خبرنگاران ایران، روسیه و چین محور مذاکرات وزیران خارجه آلمان و انگلیس

به گزارش استدیو مرینا، تهران- خبرنگاران- وزیر امور خارجه آلمان گفت مذاکرات ایران و اروپا و نیز مناسبات بروکسل با مسکو و پکن از جمله محورهای گفت وگوی وی با دومینیک راب همتای انگلیسی اش در روز چهارشنبه خواهدبود.

خبرنگاران ایران، روسیه و چین محور مذاکرات وزیران خارجه آلمان و انگلیس

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) از ملاقات خود با دومینیک راب همتای انگلیسی خود اطلاع داد.

وی پیش از شروع سفرش به محل برگزاری این ملاقات در یونان گفت: مذاکرات روز چهارشنبه با راب، بر موضوع همکاری های آینده ما با انگلیس تمرکز دارد. به گفته ماس محور این گفت وها مذاکرات سه کشور اروپایی با ایران، روابط با چین و مقابله با نفوذ روسیه در اروپا خواهد بود.

آلمان با وجود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از این کشور به عنوان شریک مهم در حوزه امنیت اروپا یاد نموده و در حال مذاکره با مقامات انگلیسی در زمینه همکاری های راهبردی آینده است.

ماس همچنین تاکید نمود شرایط پناهجویان در اردوگاه های یونان از جمله مواردی است که برلین با نگرانی آن را دنبال می نماید.

به گفته وزیر خارجه آلمان این کشور آماده پذیرش بچه ها بی سرپرستی است که در این اردوگاه ها به سر می برند.

وزیر امور خارجه همچنین از توافق رهبران اتحادیه اروپا در خصوص بودجه بلندمدت اتحادیه اروپا و صندوق بازسازی کرونا به ارزش 750 میلیارد یورو تمجید کرد. به اعتقاد وی اتحادیه اروپا توانایی خود را در عمل قاطعانه و همبستگی اثبات کرد و این تصمیم به شهروندان اروپایی در مقابله با بحران یاری خواهد نمود.

رهبران اتحادیه اروپا پس از چهار روز مذاکره، به یک توافق بر سر یک بسته اقتصادی کرونایی دست یافتند. این اتحادیه شامل 27 کشور است که برای بهبود شرایط اقتصادی در پی شیوع کرونا 750 میلیارد یورو (677 میلیارد پوند؛ 859 میلیارد دلار) یاری اقتصادی و وام ارائه می دهد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در پی رسیدن به این توافق گفت: این یک روز تاریخی است.

مذاکرات که از روز آدینه شروع شده بود، شاهد اختلاف میان کشورهای این اتحادیه بود؛ یک دسته کشورهایی که به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته و گروه دیگر اعضای مقتصدی که نگران هزینه ها بودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1038

به "خبرنگاران ایران، روسیه و چین محور مذاکرات وزیران خارجه آلمان و انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران، روسیه و چین محور مذاکرات وزیران خارجه آلمان و انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید