درخواست گمرک برای اجرای پروتکل بهداشتی به جای مسدودسازی جهت ها

به گزارش استدیو مرینا، گمرک ایران در مکاتباتی با گمرکات کشور های همسایه بر اجرای پروتکل های مشترک بهداشتی به جای مسدودسازی مرز ها تاکید نمود.

درخواست گمرک برای اجرای پروتکل بهداشتی به جای مسدودسازی جهت ها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران، ضمن تشریح آخرین شرایط مرز های تجاری کشور گفت:گمرک ایران طی مکاتبه ای با بالاترین مقامات گمرکی کشور های همسایه، از آنان خواست تا به جای مسدود سازی مرز ها و توقف فرایند جابجایی کالا ها وزارت خانه های بهداشت کشور ها پروتکل های مشترک بهداشتی را همزمان اجرا نمایند.

لطیفی در مورد مرز های کشور اضافه نمود: شرایط مرز های آبی کشور در جنوب وشمال کشور مناسب است وشرایط گمرکات بندری ما عادی است وفرایند طبیعی خود را دارد. بطوریکه بنادر شهید رجایی و باهنر در استان هرمزگان، بندر امام خمینی در استان خوزستان، بنادر چابهار در سیستان و بلوچستان، بنادر امیر آباد و نوشهر در استان مازندران و بندر انزلی و آستارا در گیلان فعال هستند و سیر طبیعی تجارت خارجی اعم از رویه صادرات، واردات وترانزیت کالا بدون هیچ مسئله ای در حال اجرا است، البته در بنادر جنوبی به مقاصد کویت، امارات تجارت متوقف است و قطر همچنان شناور های فلزی یخچالدار را پذیرش می نماید.

وی ادامه داد: مرز های زمینی ایران با اقلیم کردستان، کشور آذربایجان، جمهوری خود مختار نخجوان و افغانستان فعال هستند و رویه گمرکات در این مرز ها بصورت روال عادی درجریان است.

وی اضافه نمود: مرز های زمینی ایران با عراق از جمله مهران، چذابه وشلمچهبسته است. ضمن آنکه کلیه مرز های کشور با پاکستان نیز همچنان تا اطلاع بعدی غیر فعال است.

سخنگوی گمرک اضافه نمود: مرز های ترکمنستان مسدود است و صرفا کامیون های ترکمن قادر به ورود به این کشور هستند و به صورت محدود از گمرک سرخس جابجایی کالا به وسیله ریل را شاهد هستیم؛ صادرات وواردات کالا به روسیه نیز با رویه ترانزیت از خاک آذر بایجان بدون توقف ادامه دارد.

وی در مورد آخرین شرایط گمرک پرویز خان، گفت: ضمن آنکه بطور کلی این مرز فعال است و عملیات تجاری بدون هیچ مسئله ای در حال اجرا است لیکن با توجه به اینکه طرف کرد، روز های آدینه تعطیل هستند بنابراین آدینه بغیر از خروج کامیون های حامل سوخت، فعالیت گمرکات اقلیم متوقف است. شایان توجه است که حدود 1800 کامیون در این مرز مستقر است که در صورت همکاری گمرک اقلیم کردستان تا انتها وقت امروز بیش از یک هزار کامیون در عراق تخلیه خواهد شد.

وی اضافه نمود: گمرکات مرزی فعال کشور با حضور شیفتی همکاران گمرکی، در ایام تعطیلی نوروز، با جدیدت در خدمت تجارت خارجی کشور هستند و این خدمات بدون هیچ گونه وقفه ای ادامه دارد.

وی اضافه نمود: گمرک بیله سوار در استان اردبیل فعال است ورویه های تجاری و مسافری در این گمرک در حال اجرا است. بطوریکه طی 24 ساعت گذشته بیش از 150 کامیون تجاری عبور نموده است. ضمن آنکه کلیه پروتکل های بهداشتی لازم نیز رعایت شده است. بطوریکه با همکاری طرف خارجی اقدام به نصب دستگاه اتوماتیک ضدعفونی کامیون ها واتوبوس ها در مرز بیله سوار شده است وهمچنین کادر پزشکی جهت غربالگری افراد و قرنطینه احتمالی در مرز موصوف، مستقر هستند.

لطیفی ادامه داد: در گمرک آستارا نیز طی 24 ساعت گذشته بیش از 288 کامیون ترخیص شده است وهمچنین 21 کامیون ترانزیت شده است، ضمن آنکه تعداد 720 کامیون در مرز در انتظار انجام تشریفات گمرکی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 831

به "درخواست گمرک برای اجرای پروتکل بهداشتی به جای مسدودسازی جهت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست گمرک برای اجرای پروتکل بهداشتی به جای مسدودسازی جهت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید