کرونا در کدام مناطق تهران بیشتر است؟ ، 20 درصد تهرانی ها تا به امروز کرونا گرفته اند

به گزارش استدیو مرینا، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران بیشترین آمار ابتلا به کرونا را به 4 منطقه این کلانشهر مربوط دانست.

کرونا در کدام مناطق تهران بیشتر است؟ ، 20 درصد تهرانی ها تا به امروز کرونا گرفته اند

به خبرنگاران به نقل از فارس، علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران، ضرورت برنامه ریزی مسنجم تر را با هدف کنترل شیوع اپیدمی خواهان شد.

وی از رشد پاندومی کووید -19 با شیب ملایم در تهران اطلاع داد و اضافه نمود: ماهیت سینوسی و پیچیده این ویروس فراز و فرودهایی را در زمینه آماری ایجاد می نماید که باید آنالیز و مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال پایین ترین عدد مولد و پایه ابتلا و مراجعان کرونا در تهران مربوط به 11 فروردین و بالاترین نرخ مربوط به 19 اسفند است که باید علل آن مورد تحلیل و آنالیز قرار گیرد.

به گفته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، بالاترین میزان شیوع ویروس کووید -19 مربوط به پرجمعیت ترین مناطق تهران است.

وی اضافه نمود: 4، 14، 2 و 5 به ترتیب پرجمعیت ترین مناطق تهران هستند و به لحاظ شیوع بالاترین آمار شیوع کرونا را به خود اختصاص داده است.

زالی گفت: شاخص های اجتماعی، مالی و فرهنگی در میزان شیوع کرونا در مناطق مختلف تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه سن بالا یکی از مهمترین فاکتورهای خطر در ابتلا و عوارض ناشی از کرونا محسوب می گردد، رعایت پروتکل های بهداشتی را با شدت بیشتری در این گروه سنی بیش از پیش خواهان شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران هشدار داد: الگوی فعلی کرونا در دنیا با شرایط متفاوت تری نسبت به گذشته روبرو است.

زالی با بیان اینکه شیب ملایم افزایشی مبتلایان به کرونا در تهران می تواند شرایط را بسیار شکننده کند، شرح داد: در برخی استان ها کرونا در حال عبور از پیک است و در برخی نقاط درشرایط هشدار بسر می بریم؛ بنابراین شرایط متفاوت اپیدمی و ناهمگونی عجیب پراکندگی این ویروس نیازمند بازنگری در نحوه مدیریت بیماری، اعمال برخی محدودیت ها و ایجاد سازو کارهایی برای مقابله به هنگام و منطقی با هدف کاهش بار بیماری را نیازمند است.

وی تاکید نمود: مطلقا عبور استان و یا منطقه ای از پیک کرونا به معنای گارانتی و یا مصونیت از بیماری نیست؛ بنابراین تا زمانی که واکسن و درمان قطعی این بیماری در سطح گسترده توزیع نگردد، تمامی برآورد ها مبنی بر عاری شدن ویروس غلط است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد: پیش بینی ها مبنی بر این اصل است که حدود 20 درصد مردم تهران تا به امروز به کرونا مبتلا شده اند و همچنان تعداد زیادی از مردم ایمنی لازم را برای مقابله با این ویروس کسب ننموده اند؛ بنابراین ضروری است ملاحضات بهداشتی بیش از پیش رعایت گردد.

زالی با اشاره به اینکه مسافرت رفتن به صورت قطعی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می دهد، بیشترین آمارهای سفرهای بین استانی را مربوط به شهروندان تهرانی مطرح نمود.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیتی و تنوع مشاغل نحوه کنترل اپیدمی کووید-19 را در کلانشهر تهران با چالش هایی روبرو نموده از کوشش های مجموعه بهداشتی در راستای ارائه خدمات بهداشتی قدردانی و بر ضرورت تامین نیروی انسانی و اعتبارات در این حوزه تاکید نمود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران آموزش رعایت پروتکل های بهداشتی و استمرار رعایت فاصله گذاری اجتماعی را راه چاره مناسبی برای کاهش بار بیماری کرونا دانست و نسبت به کمرنگ شدن توجه به توصیه ها از سوی مردم ابراز نگرانی کرد.

زالی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور از شرایط استثنایی برخوردار است، طراحی راهکارهای اساسی برای مقابله با گسترش ایپدمی کرونا را در این حوزه خواهان شد.

وی یکی مهمترین روینمودها را برنامه ریزی مدون و منظم درمانی و بهداشتی در راستای ارائه خدمات با کیفیت تر به مردم ذکر کرد و گفت: تجمعات، تراکم جمعیت در بازاربزرگ تهران، بازگشایی تالارهای عروسی و عزا ومسافرت های بین شهری می توانند ساختارهای بهداشت و درمان را با چالش های اساسی روبرو کند.

وی در سرانجام افزایش خدمات سرپایی مراقبت 16 و 24 ساعته کرونا در تهران را خواهان شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1053

به "کرونا در کدام مناطق تهران بیشتر است؟ ، 20 درصد تهرانی ها تا به امروز کرونا گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کدام مناطق تهران بیشتر است؟ ، 20 درصد تهرانی ها تا به امروز کرونا گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید