آمادگی ژاپن برای حل مسالمت آمیز مناقشه ارضی با چین

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران : نخست وزیر ژاپن از آمادگی کشورش برای حل مسالمت آمیز مناقشه ارضی با چین اطلاع داد.

آمادگی ژاپن برای حل مسالمت آمیز مناقشه ارضی با چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از عزم خود برای برقراری ثبات و امنیت در جنوب آسیا اطلاع داد و گفت، میخواهد اقتصاد کشورش را احیا کند.

آبه تاکید نمود، اقتصاد ژاپن را شکوفا خواهد نمود و اقداماتی را در جهت تقویت امنیت و حاکمیت قانون در شرق آسیا که مدتی است به خاطر اختلافات مرزی بین چین و ژاپن مختل شده، اعمال خواهد نمود.

وی در سخنانی در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن با اتخاذ موضعی ملایم تر در قبال چین گفت، علاقه ای به تشدید تنش در روابط کشورش با چین درباره جزایر مورد مناقشه طرفین در شرق دریای چین ندارد.

وی در عین حال تاکید نمود: هیچ کشوری نباید درباره جدیت اراده ما تردید کند. هیچ کشوری نباید حتی درباره ائتلاف آمریکا و ژاپن تردید کند. با وجود این ما تصمیم برای تشدید تنش ها در منطقه نداریم.

نخست وزیر ژاپن در اولین سفر رسمی خود به آمریکا بعد از ملاقات با باراک اوباما رئیس جمهور این کشور گفت توکیو مصمم است مشکل جزایر مورد مناقشه با چین را با آرامش حل و فصل کند.

وی اضافه کرد: ما همیشه این کار را نموده ایم و همچنان به این کار ادامه خواهیم داد.

واشنگتن نیز در مناقشه ارضی چین و ژاپن جانب ژاپن را گرفته اما اعلام نموده است که خواهان حل این مشکل به وسیله راه های مسالمت آمیز است .

از دیگر موضوعات مورد بحث در سخنرانی آبه، اقتصاد ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا بود. وی تاکید نمود،در نظر دارد اقتصاد کشورش را در زمانی کوتاه احیا کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 681

به "آمادگی ژاپن برای حل مسالمت آمیز مناقشه ارضی با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ژاپن برای حل مسالمت آمیز مناقشه ارضی با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید