چرا ماشین آلات کشاورزی کارت سوخت ندارند؟

به گزارش استدیو مرینا، سرپرست نظام صنفی کشاورزی با بیان اینکه خودروهای شخصی دارای کارت هوشمند سوخت هستند و سهمیه هرماه خود را از آن به راحتی برداشت می نمایند، گفت: کشاورزان و صاحبان ماشین آلات کشاورزی برای تامین سوخت مورد احتیاج خود مجبورند هر سری به شرکت های ملی پخش فرآورده های نفتی یا ادارات جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه نمایند و دوری راه، قطعی و کندی سیستم درخواست سوخت معمولا زمان بسیاری از آنها می گیرد.

چرا ماشین آلات کشاورزی کارت سوخت ندارند؟

پیمان عالمی در گفت و گو با خبرنگارانف با بیان اینکه کشاورزان در تأمین سوخت مورد احتیاج ماشین آلات کشاورزی خود با مسائل فراوانی روبرو هستند، گفت: در کشور ما، خودروهای شخصی و حتی موتورسیکلت ها کارت هوشمند سوخت دارند و سهمیه هر ماه خود را می توانند به وسیله کارت برداشت نمایند اما متأسفانه این فرآیند برای ماشین های کشاورزی در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: کشاورزان و صاحبان ماشین آلات کشاورزی باید برای تامین سوخت مورد احتیاج خود ابتدا برای پلاک گذاری تراکتور یا دیگر ماشین های خود اقدام نمایند که بعلت عدم انجام هماهنگی های لازم با پلیس راهور به مسائل و موانع جدی برخورد می نمایند. بعد از این مرحله، کشاورزان معمولا از راه های دور به شرکت های ملی پخش فرآورده های نفتی یا ادارات جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه می نمایند تا پس از ثبت درخواست سوخت، طی راستا طولانی و وقت گیر بخشی از احتیاج خود را دریافت نمایند. این در حالیست که بیشتر مواقع سیستمها با قطعی و کندی همراه است. به همین علت کشاورزان زمان زیادی را از دست می دهند و از فراوری خود باز می مانند.

سرپرست نظام صنفی کشاورزی افزود: کل سوخت مصرفی ماشین آلات کشاورزی که نقش بسزایی در فراوری و امنیت غذایی کشور دارند حدود 5درصد سوخت مصرفی کشور است ولی توجهی به ساماندهی آن نمی گردد.

وی توضیح داد: سال جاری سال مانع زدایی است و اگر بناست که موانع از سر راه فراوری برداشته گردد باید اقداماتی در راستای تسهیل فراوری انجام گردد. بنابراین از دستگاه های مربوطه یعنی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و وزارت کشور تقاضا داریم نگاهشان به کشاورزان و دارندگان خودروهایی چون تراکتور و کمباین و ... مانند دارندگان خودروهای دیگر باشد و تدابیری در راستای تهیه کارت سوخت ماشین آلات کشاورزی و سپردن اختیارات توزیع و مصرف سوخت کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی اتخاذ نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1812

به "چرا ماشین آلات کشاورزی کارت سوخت ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ماشین آلات کشاورزی کارت سوخت ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید