تا سه ماه آینده نمونه اولیه استارشیپ به فضا می رود

به گزارش استدیو مرینا، صاحب امتیاز شرکت خصوصی فضایی اسپیس اکس می گوید: نمونه اولیه Starship New Space تا سه ماه آینده می تواند آماده پرواز گردد.

تا سه ماه آینده نمونه اولیه استارشیپ به فضا می رود

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهعی خبرنگاران به نقل از اسپیس، ایلان ماسک، صاحب امتیاز شرکت خصوصی فضایی اسپیس اکس می گوید: نمونه اولیه Starship New Space تا سه ماه آینده می تواند آماده پرواز گردد.

این شرکت در حقیقت دارای دو تیم اختصاصی است که نمونه های اولیه جداگانه ای از استارشیپ را توسعه می دهند. ایده این است که یک رقابت محبت آمیز بتواند طرح های خلاقانه ای ایجاد کند و همه چیز را در این زمینه با خلاقیت و سرعت همراه کند.

نخستین نمونه اولیه Starship با اندازه کامل Mk1، در مرکز ساخت و راه اندازی این شرکت در تگزاس قرار گرفته است. اسپیس اکس در حال حاضر در حال ساخت فضاپیمای دیگری به نام SN1 است.

ماسک در 27 دسامبر 2019 توئیت کرد: ما اکنون در حال ساخت طراحی پرواز از Starship SN1 هستیم، اما هر SN حداقل پیشرفت های جزئی خواهد داشت.

در توئیت دیگری در آن روز، ماسک ویدئوی کوتاهی را منتشر کرد که نشان دهنده فراوری گنبدهای مخزن Starship بود که او آن راسخت ترین قسمت ساختار اولیه وسیله نقلیه نامید.

معماری کلی Starship SpaceX از فضاپیمای Starship 165 فوت (50 متر) Starship و موشک غول پیکر معروف به Super Heavy تشکیل شده است.

به گفته مدیرعامل اسپیس اکس، هر دوی این وسایل نقلیه کاملاً و به سرعت قابل استفاده مجدد خواهند بود تا به طور بالقوه هزینه پرواز را به میزان کافی کاهش دهند.

هدف از طراحی فضاپیمای استارشیپ توسط شرکت اسپیس ایکس ارسال انسان ها به ماه و مریخ است. در ماه ژانویه امسال هنگامی که ایلان ماسک تصویری از نسخه آزمایشی استارشیپ را منتشر کرد، توجه افراد بسیاری را به این فناوری جلب کرد و اکنون نسخه آزمایشی این فضاپیما با پشت سر گذاشتن چند آزمایش سبب گشته تا شرکت اسپیس ایکس یک گام به تحقق رؤیای گردشگری فضایی و ارسال انسان ها به ماه و مریخ در سال 2024 نزدیک گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 683

به "تا سه ماه آینده نمونه اولیه استارشیپ به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا سه ماه آینده نمونه اولیه استارشیپ به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید