درخواست اتحادیه پلیس آلمان برای ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی

به گزارش استدیو مرینا، رئیس اتحادیه پلیس آلمان با توجه به اینکه بسیاری از نیروهایش در جریان اعتراضات اخیر ضد محدودیت های کرونایی در آلمان هدف حمله و توهین قرار گرفتند خواستار ممنوعیت برگزاری این گونه تجمعات از طرف دولت شد.

درخواست اتحادیه پلیس آلمان برای ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، راینر واندت، رئیس اتحادیه پلیس آلمان بعد از اعتراضات خشونت بار روز گذشته در سراسر آلمان به مناسبت روز کارگر که به زخمی شدن تعداد زیادی از نیروهای پلیس منجر شد خواستار ممنوعیت برگزاری اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی که عمده آن از طرف گروهی موسوم به کوئردنکن (Querdenken در آلمانی به معنای تفکر جانبی) یکی از این گروه های مخالف قرنطینه و شاید بتوان گفت مشهورترین آن هاست برگزار می شود شد.

وی در این باره گفت: در این اعتراضات نقض قوانین از قبل برنامه ریزی شده رخ داده و دائما و به دفعات اتفاق می افتد، چرا که شرکت کنندگان در این اعتراضات ماسک نزده و حداقل فاصله را رعایت نمی کنند.

این مقام امنیتی در آلمان که در گفتگو با نویه اوزنا بروکر سایتونگ سخن می گفت شرح داد که باید اقدامات دقیق تری علیه این گونه اعتراضات انجام شود.

وی تاکید کرد: وقتی برگزاری چنین اعتراضاتی از قبل اعلام شده و روشن است که شرکت کنندگان قوانین کرونایی را رعایت نمی کنند عرصه سیاسی و دادگستری آلمان باید شرایطی را ایجاد کند که این گونه اعتراضات برگزار نشود، در غیر این صورت نیروهای پلیس باید با معترضان برخورد کنند و این نارضایتی هایی را ایجاد می کند.

رئیس اتحادیه پلیس آلمان در بخش دیگری از سخنانش شرح داد که کارکنان پلیس اغلب از طرف معترضان موسوم به تفکر جانبی مورد توهین و حمله قرار می گیرند.

وی این را کاملا غیر قابل درک دانست که چرا چنین اعتراضاتی همچنان برای برگزاری تایید می شوند.

رئیس اتحادیه پلیس آلمان همچنین گفت : بله ، همه اجازه دارند علیه استفاده اجباری از ماسک اعتراض کنند اما باید در حین اعتراضات ماسک بزنند. کسی که این را نمی فهمد باید در خانه بماند.

وی همچنین گفت که دیگر نمی توان این را به شهروندان قبولاند که ازیک طرف آن ها به دلیل ممنوعیت ترددهای شبانه در ساعت 10 شب به خانه بروند و از طرف دیگر مثلا در همان زمان به معترضان اجازه داده شود تا نیمه های شب در اول ماه می اعتراض کنند.

گروه موسوم به کوئردنکن (Querdenken در آلمانی به معنای تفکر جانبی) یکی از این گروه های مخالف قرنطینه و شاید بتوان گفت مشهورترین آن هاست.

در طول تابستان، هر وقت اعتراضی علیه محدودیت های مربوط به ویروس کرونا برگزارمی شد، معمولا نام گروه کوئردنکن هم به میان می آمد. واژه آلمانی Querdenker هم برای توصیف اعضای رسمی جنبش غیر متمرکز کوئردنکن به کار می رود و هم به هر فردی گفته می شود که مخالف قرنطینه و واکسیناسیون است یا نسبت به مرگ بار بودن بیماری کووید-19 شک دارد.

به گزارش شبکه بی آر24 ایالت باواریا، جنبش کوئردنکن از رویداد اعتراضی روز 18 آوریل 2020 در مخالفت با اعمال قرنطینه در اشتوتگارت شروع شد و از آن جا به بسیاری شهرهای دیگر هم گسترش یافت.

ین جنبش ظاهرا در ابتدا با هدف اعتراض نسبت به قرنطینه و اجباری بودن ماسک شروع شد اما از بدو شکل گیری خود اشکال گوناگونی به خود گرفته است.

بیش از هزار نفر روز گذشته (اول ماه می) به مناسبت روز جهانی کارگر در شهرهای مختلف آلمان به خیابان ها آمدند و اعتراض کردند. این اعتراضات بخصوص در برلین، هامبورگ و لایپزیگ به خشونت و ناآرامی هایی منجر شد.

در این اعتراضات که به مناسبت روز کارگر برگزار شده بود برخی معترضان به محدودیت های کرونایی هم شرکت داشتند. در برلین این اعتراضات بعد از درگیری های گسترده بین معترضان و پلیس منحل شد.

معترضان علیه نیروهای پلیس سنگ و بطری پرتاب می کردند. برخی معترضان سطل های زباله را به آتش کشیده و ناآرامی هایی را ایجاد کردند. پلیس علیه معترضان از اسپری فلفل استفاده کرد..

در هامبورگ هم پلیس علیه معترضان روز کارگر از ماشین آب پاش استفاده کرد. معترضان به قواعد کرونایی از جمله رعایت قواعد فاصله گذاری پایبند نبودند.

در جریان این اعتراضات تعداد زیادی از نیروهای پلیس زخمی و تعداد زیادی از معترضان هم بازداشت شدند.

پلیس در یک تجمع اعتراضی روز گذشته که در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد هم علیه معترضان از باتوم استفاده کرد. پلیس از شرکت حداقل 3 هزار معترض سخن گفت.

در شهر افورت آلمان برخی معترضان با اتومبیل های خود به خیابان ها آمدند. در ایالت بایرن هم موتورسواران به خیابان ها آمدند و اعتراضات گسترده ای را برگزار کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1585

به "درخواست اتحادیه پلیس آلمان برای ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اتحادیه پلیس آلمان برای ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید