تشخیص کرونا با استفاده از سگ رباتیک

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، ربات یادشده تا به امروز برای انجام کارهای مختلفی اعم از عملیات امداد و نجات، هدایت گله های حیوانات و چوپانی و غیره مورد استفاده قرار گرفته است. اما این ربات که اسپات نام دارد قرار است بیماران مبتلا به کرونا را نیز شناسایی کند.

تشخیص کرونا با استفاده از سگ رباتیک

ربات یادشده نیاز افراد مشکوک به کرونا برای مراجعه به پزشک را برطرف می کند و با معاینه افراد قادر به شناسایی علائم ابتلای آنها به کرونا و تشخیص قطعی این بیماری است.

ربات یادشده برای این کار به یک سیستم کنترل و نظارت غیرلمسی و نیز یک تبلت مجهز شده که در صورت لزوم مشاهده بیماران و بررسی شرایط آنها را از راه دور برای پزشکان ممکن می کند.

ربات اسپات همچنین مجهز به امکاناتی برای تبادل سیگنال های رادیویی و نیز حسگرهایی برای شناسایی علائم حیاتی بدن افراد اعم از تعداد تنفس و نرخ ضربان قلب است. دوربین های مادون قرمز این ربات هم تشخیص می دهند آیا فرد مراجعه کننده تب دارد یا خیر. از تبلت نصب شده بر روی این ربات هم می توان برای گفتگوی از راه دور با بیماران استفاده کرد.

این ربات در استفاده های آزمایشی پیروز بوده و انتظار می رود با افزایش استفاده از این ربات میزان انتقال ویروس کرونا از بیماران به اعضای کادر بهداشت و درمان بیمارستان ها که نرخ مرگ و میر آنها را افزایش داده، کمتر شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1138

به "تشخیص کرونا با استفاده از سگ رباتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونا با استفاده از سگ رباتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید