جایزه برترین فیلمنامه سال آلمان برای یک ایرانی

به گزارش استدیو مرینا، تهران (پانا) - بهروز کرمی زاده برترین فیلمنامه نویس سال 2021 آلمان برای فیلمنامه تورهای خالی شد.

جایزه برترین فیلمنامه سال آلمان برای یک ایرانی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مونیکا گروترز، وزیر فرهنگ آلمان (14 ژوئن) جایزه برترین فیلمنامه آلمان در سال 2021 را به بهروز کرمی زاده فیلمنامه نویس ایرانی اعطا کرد.

در این فیلمنامه که تورهای خالی نام دارد، داستان امیر، جوان ایرانی روایت می گردد که در دریای خزر ماهیگیر است و کوشش می نماید هزینه ازدواج خود را تأمین کند.

در بیانیه هیات داوران درباره این فیلمنامه آمده است: تورهای خالی به سرنوشت امیر می پردازد و از خلال آن به تأثیرات مسائل جهانی و تنش های سیاسی نگاهی می افکند. داستانی اجتماعی و درخشان با فضایی منسجم و هنرمندانه

بهروز کرمی زاده، فیلمنامه نویس، فیلمبردار، فیلمساز و تدوین گر در سال 1357در اهواز متولد شده است. او پس از انتها تحصیلات دبیرستانی در آلمان، به مدت دو سال به اسم دستیار عکاس کار کرد و سپس تحصیلات خود را در آموزشگاه هنر کاسل، واقع در شمال استان هسن آلمان در رشته ارتباطات تصویری با تخصص در زمینه فیلم و تلویزیون شروع کرد.

کرمی زاده با درجه عالی تحصیلات خود را در این رشته به انتها رساند و بعد چندین فیلم کوتاه ساخت که در بیش از 200 جشنواره فیلم شرکت نموده و جوایز بسیاری به دست آوردند؛ از جمله در جشنواره بین المللی فیلم روتردام، جشنواره فیلم کوتاه اوبرهاوزن و جشنواره جهانی مونترال.

فیلم فارغ التحصیلی او با نام بهار در سرزمین عجایب در بیش از 150 جشنواره فیلم شرکت کرد، 20 جایزه از جمله پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران برترین فیلم را در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان و جایزه حقوق بشر آلمان در سال 2014 را به دست آورد و در شبکه تلویزیونیآرته به نمایش در آمد. او از سال 2015 تا 2017 به اسم مدرس در کالج هنر کاسل در بخش فیلم و تلویزیون مشغول به کار بوده است.

کرمی زاده علاوه بر کارگردانی و تدریس، به اسم فیلمبردار و تدوین گر فیلم های کوتاه و مستند فعالیت نموده و برنده جوایز بسیاری شده است.

به تازگی، فیلمبرداری او در فیلم کوتاه 30 دقیقه ای دریاچه خوشبختی ساخته آلیاکسی پالویان، پیروز به دریافت جایز اسکار 2021 و نامزد جایزه برترین فیلمیرداری سینمای اروپا در سال 2020 شد.

کرمی زاده هم اکنون در حال مقدمات ساخت فیلم تورهای خالی به تهیه کنندگی مجید برزگر است که قرار است در ایران فیلمبرداری گردد.

جایزه برترین فیلمنامه آلمان از سال 1988 اهدا می گردد. این جایزه معتبرترین جایزه برای نویسندگان فیلمنامه در آلمان است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1666

به "جایزه برترین فیلمنامه سال آلمان برای یک ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه برترین فیلمنامه سال آلمان برای یک ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید