امتحانات پایانی دانشگاه ها چگونه برگزار می گردد؟

به گزارش استدیو مرینا، قرار است امتحانات دانشگاه ها با روش های مختلف حضوری و الکترونیکی برگزار گردد.

امتحانات پایانی دانشگاه ها چگونه برگزار می گردد؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، این روزها که دانشگاه ها تعطیل است هر یک از دانشگاه ها روش های گوناگونی را برای برگزاری آزمون انتخاب نموده اند بعضی راه حضوری و بعضی هم از ظرفیت های غیرحضوری استفاده نموده اند.

دانشگاه های امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، شریف، تربیت مدرس و علم و صنعت در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه برگزاری حضوری امتحانات را بدهد امتحانات را ترجیحاً حضوری برگزار می نمایند. اما در این میان بعضی دانشگاه ها شیوه های غیرحضوری را در نظر گرفته اند، که دانشگاه پیغام نور پیشگام در این امر بوده است.

محمودرضا زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور گفت: امتحانات سرانجام نیمسال جاری به صورت غیرمتمرکز و غیرحضوری با موضوع مراکز دانشگاه پیغام نور در سراسر کشور و اساتید دروس، برگزار می گردد.

دانشگاه علامه طباطبایی نیز 3 روش برای برگزاری آزمون ها برگزیده تا دانشجویان در صورت تمایل در هر یک شرکت نمایند.

حال شاید جالب باشد که بدانید دانشگاه هایی که قصد دارند آزمون مجازی برگزار نمایند چه سیاستی را می خواهند در پیش بگیرند.

بیشتر دانشگاه ها و دانشجویان روش تستی الکترونیکی را مدنظر قرار داده اند تا دانشجویان جوابگوی سوالات چهارگزینه ای باشند. تشریحی آنلاین روش دیگری است که شاید دانشگاه ها آن را در اولویت قرار دهند. در این روش به وسیله سامانه هایی که آموزش الکترونیکی برگزار می نمایند دسترسی هایی به دانشجویان داده می گردد تا در آزمون تشریحی شرکت نمایند.

کتاب باز روش دیگری است که حتی بسیاری از دانشگاه های دنیا از آن استفاده می نمایند. در این روش سؤالات پیش از موعد آزمون در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و دانشجویان ظرف مدت زمان معین شده می توانند پاسخ ها را به اساتید تحویل دهند.

در هر صورت باید دانشجویان منتظر اعلام قطعی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برگزاری آزمون ها باشند اگرچه که روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری هم درباره بازگشایی دانشگاه ها سخن گفت و گفت: دانشگاه ها تا 17 خردادماه بازگشایی می شوند.

البته از طرفی به نظر نمی رسد که مشکل دانشگاه ها با جمع شدن دانشجویان در خوابگاه ها به سرانجام برسد. چراکه با وجود افزایش آمار مبتلایان و با حضور دانشجویان در خوابگاه خطر انتقال بیماری همچنان به قوت خود باقی است.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 968

به "امتحانات پایانی دانشگاه ها چگونه برگزار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحانات پایانی دانشگاه ها چگونه برگزار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید