برجام پلاس برای ایران قابل قبول نیست ، مسائل موشکی و منطقه جزئی از منافع ملی ماست

به گزارش استدیو مرینا، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسائل موشکی و منطقه برای ایران جزئی از منافع ملی بوده و قابل مذاکره نیست لذا آنچه که رئیس جمهور جدید آمریکا و کشور های اروپایی عضو برجام از برجام پلاس صحبت می نمایند برای ایران قابل قبول نیست.

برجام پلاس برای ایران قابل قبول نیست ، مسائل موشکی و منطقه جزئی از منافع ملی ماست

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره زیادخواهی اروپا و آمریکا در خصوص برجام، اظهار کرد: طرح اقدام راهبردی مجلس در حقیقت حقوق کامل هسته ای ایران را برمی گرداند و پیغام این مصوبه مجلس برای ناقضان برجام کاملا روشن است وبه ویژه در بند 6 که صحبت از توقف پروتکل های الحاقی می نماید.

وی ادامه داد: نگرانی اروپا این است که تعهداتی در قبال ایران در برجام داشته که به هیچ کدام از آن ها عمل نکرده است و همچنین آمریکا که عضوی از برجام بود از این معاهده بین المللی خارج شده است به نوعی به برجام عمل نکردند از این رو نگران هستند که در مقابل این بی عملی و عدم التزامشان به برجام دولت ایران به مصوبه مجلس عمل کند و هسته ای کشور را به نقطه قبل از برجام بازگرداند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به صحبت های وزیر امور خارجه آلمان، گفت: برجام موافقت نامه ای بود که فقط منحصرا به بحث هسته ای ایران است و در قبال آن کشور های 5+1 تعهداتی در این زمینه ها داشتند که انجام ندادند پس باید متذکر شد که در برجام صحبتی از موشک ها و مسائل منتطقه ای ایران نیست.

گلرو اضافه نمود: ایران چنین زیادخواهی را نخواهد پذیرفت که برجام دو و سه شکل بگیرد، ولی متاسفانه آنچه که وجهه مشترک اروپا با آمریکاست همین موضوعات است و در واقع کشور های غربی تمام تمرکزشان را بر مسائل موشکی و منطقه ای ایران گذاشته اند که باید بدانند این موارد هیچگاه قابل مذاکره نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیح داد: مسائل موشکی و منطقه برای ایران جزئی از منافع ملی است و هیچگاه درباره این موضوعات مذاکره نخواهد کرد لذا آنچه که رئیس جمهور جدید آمریکا و سایر کشور های اروپایی عضو برجام از برجام پلاس صحبت می نمایند برای ایران قابل قبول نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1360

به "برجام پلاس برای ایران قابل قبول نیست ، مسائل موشکی و منطقه جزئی از منافع ملی ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجام پلاس برای ایران قابل قبول نیست ، مسائل موشکی و منطقه جزئی از منافع ملی ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید