حامیان ترامپ دست&zwnjبردار نیستند

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران : روز شنبه حامیان و مخالفان رئیس جمهوری فعلی آمریکا تجمع های اعتراضی در واشنگتن دی سی برگزار کردند و یگان های پلیس در پایتخت ایالات متحده تلاش داشتند دو طرف را از یکدیگر جدا کنند.

حامیان ترامپ دست&zwnjبردار نیستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای اقتصاد، حامیان ترامپ دست بردار نیستند. هنوز نتیجه انتخابات را باور نکرده اند و باز هم یک گردهمایی اعتراضی در واشنگتن برگزار کردند. این بار اما طرفداران ترامپ تنها تسخیرکننده خیابان ها نبودند. روز شنبه حامیان و مخالفان رئیس جمهوری فعلی آمریکا تجمع های اعتراضی در واشنگتن دی سی برگزار کردند و یگان های پلیس در پایتخت ایالات متحده تلاش داشتند دو طرف را از یکدیگر جدا کنند. عصر شنبه درگیری خشونت باری میان معترضان طرفدار و مخالف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری مستقر آمریکا در بی ال ام پلازا در واشنگتن دی سی به وقوع پیوست.

براساس گزارش ها، معترضان بمب دودزا و اجسامی به سمت یکدیگر پرتاب می کردند. حضور پرتعداد پلیس در صحنه رویت می شد و افسران در میانه جمعیت خشمگین معترضان گیر افتاده بودند. تصاویری از درگیری های خشونت بار عصر شنبه در رسانه های اجتماعی منتشر شده و نشان می دهد پلیس واشنگتن دی سی برای برقراری نظم حین درگیری معترضان آمریکا را دوباره با عظمت کنید و معترضان ضد ترامپ تلاش وافری می کند تا تنش ها بالاتر نرود. پیش از آن، پلیس واشنگتن دی سی تلاش داشت تا با جداسازی تظاهرات ضد ترامپ در مقابل کاخ سفید از وقوع زد و خورد خیابانی جلوگیری کند. افسران اجرای قانون که برخی برای جابه جایی سریع تر سوار بر دوچرخه بودند، به هیچ کس از جمله خبرنگاران اجازه ندادند وارد این محوطه شوند. طرفداران ترامپ که دومین اعتراضات خودشان را از زمان انتخابات سوم نوامبر برگزار می کردند، شعار دزدی را متوقف کنید سر داده و چهار سال دیگر برای دونالد ترامپ می خواستند و تاکید داشتند که پیروزی او به دست دموکرات ها از طریق تقلب و تخلف گسترده دزدیده شده است. در این راستا دونالد ترامپ شنبه در واکنش به این اعتراضات در پیامی توییتری نوشت: وای! هزاران تن به خیابان های واشنگتن دی سی آمدند تا برای توقف دزدی تلاش کنند. درباره این اطلاعی نداشتم اما آنها را نگاه خواهم کرد! او اندکی پیش از آن هم در پیام دیگری نوشت: ما نبرد را تازه آغاز کرده ایم! این اعتراضات یک روز پس از آن برگزار گشت که دیوان عالی آمریکا شکایت انتخاباتی تگزاس برای تغییر پیروزی جو بایدن در چهار ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین را رد کرد. این شکایت مورد حمایت دونالد ترامپ قرار گرفته بود که بیش از یک ماه است نتایج انتخابات را در چندین ایالت سرنوشت ساز به چالش می کشد. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، پس از اینکه دادگاه عالی آمریکا حاضر نشد نتیجه انتخابات را باطل کند، هزاران نفر از طرفداران ترامپ در واشنگتن به خیابان ها سرازیر شدند. در حالی که در برخی نقاط واشنگتن اعتراضات به خشونت کشیده شد، خبر می رسد که چهار نفر نیز در این درگیری ها چاقو خورده اند. در یک ویدئو از المپیا که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، نشان داده می شود، همزمان که معترضان سیاهپوش به سمت اعضای گروه طرفدار ترامپ حرکت می کنند، صدای شلیک یک گلوله نیز می آید. بعد از شلیک یکی از معترضان ضد ترامپ نشان داده می شود که روی زمین افتاده است و مردم با صدای بلند برای او کمک می خواهند.

در یک ویدئو مردی نشان داده می شود که با اسلحه در حال قدم زدن است و یک کلاه قرمز نیز بر سر دارد. کریس لوفتیس، سخنگوی گشت ایالتی واشنگتن می گوید: دو نفر را در این خصوص بازداشت کرده اند اما هنوز جزئیات شلیک به یکی از معترضان ضد ترامپ تعیین نیست. دادگاه های ایالتی و فدرالی ده ها پرونده قضایی متحدان ترامپ را که به دنبال به چالش کشیدن نتیجه انتخابات بودند، رد کرده اند اما به صراحت نپذیرفتن دادگاه عالی برای ورود به مجادله طرفداران ترامپ که بزرگ ترین اقدام این گروه از سوی دادستان تگزاس بود، آب پاکی را روی دستان آنها ریخت. با بسته شدن یکی از آخرین راه های قانونی ترامپ برای معکوس کردن نتیجه انتخابات، ترامپ به طور بالقوه مجبور شد در جهت مراسم تحلیف بایدن سنگ اندازی کند و طرفداران حزبی اش خشمگینانه خواهان پاسخ از سوی او هستند.

با این حال ترامپ بالای سر طرفدارانش که فریاد می زدند چهار سال دیگر قسم خورد که ریاست جمهوری جو بایدن، رئیس جمهور منتخب را به رسمیت نشناسد.

استفانی لالیچ، 55 ساله که از بالتیمور در این مراسم اعتراضی حضور پیدا کرده بود بر این باور است که دستگاه های رای گیری برای تقلب تنظیم شده بودند. تا به امروز بسکمک از طرفداران ترامپ چنین ادعایی کرده اند اما هنوز هیچ مدرک مستدلی از سوی آنها ارائه نشده است. لالیچ می گوید آنها نمی خواهند با این مساله کنار بیایند و باید با استفاده از قانون شورش و بیرون آوردن هسته ارتش این مشکل حل شود.

مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ و کسی که توسط او به تازگی مورد عفو قرار گرفته است، می گوید: مردم نمی خواهند سر خم کنند و عقب نشینی نخواهند کرد. آنها مطمئن هستند که هنوز راه های مقابله دیگری وجود دارد. وی با استقبال از حضور مردم می افزاید: ما در مورد انتخابات تصمیم می گیریم. ما در سراسر آمریکا در حال نبرد هستیم.

ترامپ روز گذشته با هلی کوپتر از بالای سر مردم معترض رد شد که با تشویق بی امان آنها روبه رو شد. انریکو تاریو، رهبر گروه پراد بوبز که یک گروه راست افراطی و معروف است که اعتراضات را به خشونت می کشد، صبح روز شنبه یک عکس از کاخ سفید در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و نوشت در لحظه آخر دعوت به حضور در کاخ سفید شده است. اما جاد دیره، یکی از سخنگویان کاخ سفید گفت هیچ دعوت نامه ای برای وی فرستاده نشده است.

در مرکز آتلانتا نیز اعتراضات مشابهی وجود داشت و طرفداران ترامپ با کلاه یک بار دیگر آمریکا را باعظمت کنید در آن حضور پیدا کردند. در سوی دیگر میدان نیز همچون واشنگتن ضد ترامپی ها ایستاده بودند و همچون پایتخت سیاسی آمریکا، آنجا نیز به درگیری اندکی منجر شد. در این شهر نیز حضور راست افراطی ها به بهانه حمایت از ترامپ بسیار چشمگیر بود و کریس هیل از رهبران راست افراطی جورجیا نیز در آن حضور فعالی داشت. البته او بر عکس سایر راست افراطی ها باخت رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید را پذیرفته است اما می گوید برای پیروزی دو نامزد سنا در این مراسم حضور پیدا کرده است. در صورتی که جمهوری خواهان این انتخابات را واگذار کنند، سنا به دست دموکرات ها خواهد افتاد و کاخ سفید و کنگره در دست آنها خواهد بود. به همین منظور این انتخابات برای آنها بسیار مهم است و تلاش می کنند تا این دو کرسی را واگذار نکنند. با این حال بیشتر راست افراطی ها بر این باورند که ترامپ پیروز واقعی انتخابات بوده است. کیم کارتر که از جکسون-ویل برای حضور در اعتراضات آمده است، می گوید: خدا در خواب به وی گفته است، ترامپ مجددا انتخاب خواهد شد. با توجه به بالا رفتن تنش ها در این منطقه، وی خواهان حضور ارتش برای محافظت از طرفداران ترامپ در این گردهمایی ها شده است. گفته می شود روز شنبه در بیشتر نقاط آمریکا طرفداران ترامپ به منظور حمایت از او گرد هم آمده بودند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1332

به "حامیان ترامپ دست&zwnjبردار نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامیان ترامپ دست&zwnjبردار نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید