یک تکه از فضا به زمین می آید!، عکس

به گزارش استدیو مرینا، یک تلسکوپ زمینی تصویری از کاوشگر OSIRIS-REx در حالی که هشت روز مانده بود به زمین برسد گرفت. این کاوشگر سال 2016 برای نمونه برداری پرتاب شد.

یک تکه از فضا به زمین می آید!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، به تازگی اولین نمای کاوشگر OSIRIS-REx ناسا دریافت شد که نمونه خود از سیارکی را به سمت زمین حمل می نماید. تلسکوپ ایستگاه زمینی نوری آژانس فضایی اروپا (ESA) در جزایر قناری در 16 سپتامبر، هشت روز قبل از برنامه ریزی کپسول نمونه فضاپیما در صحرای یوتا، یک عکس پیکسلی از OSIRIS-REx گرفت.

مقامات ESA در روز پنجشنبه (21 سپتامبر) در بیانیه ای نوشتند: این تصویر ترکیبی از 90 تصویر مجزا است. آنها افزودند:آنها به گونه ای ترکیب شده اند که حرکت فضاپیما را در نظر می گیرد، که در یک خط مستقیم حرکت نمی نماید و باعث می گردد ستاره های پس زمینه به ظاهر کشیده منحنی بنظر برسند.

OSIRIS-REx در سپتامبر 2016 برای گرفتن نمونه از سیارک نزدیک به زمین Bennu و بازگرداندن آن به زمین پرتاب شد. این کاوشگر در اکتبر 2020 حدود 8.8 اونس یعنی 250 گرم ماده را از سنگ فضایی برداشت کرد و هفت ماه بعد، سفر به سمت سیاره اصلی خود را شروع کرد.

آن سفر تقریباً به انتها رسیده است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، OSIRIS-REx کپسول نمونه خود را در ساعت 6:42 صبح به وقت شرقی (1042 به وقت گرینویچ) یکشنبه 24 سپتامبر تحویل خواهد داد.

نمونه سپس به مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون منتقل می گردد، که نظارت بر مواد و نظارت بر توزیع آن برای دانشمندان در سراسر دنیا را بر عهده خواهد داشت. این محققان شن سیارک را به تفصیل تجزیه و تحلیل خواهند کرد تا درباره روزهای اولیه منظومه شمسی و نقشی که سیارک های غنی از کربن مانند Bennu ممکن است در رساندن بلوک های سازنده حیات به زمین در میلیاردها سال پیش داشته باشند، اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

این فقط کپسول نمونه ای است که یکشنبه به زمین می آید. فضاپیمای OSIRIS-REx تا سیارک خطرناک آپوفیس به پرواز خود ادامه خواهد داد. این کاوشگر در سال 2029 به دومین صخره فضایی خواهد رسید و اقدامات خود را در یک ماموریت طولانی به نام OSIRIS-APEX انجام خواهد داد.

منبع: space

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2251

به "یک تکه از فضا به زمین می آید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تکه از فضا به زمین می آید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید