هشدار پلیس به شهروندان؛ فریب بازارگرمی کرونایی سودجویان در فضای مجازی را نخورید

به گزارش استدیو مرینا، سرهنگ کاظمی به شهروندان هشدار داد که فریب تبلیغات دروغین سودجویان در فضای مجازی در خصوص فروش داروی بیماری کرونا را نخورند.

هشدار پلیس به شهروندان؛ فریب بازارگرمی کرونایی سودجویان در فضای مجازی را نخورید

به گزارش ، سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن هشدار به شهروندان که فریب تبلیغات دروغین را نخورند و حتی المقدور سفارشات کالا و اقلام مورد نیاز خود را صرفاً از سایت های فروشگاهی معتبر انجام دهند، در عین حال گفت: سایت ها و صفحات فاقد مجوز که اقدام به فروش محصولات مرتبط با این حوزه می کنند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در کشور ما رها نیست، گفت: ما نهایت تلاش مان را به کار گرفتیم و این فضا را کنترل و نظارت می کنیم، اما از آنجایی که این فضا فرامرزی است، قاعدتا کنترل و نظارت بر آن نیز بسیار سخت است.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی کاربران در موقعیت های مختلف از این موضوع سوء استفاده می کنند و به دلیل گستردگی فضای مجازی نظرات غلط و غیرکارشناسانه خود را بیان می کنند و با انتشار اخبار ناصحیح باعث تشویش اذهان عمومی می شوند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: همکاران ما شبانه روزی در تلاشند و این گونه موارد را به ویژه در ایام اخیر رصد می کنند و به محض شناسایی موارد مجرمانه و مواردی که باعث تشویش اذهان عمومی می شوند، به مراجع قضایی معرفی می کنند.

سرهنگ کاظمی یادآور شد: هفته گذشتنه فردی داروی بیماری کرونا را تهیه کرده و می فروخت، اما با توجه به اینکه هیچ مجوزی از سازمان های مرتبط مانند وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نداشت به مرجع قضایی معرفی گشت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، اعلام کرد: سایت ها و صفحاتی که اقدام به فروش محصولات مرتبط با این حوزه می کنند و فاقد مجوزند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند و کسانی که اقدام به گرانفروشی و یا احتکار و فروش اجناس تقلبی و غیرمجاز کنند نیز مورد رصد ما قرار می گیرند، البته ممکن است سایت ها و صفحاتی هم از دید همکاران ما در پلیس فتا پنهان بماند، لذا از هموطنان درخواست می کنیم در صورت رویت این گونه موارد حتما از طریق تلفن 110 و یا سایت رسمی پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 810

به "هشدار پلیس به شهروندان؛ فریب بازارگرمی کرونایی سودجویان در فضای مجازی را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس به شهروندان؛ فریب بازارگرمی کرونایی سودجویان در فضای مجازی را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید