غذاهایی که ضروری است همواره به صورت ارگانیک خریداری کنید

به گزارش استدیو مرینا، در سال 1995، گروه کاری محیط زیست (EWG) میوه ها و سبزیجات ویژه ای را در مواد غذایی مرسوم یافتند که بسیار آلوده به به جامانده های آفت کش ها بودند. 12 مواد غذایی بسیار آلوده به صورت دوجین کثیف اسم شدند. اما از آن پس،

غذاهایی که ضروری است همواره به صورت ارگانیک خریداری کنید

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

در سال 1995، گروه کاری محیط زیست (EWG) میوه ها و سبزیجات ویژه ای را در مواد غذایی مرسوم یافتند که بسیار آلوده به به جامانده های آفت کش ها بودند. 12 مواد غذایی بسیار آلوده به صورت دوجین کثیف اسم شدند. اما از آن پس، فهرست به طور سالانه با گروه های غذایی جدیدی به روز می گردد. فهرست زیر شامل آن دوجین کثیف و هم چنین موارد غذایی دیگر است که حاوی به جامانده های آفت کش ها هستند و باید به صورت ارگانیک خریداری شوند.

سبزیجات :

سیب زمینی :

سیب زمینی که یک سبزی ریشه است و علف کش ها، قارچ ها و کودهای شیمیایی دیگر را از خاک جذب می نماید که از بین بردن آنها حتی بعد از شستن سخت است. از طرف دیگر، با خرید انواع ارگانیکی، شما می توانید به راحتی از این مسائل اجتناب بکنید. به علاوه اگر نتوانستید سیب زمینی های ارگانیکی را بیابید سعی کنید از سیب زمینی های شیرین استفاده بکنید چون آنها با به جامانده های آفت کش نسبتاً کمتری، به عمل آمده اند.

کرفس :

کرفس از لایه پوستی محافظ محروم است و در این فهرست دومین مورد است که باید به صورت ارگانیک خریداری گردد. طبق گفته پژوهشگران مختلف، آزمایشات سازمان غذا و داروی آمریکا بیش از 60 آفت کش مختلف را بر روی این سبزی یافته است که به جامانده آنها نمی تواند به طور کامل شسته گردد و ممکن است به شکم برود و منجر به مسائل سلامتی متعدد گردد. اگر نتوانستید کرفس ارگانیک بیابید، از جایگزین های آنها مثل بروکلی، تربچه، پیاز و غیره استفاده بکنید.

خیار :

خیار هم سومین صندلی را در فهرست این مواد غذایی با بیشترین به جامانده آفت کش ها دارد در نتیجه باید به صورت ارگانیک خریداری گردد. تقریباً 35 آفت کش مختلف بر روی پوست خیار غیر ارگانیک یافت می گردد که از بین بردن آنها با شستن، سخت است. پوست کندن خیار، تا حدودی این به جامانده ها را حذف خواهد نمود؛ اما خریدن آنها به صورت ارگانیک، به هر وجه بهتر است.

فلفل دلمه ای :

همچون کرفس، فلفل دلمه ای هم فاقد لایه پوستی محافظ است در نتیجه آنها مثل اسفنج تمام مواد شیمیایی را جذب هسته ی خود می نمایند. علاوه بر این، هیچ امتیازی برای پوست کندن سبزیجات و رها شدن از جذب شیمیایی وجود ندارد. در حدود 68 درصد از فلفل های دلمه ای حاوی آفت کش ها هستند و بسیاری از آنها با استانداردهای پایینی صادر می شوند که با استانداردهای آمریکا تطابق ندارند. در نتیجه خرید آنها به صورت ارگانیک و مصرف آنها به صورت سالم، برترین چاره است.

سبزیجات پر برگ :

تمام سبزیجات پر برگ و سبز رنگ آفت کش ها را جذب می نمایند تا از شر حشرات و آلاینده های غذایی دیگر خلاص شوند. علاوه بر این، اسفناج و کاهو منطقه سطحی بزرگ تری دارند که می تواند با آفت کش ها پوشانده گردد. بیش از 83 درصد اسفناج حاوی به جامانده آفت کش ها بعد از شستن و تمیز کردن است. سبزی کالر هم جزو فهرست مواد غذایی است که باید به صورت ارگانیک خریداری گردد چون حاوی بیش از 45 آفت کش مختلف بر روی سطح خود است.

در مقایسه، در روش رشد و پرورش ارگانیک، کشاورزان از دفع نماینده های غیر سمی برای جلوگیری این مواد غذایی از آفات و آلاینده های دیگر استفاده می نمایند و آنها را برای مصرف ایمن می سازند.

گوجه فرنگی گیلاسی :

گوجه فرنگی های گیلاسی اخیراً به فهرست این مواد غذایی با بیشترین به جامانده حشره کش، اضافه شده اند. متأسفانه هیچ جایگزینی برای این مواد پختنی کوچک قرمز رنگ وجود ندارد؛ بنابراین اگر که می خواهید از طعم و مزه این صیفی جات لذت ببرید یا باید آن را به صورت ارگانیکی، خودتان پرورش دهید و یا آن را از مزرعه ارگانیکی خریداری کنید.

میوه ها :

سیب :

این میوه بالاترین رتبه این فهرست را به خود اختصاص داده است و باید به صورت ارگانیک خریداری گردد. سیب کثیف ترین میوه تلقی می گردد - یعنی این که به خاطر پوست نازک خود، حاوی بیشترین میزان به جامانده آفت کش است؛ وقتی که به صورت مرسوم کشت گردد. پوست کندن میوه هم به دفع این به جامانده ها یاری چندانی نخواهد نمود اما قطعاً میوه را از مواد غذایی غنی خود جدا خواهد نمود. در مقایسه، سیب های ارگانیک ظرفیت آنتی اکسیدان و میزان پلی فنول بیشتری دارند و برای مصرف ایمن هستند.

هلو :

هلو میوه بعدی در فهرست میوه های با پوست نازک است که متعاقباً جزو میوه هایی شده است که باید به صورت ارگانیک خریداری گردد. آفت کش ها، قارچ ها و غیره واقعاً به درون میوه نفوذ می نمایند و دفع آنها با شستشو سخت است. پوست کندن میوه هم یاری نخواهد نمود و گاهی اوقات هم تمام مواد مغذی آن را از بین خواهد برد. اگر نتوانستید هلوی ارگانیک پیدا بکنید، هندوانه، گریپ فروت، نارنگی و پرتغال برترین جایگزین هستند.

انگور (صادراتی) :

یافت شده که نوع صادراتی انگور حاوی بیش از 86 درصد آفت کش است. علت چنین میزان زیاد آفت کش روی انگور این است که آنها راه ترانزیتی خیلی طولانی را از نیمه کره جنوبی به بخش های دیگر جهان طی می نمایند که در طول راه، مستعد قارچ ها و آفات مختلف هستند. این آلوده نماینده ها موجب می شوند که میوه بشکافد و سوراخ گردد و تمام ارزش غذایی خود را از دست بدهد. برای جلوگیری از این کار، کشاورزان آفت کش ها و قارچ کش های قوی را روی این میوه ها اسپری می نمایند. بنابراین، از خرید انگورهای صادراتی اجتناب بکنید و همواره در پی نوع داخلی باشید.

توت :

جای شگفتی نیست که توت فرنگی ها در تمام طول سال در بازار موجود هستند! آنها توت فرنگی هایی هستند که به طور مرسوم پرورش یافته اند و از مواد مغذی و خواص آنتی اکسیدانی محروم هستند. گفته می گردد که تمام انواع توت ها دارای میزان زیادی از خواص آنتی اکسیدانی هستند؛ اما فقط در حالتی که از مزرعه ارگانیک به دست آیند. در میان تمام انواع میوه ها و سبزیجات، توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و انواع دیگر توت ها بسیار آنتی اکسیدان دار و مغذی تلقی می شوند. زغال اخته هم با حساب بیش از 50 آفت کشی که روی آن شناسایی شده است باید به صورت ارگانیکی کشت گردد و یا از مزرعه ارگانیک خریداری گردد.

شلیل :

نوع صادراتی شلیل جزو آلوده ترین میوه ها به آفت کش است. در نوع داخلی، به جامانده آفت کش زیادی یافت نمی گردد اما در کل 33 به جامانده آفت کش مختلف بر روی این میوه تست شده است. اگر نتوانستید شلیل ارگانیک را بیابید، انبه، پاپایا (عنبه هندی) و آناناس جایگزین های بهتری برای شما خواهند بود.

گیلاس :

همچون بسیاری از میوه های دیگر، گیلاس ها هم پوست و یا لایه پوستی محافظ ندارند. بنابراین، آنها بیشتر مستعد آفاتی نظیر مگس میوه گیلاس غربی هستند. علاوه بر این، اگر یکی از خر مگس ها در بار حامل میوه یافت گردد، کل بار گیلاس باید مستقیماً به آشغال ریخته گردد. در نتیجه برای جلوگیری از این تهدید، کشاورزان میوه ها را به طور سنگین با کودها و آفت کش های شیمیایی اسپری می نمایند. با این که با این اسپری کردن، محصولات خوب رشد می نمایند اما به خطر افتادن سلامتی مصرف نمایندگان را هم تا حدود زیادی افزایش می دهند.

گلابی :

با این که این میوه از فهرست 2010 دوجین کثیف حذف شده است اما واقعاً به حد کافی ایمن نشده است تا از مزرعه های مرسوم خریداری گردد. حشرات روی پوست این میوه نسبت به آفت کش ها حالت ارتجاعی پیدا می نمایند، بنابراین کشاورزان آنها را با مواد شیمیایی بسیار زیادی اسپری می نمایند؛ در حدود 28 نوع آفت کش مختلف در تست به جامانده غذایی یافت شده است. در نتیجه، استفاده از گلابی های ارگانیکی برترین ایده است. اگر پیدا کردن آنها سخت است انبه، خربزه قندک و گریپ فروت، برترین جایگزین هستند.منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1790

به "غذاهایی که ضروری است همواره به صورت ارگانیک خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که ضروری است همواره به صورت ارگانیک خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید