انتقاد چین از دخالت آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ

به گزارش استدیو مرینا، وزارت خارجه چین با انتقاد از مصوبه آمریکا مرتبط با شرایط هنگ کنگ، از تعداد بالای مصوبه ها در این کشور به بهانه مسئله امنیت ملی ابراز تعجب کرد.

انتقاد چین از دخالت آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هوا چون یینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه شنبه) به دخالت های آمریکا در امور داخلی این کشور و منطقه هنگ کنگ واکنش نشان داد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا چه تعداد قانون در حوزه امنیت ملی دارد؟ اگر آمریکا می تواند درباره تقریبا هرچیز به بهانه امنیت ملی، مصوبه داشته باشد، پس چرا چین نتواند قانونی داشته باشد که مانع فعالیت های استقلال در هنگ کنگ و دیگر جدایی طلبان افراطی در بخش هایی از این منطقه گردد؟

این مقام چینی همچنین در توئیت دیگری توضیح داد: مقام های آمریکایی اتهامات اشتباه بسیاری را علیه چین و بر مبنای دانش غلط مطرح نموده اند. بهتر است آنها پیش از حرف زدن، با دقت مطالعه نمایند.

دولت آمریکا سال گذشته در پی اقدامی مداخله جویانه در امور داخلی چین و در راستای حمایت از معترضان هنگ کنگی، لایحه حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ را به تصویب رساند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی نیز در اظهاراتی مداخله جویانه، مطرح شدن لایحه ملی هنگ کنگ از سوی چین را محکوم کرد. وی روز آدینه در بیانیه ای نوشت: ایالات متحده پیشنهاد یک جانبه و خصمانه برای تحمیل لایحه امنیت ملی بر هنگ کنگ را محکوم می نماید.

روز گذشته نیز ژائو لیجیان دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین هشدار داد اگر ایالات متحده بر تضعیف منافع پکن در ارتباط با این منطقه اصرار ورزد، اقدامات متقابل اتخاذ خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

پامپئو این هفته گزارشی به کنگره آمریکا درباره شرایط در هنگ کنگ ارسال نموده و در آن به چین هشداری جدی داد. وی مدعی شد که چین در کار خبرنگاران آمریکایی مستقر در هنگ کنگ دخالت نموده و در کوشش برای تضعیف آزادی های این جزیره خودمختار است.

سیاست یک کشور، دو سیستم یا سیاست چین واحد از سال 1979 تا به امروز موضع رسمی دولت های جمهوری خواه و دموکرات بوده است و طبق آن واشنگتن هنگ کنگ و همچنین تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می داند هر چند آمریکا در عمل طی سال های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 988

به "انتقاد چین از دخالت آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چین از دخالت آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید