چین مانور نظامی مشترک آمریکا و ژاپن را تحریک آمیز خواند

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران: چین روز چهارشنبه تاکید نمود، اقدامات تحریک آمیز این کشور را برای دفاع از مرزهای خود منصرف نخواهد کرد.

چین مانور نظامی مشترک آمریکا و ژاپن را تحریک آمیز خواند

با ما همراه باشید و با بهترین تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ژاپن به تازگی برگزاری مانور مشترک نظامی با آمریکا را تایید نموده است و دولت چین این اقدام آمریکا و ژاپن را تحریک آمیز ارزیابی نموده است.

برگزاری مانور مشترک نظامی آمریکا و ژاپن در حالی است که تنش ها بین توکیو و پکن بر سر جزایر مورد اختلاف تشدید شده است. سخنگوی وزارت خارجه چین در این رابطه تاکید نمود، فشار خارجی نمی تواند چین را برای دفاع از تمامیت ارضی و مرزهای خود در دریای چین شرقی منصرف کند.

وی توضیح داد، دولت چین در برابر هر اقدام تحریک آمیزی، پاسخی قاطع خواهد داد. ما همیشه بر موضع خود برای حل مسائل مربوط به جزایر مورد اختلاف با ژاپن به وسیله گفت و گوی دو جانبه و مذاکره تاکید نموده ایم.

دولت ژاپن سال گذشته جزایر نزدیک به مناطق مهم ماهی گیری و مناطقی که ذخایر گازی عظیمی دارد را از یک مالک خصوصی ژاپنی خریداری نموده است و این مساله موجب تشدید تنش ها در روابط دو کشور و افزایش احساسات ضد ژاپنی در چین شده است.

این مساله موجب شده تا سطح روابط سیاسی چین و ژاپن به پایین ترین حد خود در 40 سال اخیر برسد.ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز امروز چهارشنبه در آخرین روز سفر به پکن در جمع خبرنگاران گفت، وی در این سفر تعهدات واشنگتن در قبال ژاپن را به مقام های چینی یادآوری نموده است.

بر اساس پیمان امنیتی آمریکا و ژاپن، ایالات متحده متعهد به دفاع از ژاپن در صورت وقوع هر گونه جنگ و درگیری خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 702

به "چین مانور نظامی مشترک آمریکا و ژاپن را تحریک آمیز خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مانور نظامی مشترک آمریکا و ژاپن را تحریک آمیز خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید