قول وزیر اقتصاد به بورس بازان؛ نقدینگی از بورس خارج نمی گردد

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران: وزیر اقتصاد با بیان اینکه بورس املاک با سرمایه 5 هزار میلیارد تومان حتما راه اندازی می گردد اطلاع داد که در جلسه مجمع تشخیص تاکید نموده نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه از این بازار خارج نمی گردد.

قول وزیر اقتصاد به بورس بازان؛ نقدینگی از بورس خارج نمی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سنا، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه به ریاست محسن رضایی تشکیل جلسه داد. وزیر امور مالی و دارایی در این جلسه گزارشی از سیاست گذاری ها و اقدامات اجرا شده در حوزه بازار سرمایه ارائه کرد.

فرهاد دژپسند با اشاره به بند 9 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از فعال شدن بازار سرمایه به عنوان یکی از مولفه های تحقق این سیاست ها نام برد و گفت: تعداد کدهای سهامداری در بازار سرمایه تا انتها خرداد ماه 15 میلیون و 251هزار کد و با احتساب سهام عدالت به 48 میلیون و 500 هزار کد رسیده است.

70 هزار میلیارد تومان ورودی نقدینگی به بورس

دژپسند عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس و فرابورس در 4 ماه اول سال را معادل 137 میلیارد ریال و نزدیک به دو و نیم برابر کل سال 98 بیان کرد و اضافه کرد: از ابتدای سال تا به امروز ورودی نقدینگی حقیقی و حقوقی خالص به بازار سرمایه معادل 70 هزار میلیارد تومان بوده است که در کوشش هستیم این سرمایه ورودی را حفظ و به بازار اولیه و نهایتاً به حوزه فراوری و توسعه سرمایه گذاری سوق دهیم.

وی همچنین از راه اندازی بورس املاک و مستغلات و امتیازات با سرمایه اولیه 5 هزار میلیارد تومان اطلاع داد. در ادامه این نشست اعضای هیات عالی نظارت، ضمن ابراز نگرانی از افزایش بی رویه نقدینگی خواهان اتخاذ سیاست ها و تصمیمات لازم برای کنترل رشد نقدینگی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تسهیل شرایط تامین سرمایه به وسیله بازار سرمایه شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تشکر از گزارش و کوشش های ایشان افزایش پایه پولی درسال گذشته و کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر قیمت های نسبی در سال جاری را عامل اصلی افزایش همزمان قیمت ها وتورم افسار گسیخته دانست و تاکید نمود تصمیمات و سیاست های مالی می بایست در یک منظومه جامع با در نظر دریافت همه عوامل و تبعات وپیامدهای آنها اتخاذ شود. متاسفانه هزینه تورم و فشارهای مالی و تصمیمات بخشی وناهماهنگ قوای سه گانه را اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین جامعه می پردازند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1110

به "قول وزیر اقتصاد به بورس بازان؛ نقدینگی از بورس خارج نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول وزیر اقتصاد به بورس بازان؛ نقدینگی از بورس خارج نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید