بازدید سفیر ارمنستان از موزهای رختشویخانه، مردان نمکی و بازارچه صنایع دستی زنجان

به گزارش استدیو مرینا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان در ایران امروز پنجشنبه 24 تیر ماه 1400، در سفری یک روزه خود به زنجان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از موزهای رختشویخانه، مردان نمکی و بازارچه صنایع دستی زنجان بازدید کرد و ضمن ارزشمند خواندن آثار تاریخی ایران و زیبایی فوق العاده آثار گردشگری زنجان، رضایتمندی خود را از سفر به این استان ابراز کرد.

بازدید سفیر ارمنستان از موزهای رختشویخانه، مردان نمکی و بازارچه صنایع دستی زنجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

سفیر ارمنستان گفت: هوای تمیز، مردمی مهربان و سر سبزی شهر از ویژگی های زنجان بر است و این استان در محوری قرار گرفته است که دروازه ورود به اروپاست. اگر اطلاع رسانی­ ها بیشتر گردد و مسئولان گردشگری و صنایع دستی در این خصوص فعالیت نمایند می توان روزهای خوشی را برای صنعت گردشگری و صنایع دستی برای تبادل بین ایران و ارمنستان نوید داد.

او پس از بازدید از کارگاه ملیله در رختشویخانه و بازارچه صنایع دستی اضافه کرد: صنعتگران و ملیله کاران زنجانی برترین سفیران فرهنگی در به تصویر کشیدن قابلیت ها و توانایی های هنری و فرهنگی این استان به اسم سرمایه های ایران اسلامی هستند که نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است.

ورکشاپ و نمایش آثار شاخص هنر صنعت ملیله برای معرفی به سفیر ارمنستان در فضای داخلی رختشویخانه برگزار گردید و بعلاوه آثاری از مجموعه صمیمی فرد مربوط به کشور ارمنستان مانند سکه، تفنگ، پوست و زیورآلات را که جمع آوردی نموده است در این بنا برای سفیر به نمایش گذاشته شد.

در این بازدید سفیر ارمنستان از کارگاه ثابت چاروق دوزی استاد حیدری در موزه رختشویخانه بازدید کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1673

به "بازدید سفیر ارمنستان از موزهای رختشویخانه، مردان نمکی و بازارچه صنایع دستی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید سفیر ارمنستان از موزهای رختشویخانه، مردان نمکی و بازارچه صنایع دستی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید