چهره ها و افراد مشهور متولد 2 مرداد

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران | سرویس چهره ها - دوم مردادماه روز تولد 5 چهره هنری و ورزشی در کشور ماست. در ادامه مختصری از زندگینامه این افراد را بخوانید.

چهره ها و افراد مشهور متولد 2 مرداد

چهره ها و افراد مشهور متولد دوم مرداد

در صورت تمایل به مطالعه کردن درباره شخصی خاص، با انتخاب نام او در فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

1. جلال مقامی

2. احمدرضا درویش

3. شقایق فراهانی

4. مهدی مهدوی کیا

5. پگاه آهنگرانی

جلال مقامی

جلال مقامی متولد دوم مردادماه سال 1320 در کاشان، مدیر دوبلاژ، دوبلور و بازیگر است. بیشتر مردم ایران او را با اجرای برنامه پرمخاطب و نوستالژی دیدنی ها به خاطر می آورند. به جز مجری گری، دوبله او در سریال لبه تاریکی یکی از شاهکارهایش در دوران حرفه ای به شمار می رود. از دیگر کار های منحصر به فرد او می توان به دوبله در آثاری نظیر ارتش سری و هشدار برای کبرا 11 اشاره نمود. همسر او رفعت هاشم پور، دیگر دوبلور قدیمی سینما و تلویزیون بوده که 10 سال از خودش بزرگتر است.

احمدرضا درویش

احمدرضا درویش متولد 2 مرداد سال 1340 در شهرستان تویسرکان استان همدان است. او کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس بوده و تا کنون برای کارگردانی فیلم های روز رستاخیز و دوئل دو سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را از آن خود نموده است. از دیگر کار های احمد درویش می توان به کارگردانی متولد ماه مهر و آخرین پرواز اشاره نمود.

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی متولد 2 مرداد سال 51 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون کشور است. او دختر بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت و خواهر گلشیفته فراهانی، بازیگر پرحاشیه ایران است. او از همسرش جدا شده و یک پسر به اسم سام دارد. شقایق فراهانی در مصاحبه ای (انتقاد از شرایط جوانان) که در دی ماه سال 97 انجام داد با بیان اینکه پسری 27 ساله دارد از اوضاع اشتغال جوانان و بیکاری آنان انتقاد و اوضاع جوانان را در جامعه نامناسب توصیف کرد. شقایق فراهانی در مدت 23 سال فعالیش در دنیای بازیگری، تا کنون در بیش از 70 اثر تلویزیونی و سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.

مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا در دوم مردادماه سال 56 در شهر ری متولد شد. او بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی ایران است و در کنار چهره هایی نظیر احمدرضا عابدزاده، علی دایی و علی کریمی جزو چهره های محبوب فوتبالی در ایران به حساب می آید. در دنیای فوتبال به مهدی مهدوی کیا لقب موشک ایرانی داده بودند! مهدوی کیا در تیم های باشگاهی داخلی و خارجی متعددی بازی نموده است که در این میان می توان به سابقه حضورش در باشگاه هامبورگ آلمان اشاره نمود که در طول سه سال حضورش در این باشگاه توانست در 208 بازی برای این تیم به میدان برود و 26 گل به ثمر برساند. از گل های خاطره انگیز مهدی مهدوی کیا برای تیم ملی ایران می توان به گل او به تیم آمریکا در جام دنیای 1998 فرانسه اشاره نمود که در نهایت بازی با نتیجه 2 بر 1 به نفع ایران به انتها رسید. مهدوی کیا در نظرسنجی فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال دنیا که در سال 2010 انجام شد، به عنوان بیست و هفتمین بازیکن محبوب دنیا انتخاب گشت. او خاتمه در اردیبهشت ماه سال 92 و در فینال جام حذفی از فوتبال خداحافظی کرد.

پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی در دوم مرداد سال 1363 در اراک متولد شد. او بازیگر و مستندساز و دختر منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی دو کارگردان مطرح کشورمان است. پگاه فعالیت خود را از شش سالگی و با نقش آفرینی در فیلم گربه آوازخوان شروع و در 15 سالگی با بازی در فیلم سینمایی دختری با کفش های کتانی خود را به سینمای ایران معرفی کرد. از جمله دیگر آثاری که پگاه آهنگرانی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است می توان به قاتل اهلی، خشکسالی و دروغ، از نفس افتاده و ورود آقایان ممنوع اشار کرد.

منبع: setare.com
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1563

به "چهره ها و افراد مشهور متولد 2 مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره ها و افراد مشهور متولد 2 مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید