعظم اتریش اظهار داشت که انتظار تشکیل ائتلاف اتحادیه احزاب متحد مسیحی با سبزها در آلمان بعد از انتخابات پارلمانی بعدی در این کشور را دارد.

وی که قرار است امروز (دوشنبه) به برلین سفر کند و با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ملاقات کند توضیح داد که مسلما دولتی متشکل از مافظه کاران و سبزها در اتریش می تواند همچنین مدلی برای آلمان باشد.

وی تاکید نمود: من انتظار دارم دولت بعدی در آلمان ائتلافی موسوم به سیاه-سبز باشد.

کورس که در مصاحبه با روزنامه دی ولت آلمان سخن می گفت همچنین توضیح داد که از نظر اتریش می توان گفت که سکون ایجاد شده در ائتلاف بزرگ در آلمان به کشور ما هم آسیب رسانده است.

وی چندی پیش هم در مصاحبه ای گفته بود که به طور کلی سبزها در اتحادیه اروپا به صورت فزاینده ای سوسیال دموکرات ها را به عنوان یک نیروی مهم سیاسی کنار می زنند. به گفته وی نقشه سیاسی اروپا در کل رنگارنگ تر می گردد.

صدر اعظم اتریش از امروز سفر دو روزه خود به آلمان را شروع می نماید. وی در آلمان با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور ملاقات و مصاحبه نموده و روز سه شنبه نیز ملاقاتی با آنگرت کرامپ-کارن بائر، وزیر دفاع آلمان و رئیس حزب دموکرات مسیحی خواهد داشت. ملاقات با فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم از دیگر برنامه های سفر کورس به برلین است.

صدر اعظم اتریش در آلمان درباره موضوعات اتحادیه اروپا از جمله چارچوب اقتصادی آینده این اتحادیه مصاحبه خواهد نمود.

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بودجه این اتحادیه حدود 12 میلیارد یورو در سال کاهش می یابد.

مناقشات درباره بودجه آینده اتحادیه اروپا مدتهاست که ادامه دارد. رئیس شورای اتحادیه اروپا برای 20 فوریه (اول اسفند ماه) به منظور حل این مناقشات نشست ویژه ای را ترتیب داده است.

سباستین کورس، صدر اعظم اتریش در آستانه سفر به آلمان اعلام نموده است که پیشنهاد کمیسیون اروپایی برای اختصاص 1.11 درصد فراوری ناخالص ملی به بودجه اتحادیه اروپا غیر قابل قبول است.

وی تهدید نموده است که اگر کمیسیون اروپایی این پیشنهاد بودجه ای خود را تغییر ندهد، اتریش چارچوب اقتصادی آینده این اتحادیه را وتو خواهد نمود.

چندی پیش حدود صد روز بعد از انتخابات پارلمانی اتریش دولت جدید این کشور به صدر اعظمی مجدد سباستین کورتس 33 ساله رسما شروع به کار کرد. کورتس برای دومین بار سکان صدر اعظمی این کشور را در دست گرفته و در راس یک ائتلاف متشکل از محافظه کاران و حزب سبز اتریش نهاده شد .

ائتلاف بین حزب خلق اتریش و سبزها تنها دولت با چنین شکلی در اتحادیه اروپا است.

کورتس برای اولین بار بعد از عهده داری رهبری ائتلاف جدید در اتریش به آلمان سفر می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 726

به "پیش بینی اتریش درباره دولت آینده آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی اتریش درباره دولت آینده آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید