تمجید بیل گیتس از تجربیات چین در شیوه مقابله با ویروس کرونا

به گزارش استدیو مرینا، بیل گیتس مؤسس مایکروسافت معتقد است تجربیات چین تغییراتی مهم و اساسی در شیوه مقابله دنیا با ویروس کرونا ایجاد کرد.

تمجید بیل گیتس از تجربیات چین در شیوه مقابله با ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت و یکی از بنیانگذاران بنیاد گیتس با بایی یین سونگ مجری معروف شبکه خبری سی سی تی وی چین تبادل نظر کرد و به پرسشهای او درباره دستاوردهای چین در مقابله با کرونا و نظریه توطئه مطرح شده از سوی بعضی از غربی ها پاسخ داد.

گیتس با اشاره به برطرف قرنطینه شهر ووهان چین گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان قطعی چین و به ویژه شهر ووهان در مجموع بسیار پائین است که یک خبر بسیار خوب به شمار می رود. من بر این باورم که همه در زمان اجرای قرنطینه ای با این شدت مسائل فراوانی را تجربه نموده اند و به آنان برای این پیروزی تبریک می گویم. قرنطینه ووهان با نتایج خوبی همراه بوده است و باعث شد که موارد مثل کار و تحصیل متوقف نگردد.

مؤسس مایکروسافت اقدامات چین در مقابله با کرونا را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: دولت چین از دهه سوم ژانویه با تمام نیرو آغاز به کار کرد و با جدیت اقداماتی مانند رعایت فاصله اجتماعی و قرنطینه را اجرا کرد. مایه خوشوقتی است که شاهد ثمربخش بودن این اقدامات هستیم. چین اولین کشوری است که با شیوع کرونا دست و پنجه نرم کرد و با توجه به آنکه در آن موقع آشنایی مردم با این بیماری خیلی کم بود چین دچار یک چالش بسیار عظیم شده بود اما در حال حاضر چین علاوه بر یاری به سایر کشورها برای مقابله با کرونا، فعالیت ها خود را از سر گرفته و توانسته نیازهای کلیدی دنیا را تأمین کند که این اقدامات در مقابله دنیای با ویروس کرونا تأثیر بسیار زیادی داشته است.

وی اضافه کرد، حداقل نتیجه تجارب چین در مبارزه با کرونا، ایجاد یک الگوی پیشگیری و مهار برای کشورهایی بود که از لحاظ ثروت در سطح چین و یا بالاتر از این کشور هستند. البته همه کشورها برنامه های خود را دارند نمی توانند صد درصد از الگوی چین پیروی کند؛ برای مثال در کشوری مثل آمریکا و شهرهایی مثل نیویورک تعداد زیادی مسافر از سراسر دنیا حضور دارند که باعث می گردد موارد ورودی خیلی زیاد شوند. به علل گوناگون ، نیویورک نمی توانست زودتر برای پیشگیری از شیوع کرونا اقدام کند اما در حال حاضر سرعت عمل در این شهر پیوسته در حال افزایش است و اگر بخواهیم در آینده نیز شاهد تدوام همین فرایند تأثیرگذاری باشیم مردم باید اصل حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نمایند. افزایش موارد قطعی ابتلا به کرونا در بسیاری از مناطق آمریکا نشان می دهد که رعایت نکردن فاصطه اجتماعی یکی از علل مهم ناکارآمدی بودن روش های مبارزه با کرونا در آن مناطق بوده است.

بیل گیتس در اشاره به متهم کردن و تبعیض قائل شدن نسبت به هر کشوری بر اهمیت همکاری دنیای تاکید نمود و گفت، عدم همکاری نه تنها در مقابله با شیوع جدی بیماریهای همه گیر در آینده تاثیر می گذارد بلکه در مقابله با مسائلی مانند تغییرات اقلیمی نیز ایجاد مشکل خواهد نمود.

چندی پیش بعضی از کاربران آمریکایی مدعی شدند که این ویروس در پی تحقیقات بنیاد گیتس روی یک واکسن در دنیا منتشر شده است. بیل گیتس گفت که این حرف واقعا مسخره است، آن هم در شرایطی که در سراسر دنیا همه با تمام توان در حال کوشش برای مقابله با شیوع کرونا در کشور خود هستند.

وی گفت تا به حال بنیاد گیتس بیش از 1 میلیارد دلار را صرف تحقیقات مربوط به به مقابله با بیماری های همه گیر اختصاص داده و برای حل مشکل بیماری های واگیردار کوشش بسیاری نموده است اما شرایط کنونی چنان دیوانه وار شده که هر روز شاهد انتشار اخبار جعلی و شایعات باورنکردنی هستیم. با این حال با وجود همه این اتهامات، در مجموع رویکرد انسان ها مثبت بوده است.

بیل گیتس گفت شیوع ویروس کرونا نشان داد که همه افراد جامعه انسانی از هر کشور و یا نژادی به یکدیگر نیازمندند و برای مهار شیوع این بیماری در دنیا، بشر باید تمام توان خود را برای فراوری مؤثرترین واکسن و بهترین دارو به کار گیرد. نمی توان تنها از یک کشور خاص انتظار داشت که این کار را انجام دهد بلکه همه کشورها و به خصوص کشورهایی که در تحقیقات و فراوری واکسن دانش و تجربه کافی دارند موظف به کوشش هستند و ما نیز باید به آنها یاری کنیم. باید سعی کنیم قیمت واکسن تا حد ممکن پایین باشد و بودجه ای را تأمین گردد که همه در سراسر دنیا بتوانند واکسینه شوند.

وی با تأکید بر تاثیرات شیوع ویروس کرونا در کشورهای فقیر گفت: ما باید به جای آنکه تنها به فکر خودمان باشیم، به پیشبرد برابری و حمایت متقابل همه انسان ها از یکدیگر بیاندیشیم. به نظر من، چین می تواند نقشی فعال تر در آینده شکل گیری همکاری های بین المللی برای مقابله با کرونا ایفا نماید. چین سال ها در حال تقویت همکاری خود با سایر کشورهای دنیا بوده است و اکنون رابطه ای بسیار خوب و محکم با بسیاری از مناطق و کشورهای دنیا دارد؛ باید به این موضوع توجه داشته باشیم که پیشنهاد کمربند و جاده شامل برنامه های همکاری پزشکی و بهداشتی نیز هست.

گیتس در انتها گفت به وسیله بنیاد گیتس ، چین و سایر کشورها می توانند همکاری های بیشتری را برای مقابله شیوع ویروس کرونا در دنیا شکل دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 885

به "تمجید بیل گیتس از تجربیات چین در شیوه مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید بیل گیتس از تجربیات چین در شیوه مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید