صحرایی تشریح کرد: برنامه های آموزش و پرورش برای جذب نیرو در سال نو

به گزارش استدیو مرینا، رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: مسیر ایران قوی از آموزش و پرورش می گذرد و مسائل این وزارتخانه ملی است و در سال های نخستین گام دوم باید رویکرد جهادی و کار هماهنگ و همه جانبه داشت.

صحرایی تشریح کرد: برنامه های آموزش و پرورش برای جذب نیرو در سال نو

به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد: موضوع تامین نیروی انسانی برای سال نو را در پیش داریم و 11 هزار نیروی نو الورود و 3200 سرباز معلم خواهیم گرفت. بعلاوه آزمون دبیری ها را خواهیم داشت که برای 28 هزار نفر به زودی برگزار می گردد و برنامه جدی برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که دارای مدرک کارشناسی هستند و سن آن ها زیر 60 سال است می توانند تا 60 سالگی به کار خود ادامه دهند و معلمان دارای کارشناسی ارشد تا 65 سالگی می توانند ادامه کار بدهند.

صحرایی بعلاوه با بیان این خبر که جذب 11 هزار مربی پرورشی در دستور کار است، مطرح کرد: شهریه مدارس غیر دولتی براساس قانون و آئین نامه تا آخر خرداد اعلام می گردد؛ هیچ مدرسه ای حق ندارد شهریه ای بیش از مصوب سال گذشته دریافت کند.

وی درباره دریافت شهریه های غیرمتعارف از سوی بعضی مدارس غیردولتی گفت: ما 18 هزار مدرسه غیر دولتی داریم و شاید کمتر از یک درصد هزینه غیرمعقولی دریافت نمایند که البته در برخورد با متخلفین مسامحه نمی کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2209

به "صحرایی تشریح کرد: برنامه های آموزش و پرورش برای جذب نیرو در سال نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحرایی تشریح کرد: برنامه های آموزش و پرورش برای جذب نیرو در سال نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید