انتقاد پورابراهیمی از میزان سرانه آموزشی کلانشهر کرمان

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه فضای آموزشی استان کرمان 4.9 مترمربع است که متاسفانه براساس گزارشات رسمی سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان حدود 4 مترمربع است که ما معتقدیم خیلی کمتر از این عدد است و اگر اکنون اقدام نکنیم در سال های آینده بسیاری از مدارس فعلی نیز عمر مفید خود را از دست داده و به کمبودهای موجود اضافه خواهد شد.

انتقاد پورابراهیمی از میزان سرانه آموزشی کلانشهر کرمان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز 31 خردادماه در آئین انعقاد تفاهمنامه ساخت 120 مدرسه در استان کرمان با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ظرفیت های قانونی در بحث ساخت و ساز مدارس وجود دارد که یکی از آنها تغییر کاربری مدارسی است که می تواند به مرکز تجاری تبدیل شوند و پول ماحصل منابع از این محل نیز باید برای ساخت و تجهیز مدارس استفاده گردد.

وی اعتبارات بحش عمرانی را از دیگر ظرفیت های قانونی در راستای نوسازی مدارس دانست و بیان نمود: طبق قانون یک واحد درصد از محل مالیات ارزش افزوده می تواند برای نوسازی و تجهیز مدارس استفاده گردد که سالانه حدود یک هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش فضای آموزشی ایجاد می نماید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت بنیاد فرهنگی قدس را از دیگر ظرفیت ها برشمرد و مطرح کرد: سرانه فضای آموزشی استان کرمان 4.9 مترمربع بوده این درحالی است که متاسفانه براساس گزارشات رسمی سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان حدود 4 مترمربع که حتی معتقدیم این سرانه در شهر کرمان خیلی کمتر از این عدد است و اگر اکنون اقدام نکنیم در سال های آینده بسیاری از مدارس فعلی نیز عمر مفید خود را از دست داده و به کمبودهای موجود اضافه خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیت شرکت های عظیم مالی را از دیگر ظرفیت های این حوزه دانست و بیان نمود: براساس مسئولیت اجتماعی بنگاه های مالی می توانند در راستای ایجاد فضای آموزشی به یاری دولت ها بیایند که می توان از این ظرفیت نیز نهایت استفاده را کرد.

به گزارش خبرنگاران، اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در جنوب استان کرمان مدرسه های دو شیفت داریم ضمن آنکه هنوز مدارس کانکسی در این منطقه فعال هستند که در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم می باشند.

وی با بیان اینکه بعضی دانش آموزان در جنوب استان هنوز در چادر درس می خوانند خاطر نشان کرد: لذا باید نگاه ویژه ای به جنوب استان کرمان در بحث مدرسه سازی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1040

به "انتقاد پورابراهیمی از میزان سرانه آموزشی کلانشهر کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد پورابراهیمی از میزان سرانه آموزشی کلانشهر کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید