فرید صائبی: ضمانتی بابت قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته نداده ام

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال نشسته ایران درحالی باید برای شرکت در مسابقات قهرمانی دنیا آماده گردد که برای نخستین بار فرید صائبی عهده دار راهنمایی این را بر عهده دارد. البته این مربی پیش از این هم به عنوان یاری در کنار هادی رضایی سرمربی پیشین تیم ملی والیبال نشسته حضور داشت از جمله بازی های المپیک توکیو که طی آن ایران برای هفتمین بار به عنوان قهرمانی دست یافت.

فرید صائبی: ضمانتی بابت قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته نداده ام

به همین علت است که صائبی تاکید دارد در خیلی از قهرمانی های تیم ملی والیبال نشسته سهم داشته است با این حال او می گوید بابت مسابقات پیش رو و دفاع از عنوان قهرمانی ایران هیچ ضمانتی نداده است اما تمام برنامه های پیش بینی شده اش در راستای دستیابی به این عنوان است.

این مربی در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص این برنامه ها توضیح داد و گفت که ملاقات با یکی از تیم های مطرح جهان مانند روسیه بخشی از این برنامه هاست.

صائبی با بیان اینکه از اوخر آبان ماه اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان آغاز می گردد در خصوص نفرات دعوت شده به این اردو گفت: 12 بازیکنی که ترکیب تیم ملی را در بازی های پارالمپیک تشکیل دادند از جمله اردونشینان خواهند بود. این بازیکنان اردوهای پارالمپیکی را در کنار نفرات دیگری دنبال کردند که که در نهایت خط خوردند اما قطعا از آنها هم برای شرکت در اردوهای پیش رو دوباره دعوت خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این شخصا رقابت های لیگ باشگاهی را دنبال خواهم کرد تا از چهره های نو این رقابت ها هم بتوانم در اردوها استفاده کنم. در کل اردوهای پیش رو از سه دسته بازیکنان پارالمپیکی، بازیکنانی که خط خوردند و چهره های جوان تشکیل خواهد شد. تصمیم دارم از 18 تا 20 بازیکن برای آغاز اردوها استفاده کنم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با بیان اینکه زمان آغاز اردوها هنوز نهایی نشده، گفت: قرار است مسابقات باشگاهی والیبال نشسته هم آغاز شده و همزمان با اردوی تیم ملی پیگیری گردد. به همین علت منتظر نهایی شدن برنامه این رقابت ها هستیم تا بر اساس آن موقع بندی لازم را برای اردوی تیم ملی داشته باشیم اما قطعا آغاز کار از همین ماه آبان خواهد بود.

صائبی با بیان اینکه تا اسفندماه و شرکت در مسابقات قهرمانی جهان چهار تا پنج مرحله اردو برای تیم ملی والیبال نشسته برگزار می گردد در پاسخ به این پرسش که طی این مدت ملاقاتی هم با تیم های خارجی خواهید داشت؟، گفت: مسابقات قهرمانی جهانی مسابقاتی مهم و در سطح بالاست به همین علت متقاضی این مسئله شده ایم که در صورت امکان قبل از حضور در این رقابت ها میزبان یک تیم خارجی باشیم یا شرایط برای اعزام ملی پوشان مان فراهم گردد.

وی با یادآوری اینکه روسیه پیش از بازی های پارالمپیک اردویی یک هفته ای در تهران داشت و دو ملاقات هم با تیم ایران برگزار کرد، اضافه نمود: یکی از گزینه های اصلی همین تیم روسیه است و اینکه دوباره به ایران بیاید یا ما به کمپ این تیم برویم. البته تیمی مانند برزیل هم گزینه خوبی برای ملاقات تدارکاتی است اما با توجه به بُعد مصافت خیلی روی این تیم و ملاقات با آن حساب ننموده ایم. علاوه بر روسیه، آلمانی ها هم می توانند گزینه خوبی باشند. فعلا در خصوص روسیه درخواست خود را مطرح نموده ایم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با تاکید براینکه درخواستش برای مهیا شدن حریف تدارکاتی برای تیمش به فدراسیون جانبازان و کمیته ملی پارالمپیک مطرح شده، یادآور شد: البته سرانجام بازی های پارالمپیک و برنامه هایی که برای آن بازی ها اجرا شد، خیلی نگذشته است. ملی پوشان تا حد زیادی آماده هستند. حضور همزمان آنها در مسابقات لیگ هم یاری می نماید تا به شرایط بهتری برسند اما با توجه به سطح مسابقات جهانی و برنامه هایی که دیگر کشورها در پیش گرفته اند برای مان بهتر است که ملاقات تدارکاتی با تیم های خارجی داشته باشیم.

صائبی در خصوص شرایط تیم های شرکت نماینده در مسابقات قهرمانی جهان نیز توضیح داد: والیبال نشسته در جهان در حال پیشرفت است و تیم ها هر روز شرایط بهتری پیدا می نمایند. در پارالمپیک توکیو، بوسنی مقابل ایران و روسیه سه بر صفر شکست خورد، بعد از این بازی ها تغییراتی در کادر فنی بوسنی اعمال شد که برایش خوب بود چون در مسابقات اروپا همین تیم بوسنی توانست روسیه را شکست دهد.

وی گفت: در کل سطح مسابقات قهرمانی جهان در هر دوره بالاتر از دوره قبل می گردد. در این رقابت ها برزیل هم جزو تیم های قدرتمند به شمار میرود که بازیکنانش فیزیک خوبی دارند. مصر و چین هم جزو برترین های این رقابت ها به حساب می آیند.

با همه اینها ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می نماید و شما برای نخستین بار راهنمایی این تیم را بر عهده دارید. ضمانتی بابت تکرار قهرمانی داده اید؟، صائبی در پاسخ به این پرسش گفت: البته من پیش از این هم به عنوان یاری آقای هادی رضایی در کادر فنی بودم و در خیلی از قهرمانی هایی که به دست آمده، سهم داشته ام. با همه اینها هیچ ضمانتی بابت قهرمان کردن تیم ملی والیبال نشسته در جهان نداده ام اما مبنای تمام برنامه ریزی ها دست یابی به همین عنوان است.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در خصوص کسب سهمیه پارالمپیک 2024 فرانسه از مسابقات قهرمانی جهان و اینکه در صورت ناکامی از کسب این سهمیه، میدان بعدی توزیع سهمیه چه رویدادی خواهد بود؟، گفت: دو تیم فینالیست مسابقات قهرمانی جهان صاحب سهمیه پارالمپیک می شوند. ایران سهمیه پارالمپیک توکیو از مسابقات جهانی هلند به دست آورد. اما اگر به هر علتی از مسابقات جهانی پیش رو نتوانیم کسب سهمیه کنیم، می توانیم از بازی های پاراآسیایی برای این مهم استفاده کنیم که به مراتب راحت تر هم خواهد بود اما همانطور که گفتم مبنای تمام کارهای ما برای هشتمین قهرمانی در جهان است.

صائبی بعلاوه با بیان اینکه اردوهای تیم ملی والیبال نشسته از طرف کمیته ملی پارالمپیک برگزار خواهد شد، گفت: در واقع مبنای کمیته بازی های پاراآسیایی 2022 چین است. به همین علت از حالا نظارت بر تیم های اعزامی را آغاز نموده است. 90 درصد ترکیبی که برای مسابقات قهرمانی جهان انتخاب می شوند در بازی های پاراآسیایی شرکت می نمایند.

همکاری شما با تیم ملی والیبال نشسته به عنوان سرمربی تا مسابقات قهرمانی جهان خواهد بود یا بازی های پاراآسیایی؟، این پرسش سرانجامی بود که فرید صائبی در پاسخ به آن گفت: در خصوص زمان همکاری هیچ صحبتی نشده است. فعلا قرار است تیم را برای مسابقات جهانی آماده کنیم. در خصوص بعد از آن هم به موقع صحبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، هجدهمین دوره مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان اسفندماه به میزبانی هانگژو چین برگزار می گردد و طی آن هر دو تیم فینالیست سهمیه بازی های پارالمپیک 2024 پاریس را از آن خود می نمایند. ایران سه سال گذشته در هلند هفتمین قهرمانی در این رقابت ها به دست آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1844

به "فرید صائبی: ضمانتی بابت قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته نداده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرید صائبی: ضمانتی بابت قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته نداده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید