امکان تشخیص سوخت قاچاق با برچسب های نانویی محقق شد

به گزارش استدیو مرینا، یک شرکت نانویی در ترکیه برچسب هایی از جنس نقاط کوانتومی کربنی فراوری می نماید که از آن ها می توان برای برچسب زدن محصولاتی نظیر سوخت یا حوله های کاغذی استفاده کرد.

امکان تشخیص سوخت قاچاق با برچسب های نانویی محقق شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت ترکیه ای کوانتاگ فراوری تجاری نقاط کوانتومی را شروع کرد. این شرکت که در سال 2014 با انشعاب از یکی از شرکت های نفتی تاسیس شده، به دنبال ارائه رهیافت های مبتنی بر فناوری نانو است. هدف این شرکت، ارائه محصولات پیشرفته برچسب زنی است؛ از این رو، فناوری برچسب زنی جدیدی را به فراوری انبوه رسانده است.

کوانتاگ در حال حاضر دو راهکار تجاری برای حمایت از نام های تجاری در ترکیه ارائه نموده است. یکی از این فناوری ها، برچسب زدن بر سوخت و دیگری برچسب ویژه حوله های کاغذی است که در دستگاه های اتوماتیک استفاده می گردد. با استفاده از این برچسب ها می توان اصالت محصولات معتبر را شناسایی کرد.

این شرکت همچنین سیستم هایی را برای چاپ امنیتی (نظیر کارت های شناسایی)، جوهر های امنیتی برای مهر های مالیاتی و دیگر اسناد بهادار و با ارزش عرضه نموده است. کوانتاگ در حال مذاکره با مشتریان دیگری است تا از این فناوری برای سامانه های بیشتری استفاده کند.

کوانتاگ می تواند از نقاط کوانتومی مختلفی استفاده کند، اما این شرکت اقدام به استفاده از نقاط کوانتومی گرافنی نموده است که در بسیاری از موارد مزیت هایی دارد. برای مثال، در بازار سوخت نمی توان از مواد افزودنی فلزی به دلیل مقررات استفاده کرد یا محدودیت هایی برای استفاده از آن ها وجود دارد. از دیگر مزیت های نقاط کوانتومی کربنی، ثبات بالاتر آن ها نسبت به نقاط کوانتومی غیرکربنی است.

از این نقاط در حوله های کاغذی استفاده شده و نتایج نشان داده است که در تماس با پوست و مواد غذایی، این نقاط کوانتومی کربنی 100 درصد ایمن هستند.

نقاط کوانتومی کربنی توسط شرکت کوانتاگ در داخل ترکیه فراوری می گردد و این شرکت ظرفیت فراوری چند میلیون از این نقاط را در روز دارد. نقاط کوانتومی که کوانتاگ فراوری می نماید در تمام محدوده طول موج مرئی نشر داشته و کارایی آن بسته به خود ذره تا 80 درصد می رسد.

این نقاط کوانتومی به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از یک چاپگر جوهرافشان رومیزی معمولی می توان الگو ها را با وضوح بالا چاپ کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 703

به "امکان تشخیص سوخت قاچاق با برچسب های نانویی محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تشخیص سوخت قاچاق با برچسب های نانویی محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید