گزارش، کاهش 3 میلیارد دلاری کمک های جامعه جهانی به افغانستان

به گزارش استدیو مرینا، درحالیکه نیازهای افغانستان بدلیل افزایش خشونت ها و همه گیری کرونا افزایش یافته است، جامعه سطح کمک هایش به افغانستان را 3 میلیارد دلار کاهش داد.

گزارش، کاهش 3 میلیارد دلاری کمک های جامعه جهانی به افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نشست 2 روزه ژنو برای تعیین میزان کمک های کشورها و سازمان های مالی افغانستان با کاهش 3 میلیارد دلاری سطح کمک ها و نیز مشروط بودن ارائه آن پایان یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در حالیکه سطح کمک های تعهد شده در سال 2016 میلادی 15.2 میلیارد دلار بود، حامیان مالی افغانستان متعهد شده اند که در 4 سال آینده در مجموع 12 میلیارد دلار را به افغانستان کمک کنند.

گفتنی است که بسکمک از کشورها و سازمان ها نیز پرداخت این کمک ها را به پیشرفت در فرایند صلح، مبارزه با فساد، عدم احیای امارت اسلامی، شفافیت و حمایت از حقوق بشر مشروط کرده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این میان شماری از کشورها نیز بجای تعهد 4 ساله بمدت یک سال متعهد به کمک به افغانستان شده اند.

وزارت خارجه آمریکا در نشست روز گذشته گفت که واشنگتن 600 میلیون دلار برای کمک به افغانستان متعهد شده که 300 میلیون آن مشروط به پیشرفت در فرایند صلح و پس از بررسی این فرایند پرداخت می شود.

رویترز نوشت، آلمان نیز به عنوان یکی دیگر از حامیان بزرگ مالی افغانستان گفت که در سال 2021 میلادی 430 میلیون یورو (510.88 میلیون دلار) را به افغانستان کمک می کند و تاکید کرد که درصورت پیشرفت فرایند صلح به کمک ها ادامه خواهد داد.

این در حالی است که باوجود آغاز مذاکرات تیم های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان در 22 شهریور ماه، مذاکرات در بن بست قرار گرفته است و دو طرف هنوز پیروز به تعیین دستورکار گفت وگوها نیز نشده اند.

برخی کارشناسان مشروط کردن کمک ها به فرایند صلح را استفاده ابزاری از کمک ها دانسته و تاکید می کنند که حامیان مالی افغانستان باید میزان تعهد شده را بپردازند تا خدمات عمومی مانند بهداشت و آموزش در این شرایط حساس بدون وقفه ادامه یابد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1303

به "گزارش، کاهش 3 میلیارد دلاری کمک های جامعه جهانی به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، کاهش 3 میلیارد دلاری کمک های جامعه جهانی به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید