5 اسمارت فون با بهترین طراحی صفحه نمایش ناچ

به گزارش استدیو مرینا، وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی زاده: هنگامی که اپل آیفون X را سال گذشته معرفی کرد؛ هیچ کسی تصور نمی کرد یک رده بندی جدید هم برای اسمارت فون های بازار خلق گردد.

5 اسمارت فون با بهترین طراحی صفحه نمایش ناچ

حالا در اواخر سال 2018 می توانیم به راحتی از گوشی های ناچ دار صحبت کنیم و فهرست بلندی از اسمارت فون های با طراحی ناچ نام ببریم. فهرستی غنی و بسیار پر و پیمان از آیفون 10 تا آیفون های 10 اس و 10 آر و از اسنشال فون تا وان پلاس 6 و اوپو!

اما طراحی این اسمارت فون ها لزوما شبیه یکدیگر نیست و هر شرکت با تعریف و برداشت خودش و البته مباحث فنی و محدودیت هایی دست به طراحی ناچ زده است.

در این مطلب، می خواهیم دست به ابتکار جالبی زده و 5 اسمارت فون با بهترین طراحی ناچ را رتبه بندی و معرفی کنیم:

5- گوگل پیکسل 3 ایکس ال

هنوز این اسمارت فون به طور رسمی رونمایی نشده است ولی تصاویر منتشر شده از آن یک طراحی ناچ نه چندان خوب و دل چسب را نشان می دهد.

اگر این تصاویر واقعی باشند؛ گوگل به جای کوچک کردن یا پنهان کردن ناچ سعی نموده بیشتر در چشم باشد و کاربر همواره آن را ببیند.

احتمالا همانند دیگر اسمارت فون های اندرویدی می توانید یک نوار مشکی سراسری برای پوشاندن ناحیه ناچ به عنوان نوار اعلان های اندروید بهره ببرید. حاشیه بالای پیکسل 3 ایکس ال بسیار کمتر شده است و این تفاوت نسبت به حاشیه پایین گوشی بسیار مشهود است.

4- آیفون های 10، 10 اس، 10 اس مکس و 10 اس آر

اپل خالق ناچ است و بسیاری از کاربران تصور می نمایند که بهترین طراحی ممکن انجام شده است. اما ما اعتقاد داریم ناچ آیفون 10 که در آیفون های جدید سال 2018 نیز تکرار شده است؛ اگرچه خوب است ولی در مقایسه با بعضی اسمارت فون های اندرویدی بسیار بزرگ است.

اپل می توانست طراحی بهتری از ناچ در آیفون 10 پیاده سازی کند تا این طور مجبور نگردد آن را در یک پس زمینه مشکی پنهان کند.

3- اکثر گوشی های اندرویدی رده بالا

در این رتبه می توان فهرست طولانی از گوشی های اندرویدی عمدتا رده بالا با یک طراحی ناچ خوب تهیه کرد.

از ال جی جی 7 و وان پلاس 6 تا هواوی پی 20 پرو یک طراحی ناچ استاندارد را به نمایش گذاشتند. این ناچ نه خیلی بزرگ است که غالب نوار بالای گوشی را بگیرد و نه بسیار کوچ است که طراحی کلی اسمارت فون را به هم بزند.

2- اسنشال فون

طراحی ناچ در این گوشی شبیه به یک نقطه در نمایشگر است. تقریبا هیچ گونه مزاحمت و آزاری برای کاربران در مشاهده تصاویر و ویدیوها ایجاد نمی کند.

اصلا نیازی به پنهان سازی یا استفاده از نوار مشکی برای پوشاندن آن ندارید و شاید از طراحی آن خوش تان هم بیاید.

1- اوپو

F9

به نظر ما بهترین طراحی ناچ در اسمارت فون Oppo F9 مشاهده می گردد. این بریدگی شبیه به یک قطره آب است؛ کوچک و مینیمالی که بیشتر شبیه به یک اثر هنری است.

شرکت اوپو سعی نموده هم از مزایای بریدگی ناچ در بالای صفحه نمایش سود ببرد و هم آن را یک بخش آزاردهنده و مزاحم برای کاربر طراحی نکند.

پیش بینی می گردد این طراحی ناچ اساس طراحی گوشی های آینده ای مانند OnePlus 6T قرار بگیرد. شاید هم در سال 2019 شاهد گروه جدیدی از اسمارت فون های با ناچ هایی شبیه به اوپو F9 باشیم.

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 213

به "5 اسمارت فون با بهترین طراحی صفحه نمایش ناچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اسمارت فون با بهترین طراحی صفحه نمایش ناچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید