امسال مراسم اعطای جایزه نوبل با شیوه ای جدید برگزار می شود

به گزارش استدیو مرینا، بنیاد نوبل در پی شیوع بیماری کرونا از لغو مراسم حضوری اعطای جایزه نوبل خبر داد و گفت امسال این برنامه با شیوه جدیدی برگزار می شود.

امسال مراسم اعطای جایزه نوبل با شیوه ای جدید برگزار می شود

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، بنیاد نوبل که برگزاری مراسم سالانه اعطای جایزه نوبل را مدیریت می کند، روز گذشته از لغو برگزاری این مراسم در دسامبر سال جاری میلادی به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد. البته لغو برگزاری مراسم حضوری اعطای جایزه نوبل به معنای عدم اعطای جایزه مذکور به برگزیدگان نیست و بنیاد نوبل تصریح کرده که سال جاری این کار به شیوه هایی جدید انجام می شود.

این اولین بار از سال 1956 بدین سو است که مراسم حضوری اعطای جایزه نوبل لغو شده و برگزار نمی شود. در آن سال این مراسم حضوری لغو شد تا نیازی به دعوت از سفیر شوروی به مراسم نباشد. در سال 1956 شوروی به علت مقابله با انقلاب مجارستان مورد انتقاد های شدید قرار گرفته بود. در بخشی از بیانیه بنیاد نوبل در این زمینه آمده است: سال جاری سال خاصی است و همگان باید با فداکاری خود را به طور کامل با شرایط جدید منطبق سازند.

برندگان جایزه نوبل معمولاً در رشته های فیزیک، پزشکی، شیمی، ادبیات، صلح و اقتصاد از 5 تا 12 ماه اکتبر معرفی شده و سپس مراسم اعطای جایزه به افراد برگزیده در رشته های مختلف علمی در هفته نوبل در ماه دسامبر در استکهلم پایتخت سوئد برگزار می شود.

تعداد حضار این مراسم معمولاً به 1300 نفر بالغ می شود و بدیهی است که در شرایط شیوع ویروس کرونا گردهمایی این چنینی بسیار خطرناک بوده و می تواند منجر به بیمار شدن صد ها نفر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1106

به "امسال مراسم اعطای جایزه نوبل با شیوه ای جدید برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال مراسم اعطای جایزه نوبل با شیوه ای جدید برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید