علل شکنندگی موها

به گزارش استدیو مرینا، آیا از خشکی موهای خود خسته شده اید؟ شاید تنها دلیل شستن موها نباشد. علل شکنندگی موها چیزی فراتر از این هاست. در این مقاله علل شکنندگی موها مورد بحث قرار گرفته اند و روش هایی ساده برای مراقبت از موها ارائه شده اند.

علل شکنندگی موها

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آیا از خشکی موهای خود خسته شده اید؟ شاید تنها دلیل شستن موها نباشد. علل شکنندگی موها چیزی فراتر از این هاست. در این مقاله علل شکنندگی موها مورد بحث قرار گرفته اند و روش هایی ساده برای مراقبت از موها ارائه شده اند.

موهای خشک و شکننده فاقد بافت و درخشندگی موهای طبیعی و سالم هستند. علامت اصلی این مشکل موهاست که مستعد آسیب تماشا و شکستن راحت هستند. علل شکنندگی موها ممکن است شامل عوامل محیطی ، تغذیه نامناسب ، بیماری های زمینه ای یا مراقبت نامناسب از موها باشد.

علل شکنندگی و خشکی موها

در اینجا به بعضی علل اصلی شکنندگی و خشکی موها اشاره شده است.

شستن زیاد موها

یکی از علل اصلی شکنندگی و خشکی موها استفاده از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی است. این مواد شیمیایی ممکن است باعث از بین رفتن رطوبت و درخشندگی موها شوند. متخصصان می گویند که شستن زیاد موها ممکن است منجر به از بین رفتن چربی های طبیعی گردد که از منافذ موها ترشح می شوند. پس، اگر موهای خشک دارید، شستن موها 2 تا 3 بار در هفته کافیست. برای شستن موهای خود از شامپوهای معمولی و گیاهی بهره ببرید. ماساژ دادن موها با مایونز روش خانگی مؤثری برای پیشگیری از شکنندگی موهاست.

دستگاه های حالت دهنده

استفاده بیش از حد از دستگاه های حالت دهنده مانند سشوار یا اتو مو ممکن است منجر به شکنندگی موها گردد. هنگام استفاده از این دستگاه ها موها در معرض گرمای زیادی قرار می گیرند. استفاده از اتو مو بر روی موهای خیس حتی ممکن است باعث سوزاندن موها گردد. تا حد امکان استفاده از این دستگاه ها را محدود کنید.

عوامل محیطی

آب و هوا ممکن است دلیل واقعی شکنندگی موها باشد. مکان های با تابش زیاد آفتاب ، با رطوبت کم و گرمای خشک ممکن است باعث خشکی و شکنندگی موها شوند. قرار گیری در معرض باد یا نور خورشید شدید یا کلر موجود در آب استخر های شنا ممکن است باعث آسیب تماشا موها گردد. این به نوبه خود باعث از بین رفتن مواد مغذی موها و شکنندگی آن ها می گردد. شما می توانید با استفاده از اقدامات مناسب مانند استفاده از کلاه شنا هنگام رفتن به استخر از موهای خود محافظت کنید.

سوء تغذیه

سوء تغذیه یکی دیگر از عوامل ریزش مو و خشکی موها به تعداد می رود. عدم وجود مقدار کافی مواد غذی لازم برای حفظ سلامت موها منجر به خشکی ، شکنندگی و آسیب تماشا موها می گردد. کمبود ید ، ویتامین ب و مس در رژیم غذایی یکی از علل اصلی خشکی موها به تعداد می رود. استفاده از رژیم غذایی سالم و متعادل حاوی اسید های چرب امگا 3 که در مواد غذایی مانند ماهی آزاد ، روغن ماهی ، گردو و دانه کتان یافت می گردد، برای حفظ رطوبت موها لازم است.

بیماری های

علاوه بر عوامل خارجی که باعث شکنندگی موها می شوند، بعضی بیماری ها هم ممکن است منجر به ریزش مو و آسیب تماشا موها شوند.

بی اشتهایی عصبی

بی اشتهایی عصبی یک اختلال تغذیه ای است که در آن فرد به خاطر ترس از افزایش وزن مقدار غذا خوردن خود را محدود می نماید. بنابراین، بدن نمی تواند مواد مغذی لازم را به مقدار کافی دریافت کند.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید بیماری است که در آن بدن قادر نیست به مقدار کافی هورمون های تیروئیدی فراوری کند. ضعف ، خستگی ، افسردگی ، خشکی و شکنندگی و نازک شدن موها از علایم اولیه کم کاری تیروئید هستند.

شکنندگی گره ای مو

این مشکل ژنتیکی منجر به ضعیف شدن ساقه موها می گردد که باعث می گردد موها به آسانی بشکنند.

هیپوپاراتیروئیدیسم

پایین بودن سطح هورمون های پاراتیروئید باعث می گردد سطح کلسیم بدن افت کند و سطح فسفر بدن افزایش پیدا کند که منجر به بروز بیماری هیپوپاراتیروئیدیسم می گردد. هیپوپاراتیروئیدیسم ممکن است منجر به خشکی و شکنندگی موها ، زبر شدن پوست ، اسپاسم عضلانی ، تشنج و مسائل دیگر گردد. شایع ترین دلیل بروز هیپوپاراتیروئیدیسم آسیب تماشا غدد پاراتیروئید به خاطر جراحی سر و گردن است.

اگر از مسائل موهای خشک رنج می برید، سعی کنید با استفاده از مرطوب کننده ها و نرم کننده ها مشکل را رفع کنید. شما می توانید از روغن هایی مانند روغن زیتون برای نرم کردن موهای خود بهره ببرید. از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید. استفاده از رژیم غذایی مناسب و سرشار از پروتئین و نوشیدن آب زیاد به بازگرداندن درخشندگی موها یاری می نماید.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1794

به "علل شکنندگی موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل شکنندگی موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید