چالش های آنلاین کردن کسب و کارهای B2B سنتی

به گزارش استدیو مرینا، در سال های اخیر شاهد گسترش استفاده از فضای اینترنت برای کسب و کارهایی که مشتریان آن ها مصرف کنندگان نهایی هستند (کسب و کارهای B2C) بودیم. استفاده از شبکه های مجازی و فروش آنلاین انواع محصولات، همکاری با پلتفرم های بزرگ فروش آنلاین، تولید وب سایت و اپلیکیشن و بسیاری موارد دیگر.

چالش های آنلاین کردن کسب و کارهای B2B سنتی

در چند ماه اخیر نیز با وجود حمله ویروس کرونا به اقتصاد کشورهای جهان، استفاده از پلتفرم های فروش آنلاین در بین مصرف کنندگان و تامین کنندگان با نرخی بی سابقه رشد کرد و باعث شد تا زیرساخت استفاده از فضای وب برای انواع کسب و کارهای B2C ایجاد شود. از طرفی خرید بی دردسر، کم هزینه و بدون نیاز به طی مسافت های طولانی و از همه مهم تر کم خطر از نظر ابتلا به ویروس کرونا، باعث شد که خرید آنلاین برای مشتریان به امری عادی و محبوب تبدیل شود.

در این بحبوحه اما بخشی از کسب و کارها به دلایل مختلفی از این فضا دور ماندند و نتوانستند از مزایای فوق العاده این فضا استفاده کنند. تولیدکنندگان و تامین کنندگان B2B به دلیل عادت به فضای سنتی، هزینه های بالای دیجیتال کردن کسب و کار و همچنین ترس از عدم استقبال مشتریانشان از این سبک فروش، خود را از فضای اینترنت دور نگه داشتند و وارد جهانی فروش دیجیتال نشدند.

از طرفی فشار اقتصادی ناشی از قرنطینه و تعطیلی های مداوم، بیشترین آسیب خود را به فروشندگان سنتی و فیزیکی ای وارد کرد که همچنان در برابر دیجیتال شدن مقاومت نشان دادند. بعضی از این کسب و کارها به ناچار شروع به نشان دادن انعطاف کردند و سعی کردند با حضور در شبکه های اجتماعی به نرخ نزولی فروش خود کمک کنند، اما عدم آشنایی با فضای این شبکه ها، نحوه کار با آن و کم بودن پیج های تخصصی صنعتی و تجاری باعث شد تا بسکمک از آن ها با سرخوردگی دست از صرف هزینه های بی مورد در این فضا بکشند.

در این شرایط وجود پلتفرمی که بتواند با گرد هم آوردن تولیدکنندگان و تامین کنندگان B2B و مشتریان آن ها، کار را برای این مشاغل راحت تر کند به شدت احساس می شد. اما حتی با وجود در دسترس بودن چنین پلتفرمی، تکلیف هزینه ها چه می شد؟ هزینه استخدام نیروهای جدید برای انجام عکاسی، طراحی، بازاریابی،تولید محتوا، پشتیبانی و بسکمک موارد دیگر را چه کسی پرداخت می کرد؟ حتی اگر فرض را بر آن بگیریم که پلتفرم مذکور خود همه این کارها را برعهده می گرفت نیز حق اشتراک و هزینه زیادی بابت این خدمات می گرفت که باز هم در شرایط اقتصادی فعلی منطقی نبود.

خبر خوب این که امروز چنین پلتفرمی وجود دارد. خبر بهتر اینکه تمام خدماتی که در بالا ذکر کردیم، شامل عکاسی، طراحی، بازاریابی، تولید محتوا و پشتیبانی را نیز ارائه می دهد. خبر شگفت انگیز اما این است که فعلا هیچ هزینه ای بابت انجام این موارد از صاحبان کسب و کار دریافت نمی کند.

پلتفرم هزاران با تکیه بر دانش و زیرساخت های بومی و نیروی جوانان متخصص ایرانی، بستری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط B2B ایجاد کرده است که بتواند رونق را به این بازار برگرداند و درهای فروش دیجیتال را حتی برای سنتی ترین کسب و کارها نیز بگشاید.

با ثبت نام در هزاران شما می توانید به راحتی کسب و کار خود را آنلاین کنید، محدودیت های مکانی را کنار بزنید و با مشتریانی از سراسر ایران ارتباط برقرار کنید، هزینه های ذکر شده را به حداقل ممکن برسانید، کرکره مغازه خود را حتی در ایام قرنطینه بالا نگه دارید و فروش خود را شبانه روزی کنید.

همچنین اگر نیاز به خدمات یا کالایی برای کسب و کار خود دارید، می توانید به عنوان مشتری از این بستر استفاده کنید و از طریق برقراری ارتباط با تامین کنندگان مختلف از سراسر ایران، نیاز خود را برطرف کنید.

در هزاران همچنین می توانید با دریافت یک پنل کاربری میزان فروش، هزینه ها، مشتریان و میزان موفقیت خود را در لحظه دنبال کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل با متخصصان هزاران در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام و مدارک لازم، اینجا کلیک کنید.

*خبرنگاران مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می باشد*

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1411

به "چالش های آنلاین کردن کسب و کارهای B2B سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های آنلاین کردن کسب و کارهای B2B سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید