ایالات آمریکا برای مقابله با آشو ب های پساانتخاباتی آماده می شوند

به گزارش استدیو مرینا، در حالی که مشاوران ارشد کاخ سفید اعتراف کردند که دیگر امیدی به پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ندارند، ایالات آمریکا برای مقابله با آشو ب های پساانتخاباتی آماده می شوند.

ایالات آمریکا برای مقابله با آشو ب های پساانتخاباتی آماده می شوند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی به پیروزی مجدد در انتخابات امید دارد که حتی نزدیک ترین مشاوران وی شب گذشته (چهارشنبه) اعتراف کردند: تنها فردی که در کاخ سفید بر این گمان است که ترامپ می تواند پیروز گردد، خود شخص ترامپ است.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، در حالیکه ترامپ تور چهاده توقف خود در ایالات کلیدی و سرنوشت ساز سراسر آمریکا را در روزهای خاتمهی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شروع نموده است، جدیدترین نظرسنجی ها حاکی از از آن است که رقیب وی جو بایدن با اختلاف هشت درصد همچنان پیشتاز است.

طبق گزارش رسانه های محلی، تا به امروز نود میلیون آمریکایی در انتخابات زودهنگام آمریکا شرکت نموده اند و جدیدترین نظرسنجی شبکه فاکس نیوز نشان می دهد که بایدن با حمایت 52 درصدی رأی دهندگان در نظرسنجی ها از ترامپ با حمایت 44 درصدی جلوتر قرار گرفته است.

طبق این گزارش، پیروزی نامزد نهایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی آنها در ایالات کلیدی یا به اصطلاح ایالات چرخشی همچون فلوریدا و پنسیلوانیا منوط می گردد که رقابت بایدن و ترامپ در آنجا بسیار تنگاتنگ است.

در نظام انتخاباتی آمریکا که در آن آراء الکترال نقش مهمی را ایفا می نماید، ممکن است که نامزدها علیرغم آنکه آراء مردمی بیشتری کسب می نمایند، در نهایت شکست بخورند؛ همچون مورد مشابه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها علیرغم آنکه آراء مردمی بیشتری در مقایسه با ترامپ به دست آورده بود، در نهایت به دلیل آنکه آراء الکترال ترامپ بیشتر بود، باخت.

دیلی میل در ادامه گزارش کرد، با اینحال، یک منبع در کاخ سفید شب گذشته از ناامیدی کارکنان کاخ سفید از پیروزی ترامپ در انتخابات سخن به میان آورد و گفت: اغلب افراد (کاخ سفید) پذیرفته اند که دیگر کار تمام است. همگی مشاغل دیگری را برای خود در نظر گرفته ایم. در حال حاضر، تنها فردی که در کاخ سفید فکر می نماید که دونالد ترامپ می تواند پیروز گردد، خود ترامپ است.

این منبع مطلع کاخ سفید به کوشش های لحظه آخری ترامپ برای جلب حمایت ایالات کلیدی اشاره نمود و گفت: اما او یک مبارز خیابانی است و اگر فلوریدا و پنسیلوانیا را به دست آورد، شانس اندکی برای پیروزی وجود دارد، گرچه بعید است اما انجام شدنی است.

طبق برآوردها، انتظار می رود 150 میلیون آمریکایی تا خاتمه روز انتخابات سوم نوامبر 2020 (13 آبان ماه) رأی دهند که یک مشارکت بی سابقه به حساب می آید.

*افزایش هراس ها از آشوب های پساانتخاباتی

طبق این گزارش، در شرایطی که انتظار می رود انتخابات ریاست جمهوری سال جاری با خشونت هایی همراه باشد، شهرهای لس آنجلس، شیکاگو و نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا، مرخصی های نیروهای پلیس را لغو نموده اند و فرمانداران بسیاری از ایالات از جمله کالیفرنیا نیز نیروهای گارد ملی را برای بروز موارد احتمالی خشونت به حالت آماده باش درآورده اند.

از طرف دیگر، پنتاگون در صدد است در صورتیکه معترضان در شرایط باخت ترامپ، تجمع برگزار نمایند، نظامیان آمریکایی را به خیابان های واشنگتن دی سی اعزام کند. گروههای شبه نظامی مسلح تهدید نموده اند که در انتخابات اخلال ایجاد نمایند.

طبق گزارش دیلی میل، طبق برآوردها بعید است که سه شنبه شب نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام گردد مگرآنکه یکی از نامزدها با اختلاف پیروز گردد.

ماهها است که ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا را زیرسؤال برده است و از احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری به نفع بایدن خبر داده است.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با انتقاد از فرایند رأی گیری به وسیله صندوق های پستی گفت: هزاران رأی جعلی وجود دارد که علیه ما است. اگر لازم باشد، این قضیه را به دیوان عالی می کشانیم.

بر اساس گزارش دیلی میل، در صورتیکه دیوان عالی مسئولیت تصمیم گیری درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برعهده گیرد، احتمالاً به نفع ترامپ تمام خواهد شد زیرا وی اخیراً امی برت گزینه مورد نظر خود را بعنوان قاضی دیوان عالی برگزیده است.

دیلی میل در خاتمه گزارش با اشاره به ابهاماتی که در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد، نوشت، همچنان حدس هایی درباره آینده ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا وجود دارد و بعضی گزارش ها نشان می دهد که ملانیا با ترامپ توافق نموده تا زمانیکه وی در کاخ سفید است، با وی رابطه خود را ادامه دهد و پس از آن از او جدا گردد که البته سخنگوی ملانیا در زمان انتشار این خبر، این اتهامات را رد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1257

به "ایالات آمریکا برای مقابله با آشو ب های پساانتخاباتی آماده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایالات آمریکا برای مقابله با آشو ب های پساانتخاباتی آماده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید