مسواک برقی یا معمولی؟

به گزارش استدیو مرینا، اگر این روزها گذرتان به داروخانه افتاده باشد حتما برای انتخاب مسواک مورد نظر خود دچار مشکل شده اید. رنگ ها، شکل ها و انواع مختلفی از مسواک ها به بازار عرضه شده اند که هر کدام ادعا می نمایند که برترین، در نوع خود هستند. یکی از انواع مسواک هایی که این روزها زیاد می بینیم مسواک های برقی هستند. با وجودی که بیش از 60 سال از عمر این مسواک ها می گذرد اما هنوز هم پدیده جدیدی به حساب می آیند.

مسواک برقی یا معمولی؟

مسواک برقی یا معمولی؟

اگر این روزها گذرتان به داروخانه افتاده باشد حتما برای انتخاب مسواک مورد نظر خود دچار مشکل شده اید. رنگ ها، شکل ها و انواع مختلفی از مسواک ها به بازار عرضه شده اند که هر کدام ادعا می نمایند که رجحانن، در نوع خود هستند. یکی از انواع مسواک هایی که این روزها زیاد می بینیم مسواک های برقی هستند. با وجودی که بیش از 60 سال از عمر این مسواک ها می گذرد اما هنوز هم پدیده جدیدی به حساب می آیند.

در حدود سال های 1940 اولین مسواک های برقی به شکل کنونی در سوییس ساخته شد و حدود 20 سال بعد در آمریکا، این نوع مسواک ها با فراوری انبوه به بازار فروش عرضه شدند. در این نوع مسواک ها قسمت باتری دار و یا قسمتی که باید شارژ گردد، به طور کامل بسته می شد تا از نفوذ آب در امان باشد و مسئله ای برای مصرف نماینده پیش نیاید. جالب اینکه در آن موقع، مسواک های برقی فقط برای استفاده افرادی بود که توانایی بدنی کمی داشتند و یا ارتودنسی نموده بودند.

کدام بهتر است؟

بعد از آن تغییرات دیگری در این مسواک ها به وجود آمدند و امروزه استفاده از آنها تنها برای افراد خاص نیست و همه افراد با هر سنی که دارند از این نوع مسواک ها استفاده می نمایند. درباره رجحان این مسواک ها بر مسواک های معمولی، بحث های زیادی شده است. در گذشته اسم می شد که مسواک های برقی بهتر از مسواک های معمولی، دندان ها را تمیز می نمایند. اما امروزه دیگر چنین بحثی مطرح نیست. محققان دریافته اند که مسواک های برقی اثر بهتری در مقایسه با انواع دستی ندارند. آنچه مهم است، نحوه مسواک زدن است و نه نوع مسواک! پس با یک مسواک معمولی هم می توان به خوبی دندا ن ها را تمیز کرد. فقط فراموش نکنیم که باید حداقل روزی 2 بار و هر بار 2 دقیقه مسواک کنیم.

مزایا و معایب

برخی افراد از مسواک زدن با مسواک های برقی لذت می برند و همین امر باعث می گردد زمان بیشتری را به مسواک زدن اختصاص دهند و دفعات آن را بیشتر نمایند. در نتیجه بهداشت دهان این افراد بهبود می یابد. برای افرادی که توانایی بدنی کمی دارند (مثلا مبتلا به آرتریت هستند) هم استفاده از این مسواک ها، بسیار راحت تر و قابل قبول است. یکی دیگر از مزیت های مسواک های برقی این است که برخی انواع آنها مجهز به زمان سنج می باشند و یاری می نماید که شخص متوجه گردد که چه مدتی دندان هایش را تمیز نموده است (مثلا حدود 2 دقیقه کافی است) اما در کنار این مزیت ها، باید به قیمت بالای این نوع مسواک ها اشاره نمود که باعث می گردد عده زیادی نتوانند از آنها استفاده نمایند و اما مسواک های دستی... هم مقرون به صرفه هستند و هم به راحتی قابل تحمل می باشند. در ضمن برخی از آنها در قسمت انتهایی، دارای زبان پاک کن هستند. بعلاوه نیازی به باتری و یا شارژ کردن هم ندارند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1759

به "مسواک برقی یا معمولی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسواک برقی یا معمولی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید