طرز تهیه کوکو لوبیا سبز، مناسب ورزشکاران

به گزارش استدیو مرینا، کوکوی لوبیا سبز یک غذای رژیمی و بسیار سالم است. دستور پخت امروز، یک روش ساده، سریع و با طعمی متفاوت و دل پذیر از کوکوی لوبیا سبز هست. کوکوی لوبیا سبز مثل بسیاری از انواع کوکوها یک از غذاهای حاضریه که به راحتی می تونید اون رو در مدت زمان کمی درست کنید. وقتی غذای جدیدی به ذهنمون نمی رسه کافیه توی خونه سیب زمینی و تخم مرغ داشته باشیم، اون وقت کوکو می تونه یک غذای کامل و همه پسند برای صرف وعده غذایی باشه. به همین دلیله که کدبانوها اکثراً یکی دو نوع کوکو رو بلد هستن، اما اگر می خواهید یک نوع کوکو خوشمزه دیگه به لیست آشپزیتون اضافه بشه حتماً کوکوی لوبیا سبز رو امتحان کنید.

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز، مناسب ورزشکاران

قبل از شروع بهتره که براتون بنویسیم که لوبیا سبز سی وشش فایده و خاصیت داره که به راحتی نیازهای تغذیه ایی بدن شما رو تأمین می کنه. این گیاه سبز معمولاً به راحتی در هر جایی رشد می کنه و تقریباً در تمام فصول در بازار در دسترس است، لوبیا سبز پروتئین دارد و منبع خوبی برای جذب ویتامین ها خصوصاً ویتامن C هست، برای تقویت پوست و مو و ناخن بسیار مفیده ضمن اینکه توی سلامت استخوان هم بسیار مؤثر است. اما مثل بقیه دستورهای پخت قبلیمون، بهتون تضمین سالم بودن و فواید زیاد این محصول رو می دیم و خوندن خواص دیگرو به خودتون می سپریم؛ تا در این یادداشت، به صورت مفید و مختصر دستور پخت کوکوی لوبیا سبز رو تقدیم شما کنیم.

مواد مورد نیاز جهت تهیه کوکو لوبیا سبز:

  • لوبیا سبز 200 گرم
  • سیب زمینی یک عدد میانه
  • هویج یک عدد میانه
  • روغن و آب به میزان لازم
  • تخم مرغ دو عدد
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • زعفران دم کرده به میزان لازم

    طرز تهیه کوکو لوبیا سبز:

  • لوبیا سبزهامون رو پاک می کنیم و بعد از شستن با آب سرد اون هارو خرد می کنیم. سیب زمینی و هویجمون رو هم بعد از شستن و پوست کندن به ابعاد کوچک تری برش می زنیم تا به راحتی بتوانیم همه مواد را در میکسر یا چندکاره (یا حتی دستگاه های خردکن دستی) بریزیم و پوره موادرو بدست بکمکم.
  • اگر هیچ کدوم از این موارد هم در دسترس ندارید می تونید سیب زمینی ها و هویج را با رنده ریز، رنده کرده و لوبیا سبز را هم با کمک چاقو بسیار تیز، خرد کرده و بعد همه مواد را با هم مخلوط کنیم. هرچقدر مواد ریزتر خرد شن و با هم ترکیب بشن پخت کوکو با کیفیت بهتری انجام می شه.
  • یکی از نکات طلایی امروزمون اینه که با کمک قاشق آب اضافی سیزیجاتمون رو بگیریم. این کار موجب می شه تبخیر آب با سرعت بیش تری انجام بشه و بافت کوکوی لوبیا سبزمون یکپارچه تر بشه.
  • بعد از این مرحله ادویه های موردنظرتون، نمک و تخم مرغ هامون رو اضافه کرده و مواد رو به خوبی با هم مخلوط می کنیم. در آخرین مرحله هم زعفرون دم کرده (یا جوهر زعفرون) رو به این میکس خوش عطر باید اضافه بشه، تا بوی عطرش رو به کل مواد اولیه کوکو بده.
  • نکته مهم دیگه این هست که بعد از آماده سازی مواد اولیه بهتره که مواد یک تا دو ساعتی در یخچال بذاریم، تا انسجام آن ها برای مرحله سرخ کردن بهتر شود. اما اگر وقت یا زمان کافی را برای این موضوع ندارید، این مرحله قابل حذف است.
  • در پخت انواع کوکوها نچسبیدن و اصطلاحاً وا نرفتن کوکوها یک موضوع مهمیه، برای این کار روغن رو به میزان کافی توی تابه ریخته و منتظر بمونید تا به خوبی داغ بشه. اگر این کار رو نکنید مواد به ماهیتابه می چسبه.
  • حالا شما می تونید با کمک قاشق مواد رو به صورت دانه به دانه در میزان دل خواه سرخ کنید؛ یا به صورت یک تکه در تابه ریخته و منتظر بمونید تا یک طرف کوکوها سرخ شوند و بعد طرف دیگر آن ها را سرخ می کنیم.
  • نکته سوم طلایی این هست که اگر دیدید مواد رقیق شده و به راحتی قابل سرخ کردن نیست، یک تا دو قاشق آرد سوخاری به موادمون اضافه می کنیم تا مواد از حالت شل بودن خارج شود. حتماً در نظر داشته باشید آرد سوخاری نه هر نوع آردی.

این کوکو طعم واقعاً تازه و خیلی خوشمزه ای داره. علاوه براین با توجه به در دسترس بودن لوبیا سبز توی این فصول حداقل یک بار درست کردنش خالی از لطف نخواهد بود.

ممنون که همراهمون بودید

تا دستورات سه سوته و سریع الپخت بعدی شما رو به خدا می سپارم.

منبع: (www.indianhealthyrecipes.com)

منبع: اُکالا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1851

به "طرز تهیه کوکو لوبیا سبز، مناسب ورزشکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو لوبیا سبز، مناسب ورزشکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید