اهمیت چکاپ مرتب عمومی بدن

به گزارش استدیو مرینا، نمناک/همه ما در یک دنیای سمی و پر از خطر زندگی می کنیم. به همین دلیل طول عمر افراد رو به کاهش است و تعداد بیماری ها در حال افزایش می باشد. به همین خاطر پزشکان به ما پیشنهاد می دهند که به طور مداوم چکاپ هایی برای مطمئن شدن از سلامت خود داشته باشیم تا بتوانیم سطح سلامتی مان را بسنجیم. در این قسمت از بهداشت و سلامت نیز در خصوص فواید چکاپ مرتب چیزهای زیادی به شما خواهیم گفت.

اهمیت چکاپ مرتب عمومی بدن

چه کسانی به چکاپ مرتب احتیاج دارند ؟

مشاهده شده است که افراد بین 30 الی 60 سال در معرض بیماری هایی بر اثر سبک زندگی غلط هستند. زندگی غلط، مسائل ژنتیکی و کمبود خواب، همگی عاملی برای مسائل سلامتی بدن می باشند و مسائل خفیف تا شدید را در بر می گیرند. چکاپ کامل بدن، شامل تست هایی برای دیابت، میزان سطح کلسترول، فشار خون و بیماری قلبی است که می تواند به افزایش طول عمر افراد یاری کند. چکاپ های مرتب و عمومی بدن تشخیص زودرس بیماری و در نتیجه درمان سریعتر و بهتر آن را فراهم میسازد در نتیجه بیماری بسیار راحت تر قابل درمان است.

اثرات مثبت چکاپ منظم برای بدن

جلوگیری از مسائل جدی تر

به عنوان مثال اگر شما چکاپ منظم قند و کلسترول داشته باشید، می دانید که چقدر احتمال ابتلا به دیابت و افزایش کلسترول در آینده دارید. به همین دلیل اگر در معرض خطر باشید، پزشک می تواند به شما یاری کند تا سطح قند وارد شده به بدن را کنترل کنید و بیشتر مراقب سلامتی تان باشید.

کاهش هزینه های پزشکی

چکاپ مرتب می تواند در طولانی مدت باعث صرفه جویی در خرج کردن پول گردد. چکاپ های سلامتی به عنوان یک راه جلوگیری کننده برای خطر جراحی های احتمالی و دیگر مسائل مزمن پزشکی است.

درمان ساده تر بیماری در مراحل اولیه

با یک آزمایش خون ساده میتوان بسیاری از بیماری ها را تشخیص داده و پیش از آنکه به مراحل پیشرفته تری برسند آنها را درمان کرد و این یکی از مهم ترین فواید انجام چکاپ های منظم عمومی بدن است.

جلوگیری از رشد بیماری ها در آینده

سرطان بیماری است که اگر دیر تشخیص داده گردد، به سختی بهبود پیدا می نماید. انجام یک چکاپ منظم به پزشک یاری می نماید که قبل از افزایش خطر، این بیماری را بشناسد و آن را تشخیص دهد.

کاهش خطر بیماری ها و پیچیدگی ها در طول درمان

زمانی که فرد بتواند به زودی مشکل خودش را تشخیص دهد، پیچیدگی و خطر در مقایسه با مراحل آخر بیماری بسیار کمتر خواهد بود. چکاپ منظم در این زمینه به ریکاوری زودتر یاری خواهد نمود.

افزایش طول عمر

با انجام چکاپ منظم بدن می توانید متوجه شوید که تا چه حد بدن سالمی دارید. با انجام راه چاره های پیشگیرانه که توسط پزشک ارائه شده است، می توانید طول عمر خود را افزایش دهید.

چند وقت یکبار باید چکاپ انجام دهیم ؟

اگر بخواهیم واقعیت را در نظر بگیریم، قطعاً هیچ کدام از ما دوست نداریم که خبر بد بشنویم؛ مخصوصا اگر این خبر در خصوص سلامتی مان باشد اما نتیجه نادیده دریافت چکاپ های مرتب، گاهی اوقات به شدت بدتر خواهد بود.

این که چند وقت یکبار باید به پزشک مراجعه کنیم و چه کاری انجام دهیم، بستگی به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط سلامت کنونی بدن، سن، جنسیت، سابقه خانوادگی و خطر بیماری ها در گذشته دارد. معمولا برای گروه های سنی مختلف برنامه ریزی های چکاپ به صورت زیر است:

سن بین 18 تا 30 سال - یک بار، در هر دو الی سه سال

سن بین 30 تا 50 سال - یک بار، در هر دو سال

سن 50 سال به بالا - یک بار در سال

منبع: همگردی
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1463

به "اهمیت چکاپ مرتب عمومی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت چکاپ مرتب عمومی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید