قدم های کارساز برای تغییر دنیا

به گزارش استدیو مرینا، سیاوش صفاریان پور روزنامه نگار علم به مناسب روز دنیای علم در خدمت صلح و توسعه، از جدال با ناآگاهی به عنوان قدمی کارساز در تغییر دنیا نوشت.

قدم های کارساز برای تغییر دنیا

به گزارش خبرنگاران ، سیاوش صفاریان پور در پستی اینستاگرامی نوشت: امروز روز دنیای علم در خدمت صلح و توسعه است. یک عنوان طولانی برای یک روز! این تاریخ از سوی یونسکو برای جلب نظر عموم مردم به نقش علم در تغییر دنیا انتخاب و معرفی شده است. اکنون در حالی روز دنیای علم را می گذرانیم که در کوران جنگ تاریک انسان با انسان قرار داریم!

آیا تصاویر تلسکوپ های فضای از اعماق کیهان درک ما از جایگاهمان در هستی را تغییر داده؟ آیا توان انسان در واکاوی نقشه ژنتیکی آدمیزاد، ما را دربرابر اختلافات نژادی واقع گرا نموده است؟ آیا شناخت انسان از مغز خود و خطاهای شناختی، او را در رویارویی با خطاپذیر بودنش محتاط تر نموده است؟

این پرسش ها و سوالات دیگر به مروجان علم یادآوری می نماید که ضروری است بیشتر کار کنیم. در جدال با خرافات و ناآگاهی ضروری است بکوشیم آگاهی و تواضع را بر زبان مشترکمان حکمران کنیم. تا اطلاع ثانوی مهمترین جدال لازم، ستیز با ناآگاهی است! و ناآگاهی نام دیگر تاریکیست. ایجاد شوق برای دانستن، مشتاق خلق سؤال های دقیق بودن، افزایش کیفیت شنیدنِ خود و دیگران، اینها قدم های کارساز برای تغییر این دنیا ماست.

من حداقلی را برای مشق شبم انتخاب کردم. تمرین شنیدن بهتر و پرسیدن دقیق تر و پاسخ روشن خواستن! این احتمالا مهمترین دستاورد زندگیم در شروع میان سالی است.

کنجکاو ماندن، این شاید مهم ترین دارایی هر انسان باشد. چیزی هر روز در من کم و زیاد می گردد، اما فعلا وجود دارد، بیش باشد برای همه. روز دنیای علم، روشن.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آبان 1402 بروزرسانی: 19 آبان 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2255

به "قدم های کارساز برای تغییر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم های کارساز برای تغییر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید