اجرای برنامه هویت یابی دیجیتال در فرانسه با فناوری تشخیص هویت

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، برنامه ریزی دولت فرانسه برای ثبت اطلاعات هویتی افراد از طریق فناوری نوظهور تشخیص هویت دیجیتال موجب نگرانی هایی در مورد حفظ حریم شخصی مردم و نیز امنیت داده هایی شده که بدین شیوه ثبت و نگهداری می شوند.

اجرای برنامه هویت یابی دیجیتال در فرانسه با فناوری تشخیص هویت

دولت فرانسه هدف از اجرای طرح یادشده را افزایش بهره وری و تسهیل شناسایی هویت افراد از طریق ابزار آنلاین دانسته است. بدین منظور یک اپلیکیشن خاص طراحی می شود که از آن برای ثبت اطلاعات چهره افراد استفاده می شود و شناسایی هویت مردم فرانسه به منظور استفاده از خدمات مختلف در آینده به همین شیوه صورت می گیرد.

اطلاعات جمع آوری شده از طریق برنامه مذکور به تراشه ای که در درون یک گذرنامه الکترونیک نصب خواهد شد، منتقل می شود و از این شیوه برای تطبیق هویت فرد استفاده می شود.

بر اساس آنچه که در وب سایت وزرات کشور فرانسه در این زمینه ثبت شده، اجرای طرح یادشده از ماه نوامبر آغاز می شود. قرار است این طرح طی مدت شش ماه به طور آزمایشی اجرا شود تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود. دولت فرانسه امیدوار است بتواند طرح مذکور را از آغاز سال نوی میلادی به مرحله اجرا درآورد.

در عین حال رگولاتوری فرانسه ایراداتی به این طرح وارد کرده و مدعی است با اجرای آن قوانین اتحادیه اروپا در مورد ضرورت جلب رضایت کاربران خدمات دیجیتال و رعایت حریم شخصی آنها نقض می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 429

به "اجرای برنامه هویت یابی دیجیتال در فرانسه با فناوری تشخیص هویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای برنامه هویت یابی دیجیتال در فرانسه با فناوری تشخیص هویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید