حمایت نامزد انتخابات 1400 از توافق 25 ساله ایران و چین

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران : ناظمی اردکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به قرارداد 25 ساله ایران و چین گفت: از بعد سیاسی این سند ما را به یک توازن سیاسی در دنیا می رساند، همچنین فرهنگ کشور ایران به فرهنگ شرق نسبت به غرب نزدیک تر است.

حمایت نامزد انتخابات 1400 از توافق 25 ساله ایران و چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از فارس، بیست و دومین نشست کارگروه های تخصصی تدوین برنامه دولت مردمی و تحول گرا با حضور محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 و مهدی صفری سفیر سابق ایران در چین با موضوع توافقنامه ایران و چین و دولت آینده ایران برگزار گردید.

در ابتدای نشست ناظمی اردکانی با اشاره به اهمیت برقراری تعاملات سازنده با کشورهای مشترک المنافع اضافه کرد: این توافق یک تفاهم دو جانبه است و در واقع این سند نقشه راهی برای همکاری بلند مدت با کشور چین خواهد بود. از نظر مالی سقف این همکاری بالغ بر 450 میلیارد دلار است که رقم قابل توجهی است. باتوجه به اینکه این سند برای همه قابل رویت است، حتی مخالفان آن می توانند با دقت کامل بخوانند و متوجه جزئیات آن شوند.

وی اضافه کرد: زمینه های همکاری اشاره شده عمدتا حول محور انرژی، حمل و نقل، ساخت بزرگراه ها و زیرساخت بعضی از بنادر، همچنین درخصوص مباحث پولی و بانکی و در نهایت موضوع مهم دنیاگردی تنظیم شده است. در بند پنجم سند در رابطه با اقدامات اجرایی مطالبی مطرح شده که در واقع مهم ترین بند آن است. در رابطه با نظارت بر اجرای این سند نیز رهبران هر دو کشور نمایندگانی را معرفی می نمایند که این نمایندگان سالی یک بار -در صورت ضرورت بیشتر - نشست هایی را برگزار می نمایند. همچنین وزارت های امور خارجه دو کشور بر فرایندهای مختلف سند نظارت خواهند داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم این سند، انتقال فناوری در زمینه ارتباطات و اطلاعات است. در بند پنجم آن آمده است که در زمینه نفت و انرژی، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به چین، حمل ونقل و زیرساخت های مربوط به آن، زیر ساخت های دنیاگردی و مبادله دنیاگرد بین دو کشور، مناطق آزاد ویژه مالی، صنعت، معدن و تجارت سرمایه گذاری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه نظامی و امنیتی نیز توافقاتی انجام شده است. همچنین در زمینه سیاسی به این دلیل که کشور چین عضو شورای امنیت است، این احتیاج حس می گردد که تعاملاتی با کشور چین اتفاق بیفتد. همچنین در زمینه مالی معاملات تجاری با استفاده از پول رایج دو کشور صورت خواهد گرفت.

ناظمی اردکانی اضافه کرد: از بعد سیاسی این سند ما را به یک توازن سیاسی در دنیا می رساند، همچنین فرهنگ کشور ایران به فرهنگ شرق نسبت به غرب نزدیک تر است. همچنین تبادل دنیاگرد، همکاری های دانشگاهی و همکاری های اجتماعی در آن پیش بینی شده است. در واقع با توافقاتی که انجام شده فشار تحریم ها کاهش می یابد و به رفتارهای یک طرفه و ناعادلانه آمریکا را سرانجام خواهد داد. با فروش بیشتر نفت به وسیله این توافق می توانیم زیرساخت های مالی کشور را تکمیل کنیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1568

به "حمایت نامزد انتخابات 1400 از توافق 25 ساله ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت نامزد انتخابات 1400 از توافق 25 ساله ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید